خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه کدخدایی حرف‌های خودش را هم فراموش می‌کند؟

«داوود حشمتی» روزنامه نگار در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی اظهارات اخیر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نوشت:

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با شفقنا، و در پاسخ به مصاحبه کننده که به حمایت اعضای شورای نگهبان از احمدی نژاد اشاره می‌کرد، می‌گوید: «علناً هیچگاه در دوره انتخابات حمایتی نداشتند. بعد از انتخابات به هر حال فضای عمومی است و آقایان فقها مسوولیت‌های دیگری دارند».

اگرچه ممکن است آقای کدخدایی وقایعی که اتفاق افتاده بود را فراموش کند اما جای تعجب است که چرا اظهارات خودش را که مدعی تذکر به غلامحسین الهام شده بود را فراموش کرده است؟

هفت بهمن ماه 88 و هشت ماه بعد از انتخابات بحث برانگیز 88 غلامحسین الهام خودش به این موضوع اشاره می‌کند. او که به عنوان یکی از اعضای حقوق‌دان شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی احمدی‌نژاد سخنرانی کرده بود به اشتباهش اعتراف کرد و گفت: «اعتراف می‌کنم اشتباه کردم که در مصلی به نفع احمدی‌نژاد سخنرانی کردم».

به دنبال همین اعتراف بود که کدخدایی مورد پرسش قرار گرفته و در پاسخ به خبرنگار «اعتماد» که از کدخدایی پرسید آیا اعضای شورای نگهبان حق کار تبلیغاتی به نفع نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس را دارند که سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: «از نظر ما جانب‌داری از هر کدام از کاندیداها مجاز نیست و این مساله تذکر داده شده است.» (اعتماد 11/11/88) آیا کدخدایی فراموش کرده بود که چه کسانی در حمایت علنی از احمدی‌نژاد سخنرانی کردند؟

سخنگوی شورای نگهبان با یک جستجوی ساده می‌تواند به موارد زیر که در آن حمایت «علنی» از احمدی نژاد صورت گرفته برخورد کند.

آیت‌الله محمد مؤمن از فقهای شورای نگهبان در سال 88 در جریان انتخابات به طور رسمی از احمدی نژاد حمایت کرده و گفته بود: «من آقای احمدی نژاد را از سه نامزد دیگر بهتر می‌دانم. باید فردی از سوی مردم انتخاب شود که صلاحیت لازم برای اداره مملکت داشته باشد و خواسته و دستورات پیامبر (ص) و امامان (ع) را بر آورده سازد.»

آیت‌الله محمد یزدی در یک بیانیه نوشت: «جناب آقای احمدی‌نژاد در مقایسه با سایر افراد به ارزش‌های اسلامی توجه بیشتری داشته و شاخص‌های مورد نظر امام و رهبری را رعایت می‌کند. نظر شخصی بنده به عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین قبلاً اعلام شده است و مجدداً عرض می‌کنم به هیچ وجه مجوز شرعی برای عبور از آقای احمدی‌نژاد را ندادیم و البته این نظر شخصی بنده است.»

علاوه بر این‌ها، عزیزی دیگر عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز در مراسم انتخاباتی احمدی‌نژاد در مصلی حاضر شده بود.

علاقه و حمایت علنی اعضای شورای نگهبان تاجایی پیش رفته بود که محسن اسماعیلی از حقوقدان‌های شورای نگهبان دربرنامه شناسنامه گفته بود: «بدون رودربایستی عرض می‌کنم که بعضی از اعضای شورای نگهبان (که البته من جزو آن‌ها نبودم) شیفته آقای احمدی‌نژاد بودند و به ایشان حسن ظن داشتند.»

آقای کدخدایی کدام حمایت علنی را تکذیب می‌کند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا