خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب همسفری نماینده کلیمیان ایران با روحانی

همراهی احتمالی نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهوری در سفر به نیویورک موضوع یادداشتی در وب سایت لوبلاگ شده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرآنلاین، مارشا کوهن در پایگاه اینترنتی لوبلوگ در این یادداشت به سفر نیویورک روحانی اشاره و این سوال را مطرح می کند که آیا رئیس جمهور ایران، نمایندۀ اقلیت یهودیان در مجلس شورای اسلامی را با خود به نیویورک می برد؟

یادداشت با این جملۀ معروف کمدی موزیکال اسپامالات آغاز شده می‌شود: اگر با خود یهودی همراه نداشته باشید، در برادوی (Broadway) موفق نمی شوید.
در ادامه این یادداشت آمده است:

آسوشیتدپرس و گاردین اعلام کرده اند که سیامک مورصادق، نمایندۀ جامعۀ یهودیان ایران، یکی از اعضای هیئت همراه رئیس جمهور ایران به سفر هفتۀ آینده نیویورک خواهد بود.
در صورتی که این مسئله صحت داشته باشد، به نوشتۀ آسوشیتدپرس، این اولین باری است که رییس جمهور ایران یک حقوقدان یهودی را با خود به نیویورک می برد. البته در سپتامبر 2000، مهدی کروبی، رئیس مجلس، موریس معتمد، نمایندۀ سَلف مورصادق را به عنوان بخشی از هیئت ایرانی به منظور شرکت در کنفرانس سخنگویان پارلمان‌های جهان با خود به نیویورک برده بود.

به نوشتۀ روزنامۀ نیویورک تایمز معتمد در آن زمان تلاش کرده بود که به آمریکایی ها پیرامون وضعیت یهودیان در ایران – که شمار آنها به 25000 تا 30000 هزار نفر می رسد- اطمینان خاطر بدهد. مورصادق پیشتر در بروکسل اعلام کرده بود که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است. وی همچنین یادآور شده بود که تصور نمی کند ایران به دنبال مقابله نظامی با اسراییل باشد.

گفتنی است ایران پس از اسراییل در میان کشورهای خاورمیانه بزرگترین جامعه یهودیان در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز را دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا