خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارکستر سمفونیک برای سال آینده چه برنامه‌ای دارد؟

شهرداد روحانی با ارائه برخی برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران برای سال آینده، از حضور نوازندگان این ارکستر در چین و ایتالیا خبر داد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور برخی ارکسترهای اروپایی در تهران، اظهار کرد: ارکستر «فستیوال پوچینی» از ایتالیا همراه «پائولو اولمی» و «آلبرتو ورونسی» به‌عنوان رهبر به ایران آمدند و پس از این‌که با ارکستر سمفونیک تهران کار کردند، نظر مثبتی نسبت به این ارکستر پیدا کردند و آنقدر از کار مشترک با ایران راضی بودند که از من خواستند چند نوازنده از ارکستر سمفونیک تهران را برای پروژه‌ای به آن‌ها معرفی کنم. در این پروژه که حدود یک ماه دیگر (فروردین‌ماه) اجرا می‌شود، تعدادی از نوازنده‌های کشورهای اروپایی جمع می‌شوند تا کنسرت مشترکی را برگزار کنند.

او ادامه داد: قرار است برنامه‌ای در کشور چین برگزار شود و برای تشکیل یک ارکستر مشترک، از برخی موزیسین‌های تمام کشورهای دنیا و از جمله ایران دعوت کرده‌اند. بنابراین قرار است من چند نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک را به چین بفرستم. این برنامه احتمالا در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

روحانی با اعلام این‌که از ارکـستر سمفونیک تهران برای اجرا در چند شهر ایتالیا دعوت شده است، اظهار کرد: مدیر «فستیوال پوچینی» ایتالیا که هنگام اجرای مشترک با ارکستر سمفونیک تهران، در ایران بود و خیلی از کار خوشش آمد، از ما دعوت کرد، تابستان چند کنسرت را در ایتالیا برگزار کنیم.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: یکی از بزرگ‌ترین رهبرهای دنیا «ریکاردو موتی» است که رهبر ارکستر سمفونیک شیکاگو است. او قصد دارد برنامه‌ای مشترک با ارکستر سمفونیک تهران بگذارد که احتمالا در تابستان خواهد بود. از نوازنده‌های ارکستر «لا اسکالا میلان» که از ارکسترهای بسیار عالی دنیاست، یک تعداد نوازنده به ایران می‌آیند و به اعضای ارکـستر سمفونیک تهران برای اجرای کنسرتی ملحق می‌شوند و قرار است گروه کُر تهران هم با آن‌ها همکاری کند. سپس به فاصله دو روز، همین گروه به ایتالیا سفر می‌کند و به فستیوال «راوِنا» خواهد رفت و همین برنامه را در آنجا اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این اتفاق‌های خوب برای ارکـستر سمفونیک تهران، با هدف شناساندن فرهنگ ایرانی و شناساندن ارکـستر سمفونیک تهران به دنیا رخ می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا