خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“احقاق حقوق شهروندی اولویت وزارت کشور”

 وزیر کشور از تشکیل شورای اجتماعی در کشور خبر داد و تصریح کرد: این شورا طی هفته جاری تشکیل خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، رحمانی فضلی، در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی اظهار کرد:این شورا قوانینی که مجلس در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله عفاف و حجاب، تصویب می‌کند را اجرایی خواهد کرد.

وی ادامه داد:طی قوانین این شورا، همه کارها به دست مردم انجام می‌شود و همه در اجرای قوانین کمک خواهند کرد، زیرا همه موارد قانون است و مبنای قانونی دارد.

وی با ذکر این‌که با ناهنجاری‌ها مقابله خواهد شد، افزود:مردم باید وارد بحث مبارزه با قاچاق شوند و ما به‌عنوان دولت به مردم کمک خواهیم کرد، برای نظام ما و نیروهای نظامی و امنیتی ما، ضعف است که اکنون این کار را بکنیم، از این پس مبارزه با قاچاق را فقط در مرزها پیگیری می‌کنیم و در شهرها ای کار باید توسط مردم انجام شود و آنان باید این امر را وظیفه خود بدانند.

وی ادامه داد: در این راستا هر مامور و نیرویی که قاچاقی را کشف کند در همان روز پاداشش را می گیرد و قاچاق کشف شده در همان روز خرج مبارزه با قاچاق خواهد شد.

وزیر کشورافزود:در شورای اجتماعی تمامی مسئولیت‌ها مشخص است و ابلاغ می‌شود و مسئولین موظف به ارایه گزارش به مردم خواهند بود.

وی گفت:در حوزه فرهنگ هم کار به دست مردم خواهد بود، معنی ندارد فرهنگ را در اختیار یک نفر قرار بدهیم و او برای همه تصمیم بگیرد، دولت تنها ناظر و هدایتگر است.

وی همچنین تاکید کرد:باید به مردم اعتماد کنیم و با آنان صادق باشیم هر جا صادقانه عمل کردیم موفق بودیم، مردم هزاران سال است که جایگاه، غرور و فرهنگ خود را در جهان حفظ کرده‌اند و آن را ارتقا داده‌اند.

وی افزود:دولت‌های مختلف با دیدگاه‌های گوناگون بر مردم حاکم بودند، اما همواره مردم خود حاکم سبک زندگی خود بودند، عاشورا و تاسوعا، دین و نوروز خود را حفظ کردند که اگر دولتی می‌شدند ماندگار نبودند.

وزیر کشور در ادامه با ذکر این‌که در حوزه امنیتی، نظامی و سیاسی نمره قابل قبولی داریم، افزود: این امنیت اذعان خود دشمنان است.

وی ادامه داد:مردم باید بدانند که آمریکا نمی‌تواند برای آنان امنیت برقرار کند، اگر می توانست در افغانستان و عراق این کار را می گردد، ایران اکنون در حلقه آتش دشمنان قرار دارد اما از ثبات و آرامش و امنیت برخوردار است.

وی افزود:باید با مردم ایران با گفت و گو وارد مذاکره شد نه با تهدید، فرهنگ ما فرهنگ گفت و گو است، اما در صورتی که بخواهند با زور با ما و مردم صحبت کنند ما آماده پاسخ هستیم.

وی در ادامه اظهارکرد:ما باید با همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا تعامل داشته باشیم، اما باید همه اهل تعامل، تعادل و فکر باشد، تاکنون رویکردهای مختلفی در دولت‌ها وجود داشته و اکنون هم تجربه جدیدی وجود دارد و آن هم بحث گفت‌وگوی اعتدال‌گرایانه است که این گفتمان باید به مردم و به همگان شناسانده شود.

رحمانی فضلی با ذکر این‌که اولویت اصلی دولت، اقتصاد و توسعه است، افزود: دشمن در این حوزه است که به ما فشار می‌آورد، مقام معظم رهبری هم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارند و مشکل اصلی و مطالبه مردم در حوزه اقتصاد است.

وی با انتقاد از این‌که مردم را از صحنه های اقتصادی خارج کرده ایم، ادامه داد: اگر مردم را وارد کنیم خواهید دید که چه اتفاقات خوبی می‌افتد، مردم برای خودشان کار می‌کنند و شوراهای اقتصادی تشکیل می دهند.

وی افزود:دولت به دنبال وارد کردن مردم به حوزه اقتصاد است، با تجهیز و توسعه ممنابع باید مردم را وارد این حوزه ها کنیم، کار اگر در دست مردم باشد دقیق تر و منسجم تر انجام می‌شود.

وی با انتقاد از روند طولانی صدور مجوزهای اقتصادی گقت:در برخی کشورها این مجورها در کمتر از سه ساعت انجام می شود، اما در ایران اگر رانت بازی و زیرمیزی و ..وجود نداشته باشد و همه چیز در ر وال قانونی صورت گیرد حداقل 60 روز طول می کشد.

وزیر کشور همچنین گفت: احقاق حقوق شهروندی و تعیین خط و مشی آن در اولویت کاری وزارت کشور قرار دارد.

وی اشاره به این‌که تقسیمات کشوری روال جالبی نیست، افزود: این موضوع حتی باعث باج دهی در برخی امور است، بعد از این محال است در تقسیمات کشوری خارح از قانون اتفاقی بیفتد، این روالی هم که الان وجود دارد متوقف می شود تا طرح تقسیمات کشوری در مجلس ارایه شود.

وزیر کشور همچنین گفت:ارکان نظام، قوا و دستگاه های مختلف اگر با هم همراه نباشند، توسعه محقق نمی‌شود، بلوغ سیاسی، اجتماعی و احساس دلسوزی نسبت به استان باید برای همه ما تکلیف باشد تا به استاندار کمک کنیم.

وی ادامه داد:البته این به معنای انتقاد نکردن و انتظار نداشتن نیست اگر در سیستمی انتقاد آن هم به صورت صحیح نباشد سیستم دچار مشکل می‌شود و پیشرفت را دچار اختلال می‌کند.

وی با ذکر این‌که استاندار جدید خراسان شمالی باید در جهت انسجام و وحدت تلاس شکند افزود: نمایندگان هم باید در پیگیری امور در سطح کشور به استاندار کمک کنند و اگر این همدلی و تعامل به وجود بیاید استان موفق می شود.

رحمانی فضلی با ذکر این‌که بکارگیری نیروی بومی در پست استانداری خراسان شمالی، یک تجربه تاریخی است که در برخی موارد جواب داده و در برخی موارد جواب نداده است، افزود: باید بر اساس شایسته سالاری انتخاب و انتصاب کنیم که بتوان مشکلات را حل کرد و نه اینکه به دنبال تقسیم مسئولیتها در بین مناطق و گروه های مختلف باشیم.

وی ادامه داد:درست است که استاندار خراسان شمالی را گروه ها و من به دولت معرفی کرده ایم، اما استاندار مدیون هیچ یک از ما نیست بلکه صرفا مدیون خداوند و مردم است و باید در پیشگاه آنان پاسخگو باشد.

وی افزود:همه ما مدیون مردم و انقلاب هستیم حتی انقلاب هم مدیون مردم است، هیچ وقت نمی توانیم از دین مردم خارج شویم فقط می توانیم با تلاش زیاد و خدمتگزاری و پاسخگویی انجام وظیفه کنیم.

وی گفت:از استاندار می خواهیم با به کارگیری یاران صدیق، خدمتگزار و مردم‌دار با وجود نگرش اعتدالگرایانه، برای توسعه خراسان شمالی تلاش کنند.

در این آیین سیدعلی اکبر پرویزی به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی معرفی و محمود احمدی بیغش تودیع شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا