خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره الحدیده به “توافق اولیه” رسیدند

سازمان ملل متحد اعلام کرد، نمایندگان انصارالله و دولت مستعفی  یمن درباره آغاز استقرار مجدد نیروها در شهر الحدیده و گشودن گذرگاه‌های انسانی به توافق اولیه دست یافتند.

به گزارش ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری که در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، گفت، این توافق در نشست‌های کنونی میان دولت مستعفی یمن و انصارالله بر روی عرشه کشتی روبروی سواحل الحدیده انجام شد.

وی با بیان اینکه در انتظار رایزنی‌های بیشتر میان دو طرف به همراه رهبران هر دو آنهاست، ارائه جزئیات بیشتر درباره این توافق را رد و تنها به گفتن اینکه توافق اولیه‌ای صورت گرفته اکتفا کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس تیم ناظران بین‌المللی برای آتش‌بس در الحدیده هم احتمال داد، نشست دیگری میان دو طرف طی هفته‌های آتی با هدف نهایی کردن جزئیات روند استقرار مجدد نیروها برگزار شود. وی تصریح کرد، طرف‌های کمیته استقرار نیروها از روز یکشنبه تا چهارشنبه در این کشتی سه مرتبه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

دوجاریک گفت، دو طرف درباره حل مسائل مربوط به استقرار مجدد متقابل نیروها و گشودن گذرگاه‌های انسانی با یکدیگر همکاری سازنده‌ای طی مذاکرات و بررسی‌ها داشته‌اند. اما با این وجود همچنان چالش‌هایی وجود دارد. برای غلبه به این چالش‌ها رئیس کمیته پیشنهادی ارائه کرد و دو طرف یمنی کلیات آن را پذیرفتند تا در راستای اجرای توافق‌نامه الحدیده گامی بردارند.

۱۳ دسامبر دولت مستعفی یمن و انصارالله به دنبال مذاکراتی که در سوئد انجام شد درباره حل و فصل وضعیت استان ساحلی الحدیده و تبادل اسرا و بازداشتی‌های دو طرف که بیش از ۱۵ هزار تن هستند، توافق کردند. اما اجرای این توافق‌نامه به دلیل تفاوت‌های دیدگاهی میان دو طرف درباره برخی از بندهای آن با مشکل روبرو شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا