خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مکارم شیرازی از تندروها

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان گفت: یارانه به عنوان بیت المال باید در راه مصالح کشور صرف شود.
به گزارش ایسنا از قم، این مرجع تقلید عصر پنحشنبه در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وی، با اشاره به جایگاه فرهنگی و دینی قم گفت: قم با سایر شهرهای کشور متفاوت است و این شهر فرهنگی به امکانات لازم در توسعه فناوری اطلاعات نیاز دارد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: در قم بالغ بر 20 کتاب روزانه به چاپ می رسد که ظرفیت های فرهنگی قم را نشان می دهد همچنین بیش از 30 هزار تماس تلفنی درباره سوالات مردم انجام می شود که چنین حجم گسترده ای از درخواست با ظرفیت محدود تشکیلات موجود کار دشواری است و باید در این زمینه امکانات لازم فراهم گردد.
وی از راه اندازی شبکه ولایت خبر داد و خاطرنشان کرد: این شبکه بار صدا و سیما را تا حدودی سبک کرده است هرچند باید دولت نیز اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی در خصوص مدیریت فضای مجازی تصریح کرد: کار مجازی همچون شمشیر دو لبه ای است که جنبه های مثبت و منفی دارد و باید جنبه های مثبت آن را تقویت کرد.
وی با ابراز خرسندی از حرکت به سمت عدالت و اعتدال اظهار داشت:امروز ادبیات کشور اصلاح شده و اهداف و برنامه ها به سمت اعتدال و عدالت سوق یافته هرچند تندوری هایی وجود دارد که این اقلیت های تندروی پر هیاهو در جامعه نباید به حرکت کلی نظام آسیب بزنند از طرفی دشمن نیز همواره با وسواس و بهانه جوئی اجازه نمی دهد مشکلات رفع شود.
این استاد برجسته حوزه افزود:خوشبختانه در سیاست های خارجی و مساله هسته ای امیدواری هایی وجود دارد که اگر طرف مقابل لجبازی نکند راه هموار خواهد شد چرا که در خصوص فناوری هسته ای، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تاکید داشته اند که در دین اسلام، بمب اتم حرام است و آنها باید با تشکیلاتی که این موضوع را بررسی کرده اند این مساله را بپذیرند.
وی درمورد هدفمندی یارانه ها نیز متذکر شد:با مدیریت دولت باید افراد بی نیاز از دریافت یارانه حذف شوند تا اقشار ضعیف از این ظرفیت استفاده کنند از این رو از دولت انتظار داریم مساله یارانه نقدی که همچون باتلاق و گرداب است را با شجاعت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهد.
آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد:هنگامی که ما گفتیم افراد غیرنیازمند یارانه دریافت نکنند، تعداد زیادی از مردم در تماس های خود به ما ایراد گرفتند اما من بیان این مساله را وظیفه شرعی خود می دانستم زیرا یارانه نیز بیت المال است و باید در راه مصالح کشور صرف شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا