خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اما و اگرهای محسن رضایی

«حسین ردکا» روزنامه نگار در یادداشتی برای انصاف نیوز درباره ی وضعیت تردیدهای محسن رضایی نسبت به حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری نوشت:

احزاب و گروه های مختلف کار خود را برای معرفی نامزد احتمالی در دوازدهمین دوره انتخابات آغاز کرده اند. در این بین باز هم نام محسن رضایی مطرح شده است. رضایی که البته در دوره های قبل با اقبال عمومی مواجه نشده است!

نامزد می شود یا خیر؟

اداره کل ارتباطات و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» (جمنا) بیانیه‌ای صادر کرد. در بخش اول این بیانیه آمده است: «نظر به این که جبهه مردمی انقلاب اسلامی، جناب آقای دکتر محسن رضایی، دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ردیف  کاندیداهای  انتخابی برای ریاست جمهوری  برگزیده است، تأکید می‌گردد ایشان وحدت نیروهای انقلاب را بر  کاندیداتوری خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری ترجیح داده  و از هر نیروی انقلابی که مورد وحدت همه نیروهای انقلاب باشد حمایت خواهد کرد».

دو روز بعد عبدالحسین روح‌الامینی، دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی و عضو شورای عالی جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با فارس گفت: «آقای محسن رضایی از تمایل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به حضورش در انتخابات تشکر کرده و به دوستان خود در این جبهه اعلام کرده است قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را ندارد. محسن رضایی خود را سرباز ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانند و تا تحقق آرمان‌های بزرگ ایران اسلامی از پا نخواهند نشست.»

اما و  اگرهای محسن رضایی

بدون شک نام محسن رضایی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به دلیل رشادت ها و سوابقی که در جنگ تحمیلی دارد جاودانه خواهد بود اما باید به اما و اگرهایی در باره ی دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد. سرلشگر رضایی را همه با جامه رزم به خاطر دارند ولی ایشان برای حضور در عرصه سیاست هم بی میل نبوده و اقداماتی انجام داده اند. این در حالی است که  امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در باره ی حضور نظامی ها در سیاست خطاب به آنان گفتند: «شما‏‎ ‎‏در این گرایشهای سیاسی و در این مسائل سیاسی وارد نشوید». یا اینکه «‏‏قوای مسلح از هر قشری که هستند، در حالی که باید دارای دید سیاسی‏‎ ‎‏باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند، نباید در اموری که سیاست بازان در‏‎ ‎‏آن دخالت دارند داخل شوند». محسن رضایی به گفته ی حسین کنعانی‌مقدم مسوول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی که فروردین ماه سال گذشته با تسنیم داشته هنوز در سپاه هستند و بنابراین نظامی محسوب می شوند.

مورد بعدی اینکه محسن رضایی مدرک لیسانس خود را در رشته ی اقتصاد دریافت کرده و در مقطع کارشناسی ارشد روی موضوع سیاست های پولی و بانکی متمرکز بوده و البته دوره دکترای اقتصاد خود را با موفقیت در دانشگاه تهران پشت سرگذاشته؛ پس به جای کنایه زدن به دولت یازدهم و روحانی، راهکار ارائه دهد، چه تحت لوای کمک به دولت چه در قالب سیاست های مجمع تشخیص مصلحت نظام!

نکته ی پایانی اما در مورد سبد رای محسن رضایی است. بدون شک بیشترین سبد رای ایشان از سوی زاگرس نشینان است. مردمانی که بدون توجه به احزاب و گروه ها، از روی ارادت خاص قومی که به دکتر رضایی دارند به او رای داده اند اما جالب اینجا است در ادوار گذشته محسن رضایی کمترین اقبال را از سوی اصولگرایان داشته است. محسن رضایی بدون شک در بین اقوام مختلف کشور دوستان زیادی دارد و البته در مجامع اصولگرایان مورد توجه است اما تجربیات دوره های قبلی نشان داده که تنها استان های زاگرس نشین به وی وفادار مانده اند و  او به رغم تمام تلاش هایش در بین اصولگرایان از سبد رای بالایی برخوردار نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا