خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت علی مطهری از طرح نافرجامش برای انتخابات سال 88

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم روایت خود از دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی را بیان کرد.

علی مطهری در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در مورد محورهای سخنانش در ملاقات برخی نمایندگان مجلس با رئیس دولت اصلاحات گفت: در این دیدار چند نفر از جمله بنده صحبت کردند؛ من گفتم آخرین بار ایشان را در اسفند 1387 و نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ملاقات کردم. آن زمان من طرحی درباره آن انتخابات داشتم و آن این بود که همه اعم از اصول گرا و اصلاح طلب روی آقای ولایتی توافق کنند؛ چون ادامه مدیریت آقای احمدی نژاد را به صلاح کشور نمی دانستم.

وی با بیان اینکه با سران اصول گرا صحبت کرده بودم و همه آنها این طرح را قبول کردند، افزود: این طرح را با آقای خاتمی هم در میان گذاشتم. ایشان گفتند اگر اصول گرایان در این راه استوار باشند نه من کاندیدا می شوم و نه آقای موسوی.

مطهری ادامه داد: این طرح را با مرحوم آیت الله هاشمی هم در میان گذاشتم که ایشان نیز گفتند اگر آنها بر روی آقای ولایتی توافق داشته و محکم باشند من کاری می کنم که نه آقای خاتمی بیاید و نه آقای موسوی. بعدا اصول گراها درباره این طرح سست شدند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در این دیدار، پس از روایت آن ماجرا، گفتم این مطلب را از آن جهت گفتم که معلوم شود این که می گویند حوادث سال 88 طراحی و برنامه ریزی شده بود و سران معترضان با خارج ارتباط داشتند حرف بی پایه و اساسی است. سپس گفتم به هر حال فعلا در شرایط موجود هستیم که شرایط خوبی نیست و البته قابل دوام هم نیست.

مطهری در پایان تأکید کرد: آقای خاتمی با صبر و تدبیر ، خوب عمل کردند و توفیقاتی برای جامعه و انقلاب از سال 92 پدید آمد، اما ما به عنوان مجلس چندان خوب عمل نکرده ایم و مجلس در جایگاه خودش نیست. برخی کارهای خلاف قانون اساسی انجام می شود و تنها نهادی که می تواند جلوگیری کند مجلس است. البته هنوز زود است که درباره مجلس دهم قضاوت کنیم خصوصا که چند ماهی است که سرگرم برنامه و بودجه بوده است .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا