خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلاش کشور برای ایجاد شبکه سیستم‌های محاسبات کلان‌داده

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای پروژه محاسبات کلان‌مقیاس در میان دانشگاه‎‌های کشور خبر داد و گفت: سیستم‌های محاسبات کلان‌مقیاس یکی از زیرساخت‌های توسعه علمی است که با اجرای این پروژه به دنبال ایجاد شبکه‌ای در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا دکتر وحید احمدی در نشست خبری امروز با اشاره به اهمیت سیستم‌های محاسباتی کلان (HPC) در حوزه‌های مختلف صنعتی و علمی، افزود: بر این اساس پروژه HPC در کشور تعریف شده و دانشگاه‌های کشور در اجرای آن مشارکت دارند.

وی، برنامه اصلی وزارت علوم را ایجاد زیرساخت‌های توسعه علمی و توسعه ابزارها و روش‌های محاسباتی ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا با اجرای پروژه HPC بنا داریم با حضور همه دانشگاه‌ها شبکه محاسباتی ایجاد کنیم.

احمدی ایجاد این شبکه را از زیر ساخت‌های توسعه علم در کشور توصیف کرد و یادآور شد: برای توسعه سیستم‌های محاسباتی، کنگره بین‌المللی کلان مقیاس و تحلیل داده در اردیبهشت ماه سال‌آینده برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این کنگره یک کنگره صنعتی و علمی است که از 24 سال قبل با حضور پیشگامان حوزه سیستم‌های محاسباتی کلانی خاص برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف این کنگره ارائه موضوعات پیشرفته در حوزه‌های سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس و کلان‌داده، مطرح کردن سوالاتی در این حوزه و تعیین وضعیت فعلی و آینده چالش‌های برنامه‌های کاربردی که از این سیستم‌ها بهره‌برداری می‌کنند، است.

احمدی با تاکید بر اینکه در این کنگره محققانی از مرکز تحقیقات فوق پیشرفته سوپرکامپیوتر ایتالیا، مرکز تحقیقات کلان‌داده آمریکا، مرکز فوق پیشرفته سوپرکامپیوتر آلمان و دانشگاه‌هایی از هلند و ایتالیا حضور دارند، اظهار کرد: در این کنگره‌ها مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه خوارزمی و بنیاد نخبگان استان البرز مشارکت خواهند داشت.

وی این کنگره را سومین کنگره برتر دنیا در حوزه ابر رایانه توصیف کرد و یادآور شد: هدف این کنگره برنامه‌ریزی در حوزه آینده‌پژوهی و نقشه راه جهان در حوزه سیستم‌های کلان‌داده و کلان‌مقیاس است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا