خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل «الحیاط» از ديدار اخير جهانگیری با رهبری

روزنامه عرب زبان «الحیات» پرتیراژترین روزنامه عربی و چاپ لندن به دیدار اخیر اسحاق جهانگیری معاون روحانی رییس جمهوری ایران با رهبری اشاره کرده است. این روزنامه از این جلسه به عنوان دیداری میان رییس دولت اصلاحات و رهبری یاد کرده است که به نمایندگی از سوی جهانگیری صورت گرفته است.

به گزارش سايت روزنو، این روزنامه می نویسد: «پس از قریب به بیش از هفت سال به نظر می رسد مقام عالی رهبری ایران اسحاق جهانیگری را به عنوان میانجی و واسطه جنبش اصلاحات تعیین کرده و به دیدار پذیرفته اند.

این موضوع نشان می دهد که ایشان خواستار اجماع نیروهای میانه رو در جهت خدمت به اهداف و منافع عالی کشور هستند. جهانگیری گفته است که اقبال این را داشته که درباره مسائل مختلف سیاسی روز کشور با مقام عالی رهبری ایران به بحث و تبادل نظر بپردازد.

این دیدار از آن رو اهمیت دارد که ایت الله هاشمی به تازگی درگذشت. این موضوع نشان می هد که باید از این پس جهانگیری را به عنوان نقش رابط میان جنبش اصلاحات و مقام عالی رهبری در نظر گرفت نقشی که پیش از او تا حد زیادی ایت الله هاشمی ایفا می کرد. منابع اگاه در تهران می گویند که این دیدار مورد استقبال رییس دولت اصلاحات و با تایید او صورت گرفته است. در این میان عبدالله نوری و عبدالواحد موسوی لاری وزرای کشور سابق و کادرهای کارگزاران نیز نقش مهمی داشته اند».
الحیات می نویسد: «جهانگیری گفته است که دیدارش با مقام عالی رهبری ایران موثر بوده و چشم اندازی از اهداف و دستاوردها را ارائه کرده است. او گفته است که مقام عالی رهبری معتقد به لزوم ارتباط با جریانات سیاسی هستند تا زمانی که جریانات به قواعد بازی و اصول قانون اساسی پایبند باشند».

این روزنامه اشاره می کند که این تحولات پس از فوت ایت الله هاشمی نشان می دهند که مرحله جدیدی از حیات سیاسی در ایران اغاز شده است. الحیات می افزاید:«میانه روها از هر دو جناح نگران قدرت گیری تندروها و نهادهای خاص می باشند. علی مطهری نايب رییس مجلس نیز اخیرا از لزوم رفع حصر سخن گفت».

این روزنامه در پایان می نویسد: «اصلاح طلبان باور دارند که در مرحله کنونی نیاز به اشتی ملی برای بازگرداندن اعتما به جامعه وجود دارد تا از طریق آن پس از رفع حصر بتوان روند اصلاحات را پیش برد. علاوه بر این آنان خواستار رفع موانع فعالیت های حزبی و سیاسی و شخصیت های شان هستد. تلاش های شدیدی از سوی چهره های اصلاح طلب برای عادی سازی روابط میان رییس دولت اصلاحات با مقام عالی رهبری ایران وجود دارد. احتمال حادث شدن این رویداد چندان زیاد نیست».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا