خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرداری بدون نقشه راه

«رشید داودی»، طلبه حوزه علمیه قم، در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان «تأملی در اعلام آمادگی دوباره دکتر محسن رضایی برای حضور در انتخابات، سرداری بدون نقشه راه»، نوشت:

نمی توانم علاقه شخصی خود را نسبت به برادر محسنِ روزهای نبرد وحماسه کتمان کنم؛ علاقه ای كه مبنايش از سر قدرشناسیِ نسبت به یاران روزهای سخت نهضت وانقلاب ومیدان نبرد و رزم است.

✅آری نمیتوان انقلابی بود اما قدردان امثال رضایی ها نبود.

⭕️اما سردارِ عزیزی که پس از جنگ درس اقتصاد خواند، در میانه نظامی گری و سیاست ورزی، سرگردان شد.

✅لباس سبزی که ارج و قرب آن روزهایش برکسی مخفی نبوده و نیست، رها و رهسپار میدان سیاست شد.

✅✳️👌شاید بتوان در کشاکش فراموشی وصیتنامه صریح امام امت – مبنی بر نهی از ورود نظامیان به سیاست – توسط نظامیان، رعایت این وصیت مهجورِ امام توسط محسن رضایی، را مدال افتخاری برسینه او دانست که بر میثاقش ماند و با ترک نظامی گری وارد میدان سیاست شد.

⭕️به هرحال ارمغان سیاست ورزی برادر محسن، را می توان در ناکامی انتخابات مجلس ششم، انصراف دقیقه نودی انتخابات ریاست جمهوري سال ۸۴، ناکامی های سال ۸۸ و سرانجام شکست سال ۹۲، خلاصه کرد.

🔵پس از این ارمغان بود که دکتر سودای سبزپوشی دوباره پیدا کرد و سردوشی های خود را دوباره بر شانه آویخت.

🔴اما این روزها گویی سردار دوباره با حضور در میتينگ های سیاسی و اعلام آمادگی برای حضور، سودای سیاست به سرش زده اما اینبار در تنپوش سبز سپاه، و این پسندیده نیست. و ما که روزگاری سردار را به خاطر رعایت وصیت امام تحسین می کردیم، به خاطر این سودا مذمت می کنیم.

✅سخن را با سه نکته به پایان می رسانم:

🔹۱. بردار محسن نمونه ای از گنج های دفاع مقدس است که متاسفانه قدر خود را نشاخت همچنانکه نظام قدرشناسانه با او تا نکرد. قدرشناسی ای که می بایست با نهی از ورود برادر محسن به میدان سیاست صورت می گرفت. اما شد آنچه نباید و و ارمغانش هم زیان به شخصیت سردار بود و [آن نهاد]

🔸۲. در انتخابات سال ۸۸ علیرغم اینکه گزینه اصلح را فردی غیر از حاج محسن می دانستم در دقیقه نود به ملاحظه شرایطی که در انتخابات پیش آمده بود، رأی خود را بنام او به صندوق انداختم.
رأیی که مواضع ایشان پس از انتخابات، به شدت پشیمانم کرد و آرزو کردم ای کاش اینگونه رأی خود را سرگردان نمی کردم و آن را بنام همو که باید، می نوشتم.

🔹۳. ضربه ای که دوستان و مشاوران متملق و غیر کارشناس سردار به او زدند و می زنند، به این زودیها قابل جبران نیست؛ شاید چون حاج محسن چراغ راهی روشن و نقشه راهی مشخص برای آینده اش ندارد.
🙏امید که علاجِ كار خويش کند تا چنان شود سرانجام کار که نام نيك و حرمت و آبروی سردار میدان نبرد و سرباز امام حفظ شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بالاخره سردار نظامی هست یا نه ؟
    با احترام فراوان به ایشان برای همه دفاع مقدس ،مگر می شود کسی نظامی نباشد و لباس بالاترین مقامات نظامی یک کشور را بپوشد؟
    حداقل شما به این پرسش مردم پاسخ دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا