خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرباسچی: نقشه راه اصلاح‌طلبان روشن است

غلامحسین کرباسچی گفت: جبهه اصلاحات همواره در چارچوب نظام، ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی حرکت کرده است اما یک جریانی کوشش کرده است، به خصوص بعد از انتخابات ۸۸، آن را با جوسازی و ارائه اطلاعات نادرست حذف کند. نقدهای جریان اصلاح‌طلب هم متوجه برخی روش‌های اجرایی بوده و هیچگاه اصل نظام و رهبری و ارزش‌های انقلاب را مورد چالش قرار نداده است.

فرارو نوشت: «اسحاق جهانگیری خبر از دیدار خود با مقام معظم رهبری داده و گفته است در این دیدار «هم درباره شرایطی که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، صحبت شد و هم شرایط اصلاح‌طلبان. درباره موقعیت، جایگاه و نقش آنها در انقلاب و نظام و نیز درباره سران اصلاح‌طلب هم صحبت شد. جلسه بسیار خوبی بود و من گزارش کامل را به سران اصلاح‌طلب دادم.»

بنا به گفته جهانگیری «ایشان گفتند از نظر من مشکلی برای اصلاح‌طلبان وجود نداشته و الان هم دوست دارند رابطه مستقیمی با ما داشته باشند.» زمان دقیق این دیدار مشخص نیست اما، از این فراز گزارش چنین برمی‌آید که تحلیل‌های بدبینانه از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آشتی ملی نادرست بوده است.

عباس عبدی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی، پس از خبر این دیدار ضمن مثبت خواندن چنین مذاکراتی گفته است که «اصلاح‌طلبان ‌بايد از سوی خود نقشه راهی برای تحقق … ايران همدل‌تر از گذشته ترسيم كنند.»

کرباسچی معتقد است که «نقدهای جریان اصلاح‌طلب هم متوجه برخی روش‌های اجرایی بوده و هیچگاه اصل نظام و رهبری و ارزش‌های انقلاب را مورد چالش قرار نداده است.» وی بر آن است که «نقشه راه روشن است و تمام مجموعه‌های دلسوز کشور از جمله اصلاح‌طلبان، حرف اصلی‌شان دیدن مصالح ملی کشور است.»

غلامحسین کرباسچی به فرارو گفت: جبهه اصلاحات همواره در چارچوب نظام، ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی حرکت کرده است اما یک جریانی کوشش کرده است، به خصوص بعد از انتخابات ۸۸، آن را با جوسازی و ارائه اطلاعات نادرست حذف کند. نقدهای جریان اصلاح‌طلب هم متوجه برخی روش‌های اجرایی بوده و هیچگاه اصل نظام و رهبری و ارزش‌های انقلاب را مورد چالش قرار نداده است.

کرباسچی افزود: البته مذاکره آقای جهانگیری می‌تواند جلوی جوسازی آن جریان انحصارطلب که می‌خواهند اصلاح‌طلبان را حذف کنند، بگیرد و سوءتعبيرها و سوءتفاهمات را از بین ببرد و در این راستا این مذاکرات بسیار می‌تواند موثر باشد. همچنین اگر اصلاح‌طلبان از این افراد و مجموعه‌های انحصارطلب دلخوریی داشته باشند، باید متوجه باشند که این مسئله را به دیگران سرایت ندهند و تنها عاملان انحصارطلبی را موضوع نقد خود قرار دهند.

نقشه راه اصلاح‌طلبان روشن است

کرباسچی در پاسخ به این پرسش که در خصوص تدوین اصول و نقشه راه اصلاح‌طلبان برای شفاف‌سازی مناسبات این جریان چه نظری دارد، گفت: اگر  از حرف‌های پراکنده و تبلیغاتی فاصله گرفته شود، نقشه راه روشن است و تمام مجموعه‌های دلسوز کشور از جمله اصلاح‌طلبان، حرف اصلی‌شان دیدن مصالح ملی کشور است.

وی افزود: طبیعی است که مصالح ملی کشور نگاه به ارزش‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و اصولی است که امام مشخص ساخته‌اند و در خصوص این مسائل اختلافی بین نیروهای دلسوز نیست و اگر جوی که برای مقاصدی خاص ساخته می‌شود، از بین برود، نیروهای دلسوز به دنبال حل مشکلات و معضلات کشور هستند تا مردم زندگی بهتری داشته باشند و مصالح انقلاب پیش برود.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید در خصوص قانون اساسی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و جایگاه رهبری و ارزش‌هایی که از ابتدا وجود داشته و مورد اذعان بوده تاکید کنند و از بحث‌های حاشیه‌ای که برخی می‌خواهند ایشان را به آنها متهم کنند فاصله بگیرند.

کرباسچی در پایان گفت: بنابراین اصول و نقشه راه اصلاح‌طلبان روشن است و چیز پیچیده‌ای و تازه‌ای نیست که تدوین و نوشته شود و همان‌هایی است که همواره مورد نظر دلسوزان نظام و انقلاب بوده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا