خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه نماینده: انفعال چهره دانشجو و دانشگاه را بزدایید

الياس حضرتي به وزير علوم و وزير بهداشت و رييس دانشگاه آزاد اسلامي در نامه ای بر برداشته شدن موانع پيش روي تشكل هاي دانشجويي و زدودن انفعال از چهره دانشجو و دانشگاه تاکید کرد.

متن کامل این نامه به نقل از کانال تلگرامی وی در پی می آید:

💢جناب آقاي دكترفرهادي وزير محترم علوم،تحقيقات و فناوري
💢 جناب آقاي دكترقاضي زاده هاشمي وزيرمحترم بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي
💢 جناب آقاي دكتر ميرزاده رياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي

با سلام و دعاي خير

◀️ همانگونه كه مستحضريد جامعه دانشجویی، در پیشبرد اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشته است و در هر برهه از زمان باتوجه به مقتضیات خود نقش ارزنده اي ایفا نموده است.

◀️ از آنجا كه ذات وپويايي دانشجويي آن را محدود به اهداف علمی ننموده اوضاع سياسي و شرايط و وضعيت كشور جزو دغدغه هاي اصلي اين قشر محسوب ميشود .بنابراين لازمه شادابي يك جامعه و نشاط آن شادابي دانشگاهها درسايه تحرك و پويايي علمي و فكري و رقابت هاي سياسي است و اگر در دانشگاهها شاهداين نشاط وتحرك نباشيم درسطح جامعه هم نبايد انتظارتحرك و پويايي و نشاط داشته باشيم.

◀️ متاسفانه بدليل حاكم شدن فضاي سرد و راكد سياسي در دانشگاه ها ، مدتهاست تشكلهاي دانشجويي به عنوان برآيند تفكرات مختلف دانشجويان قادرنيستنددر فضاي دانشگاه ها حضوري فعال داشته باشند. همين امر نوعي ايستايي ودلسردي را برفضاي فكري و ذهني دانشجويان تحميل كرده است.

◀️ هرچندبرخي ازگروهها و تشكلهاي خاص ازآزادي عمل برخوردارند و نوعي تكصدايي راهم ايجاد كرده اند اما غالب تشكلهاي دانشجويي ديگرمطابق آيين نامه فعاليت تشكلهاي دانشجويي ، ازحقوق برابر با اين گروههاي خاص بهره مند نيستند و به عنوان مثال براي دريافت مجوز هاي اتحاديه هاي خود بايد از هفت خوان سخت و دشوار هيئت هاي نظارت عبوركنند كه درمواردي عليرغم سپري شدن زماني زياد نتيجه هم ندارد.

💢 وزراي محترم ورياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي
◀️ شرايط عجيب وغريب،اعمال فشاروسليقه ايجاد شده كه دردولت قبل گريبانگير حيات سياسي كشور شده بود متاسفانه دانشگاه را به اغمایی عمیق فروبرده و رخوت ‌و ناامیدی را بر فضای دانشگاه ها حاکم كرد و فضاي انفعالي دانشگاهها ومحافل دانشجويي را درپي داشت اماحضوردكترروحاني با رويكردي اميدبخش در جايگاه رياست جمهوري خون تازه‌ای به بطن جامعه تزریق کرده و دانشجو را دوباره به فضاي سياسي فراخواند تا شايدبارويكرد مشاركت جويانه وحمايت رئيس جمهورمحترم ازفعاليتهاي سياسي دانشجويان اتفاق ديگري بيفتد. باحمايت دولت جديد و وزارتخانه هاي مربوطه اين فضا تغيير يابد .

◀️ اما آنچه در اين مدت رخ داد ( مسايلي همچون لغو برنامه هاي تشكل هاي دانشجويي ، عدم رسيدگي به درخواست هاي اتحاديه هاي تشكل هاي دانشجويي ، جلوگيري از برگزاري نشست هاي هم انديشي ، دخالت هاي غيرقانوني دربطن و ماهيت برگزاري برنامه هاي دانشجويي، اعمال سلايق شخصي درصدور مجوز سخنرانان و از همه مهمتر عدم توجه و رسيدگي به مطالبات دانشجويي از سوي آن وزارتخانه ها و دانشگاه ها ) موجب شدكه دانشگاه همچنان در فضاي پيشين خود باقي بماند.

💢 مسئولان محترم
◀️ بنده بعنوان نماينده منتخب مردم و به تبع آن اين قشر جوان و پوياي جامعه برخود وظيفه دانستم درمقام دفاع و پيگيري از حقوق بحق آنها ورود نمايم و قطعا از شما مسئولان فعال دولت تدبير و اميد نيز انتظار ميرود در اين زمينه پاسخگو باشيدتا مبادا دانشجو ،خود را پياده نظام انتخاباتي و تبليغاتي ببيند و از طرفي مطالبات اوليه آنها ناديده انگاشته شود. اميدوارم با تدابيراصولي و قانونمند وپرهيزازبرخوردهاي دوگانه هر چه سريعتر موانع پيش روي تشكلهاي دانشجويي برداشته شود و انفعال نگران كننده موجوداز چهره دانشگاه و دانشجو زدوده شود.
الياس حضرتي نماينده مردم شريف تهران، ري، شميرانات،‌اسلامشهر و پرديس درمجلس شوراي اسلامي

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا