خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خداحافظی ايوبی و سلام حیدریان به سازمان سینمایی

محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، حکم محمد مهدی حیدریان به عنوان معاون وزیر و ریاست سازمان سینمایی از سوی صالحی امیری وزیر ارشاد صادر شد.

حیدریان که طی چند ماه گذشته از سوی صالحی امیری به عنوان مشاور ارشدش در وزارت ارشاد، حکم گرفته بود، زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دوباره‌اش در سازمان سینمایی شنیده می‌شد. او چهاردهمین مدیری است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این سمت حکم می‌گیرد.

او در زمان وزارت احمد مسجدجامعی  دو سال و نیم معاون سینمایی وزارت ارشاد بود؛ در آن مقطع معاونت سینمایی هنوز به سازمان تبدیل نشده بود.

حیدریان در شهریور سال 84 مسوولیت‌اش را به جعفری جلوه واگذار کرد و حالا در اسفند ماه سال 95 ، 10 سال بعد دوباره به عرصه‌ی سینما برگشت.

در متن حکم صالحی امیری وزیر ارشاد خطاب به محمد مهدی حیدریان آمده است:

«نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری منصوب می‌شوید.

انتظار دارد ضمن بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و تعامل و گفت‌وگو با نیروهای کارآمد و موثر در رشد و اعتلای سینمای متعهد ایران اسلامی، در راستای افزایش انسجام در تولیدات دیداری و شنیداری و ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور فعال در جشنواره‌های بین‌المللی، تحول در فرآیند برگزاری جشنواره‌های ملی، توجه به تولیدات متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسخگویی به مسائل اجتماعی جامعه ایران و بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی کوشا باشید.

توفیق جناب عالی را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.»

سمت‌های اجرایی حیدریان بدین شرح بوده است:
– مدیر کل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک سال)
– مدیر کل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (یازده سال)
– مدیر عامل سیما فیلم (صدا و سیما) (شش سال)
– مدیر شبکه جهانی جام جم (سه سال)
– رئیس گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر (از شش سال قبل ادامه دارد)
– معاون ریاست فرهنگستان هنر (در حوزه موسیقی ـ تئاتر و ادبیات نمایشی ـ‌ سینما ـ چندرسانه‌ای از سال 1384 تاکنون)

حیدریان در مقام مشاوره با رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس رادیو فعالیت همکاری داشته است.

– رئیس هیأت امنا انجمن سینمای جوانان،بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای ارزشیابی مشاغل هنری، عضو شورای فرهنگ و صنعت وزارت صنایع و معادن، عضو شورایعالی معماری و شهرسازی،عضو هیأت امنا مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی،عضو هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر،عضو هیأت امنا و هیأت مدیر مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر،عضو هیأت امنا صندوق حمایت از هنرمندان،عضو شورای برنامه‌ریزی و طرح و برنامه کودک و نوجوان (صدا و سیما)،عضو هیأت مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری (آستان قدس رضوی)،عضو شورای فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهرداری تهران، عضو هیأت امناء موزه ملی قرآن کریم و… از جمله دیگر فعالیت‌های رزومه‌ی کاری رییس جدید سازمان سینمایی است.

تولید فیلم مستند جنگی و پخش از تلویزیون در سال 1360،- تولید چندین فیلم مستند از جهاد سازندگی پخش از تلویزیون در سال 1359 و 1360 و تولید فیلم بلند (60 دقیقه‌ای) اصحاب فیل در موضوع حادثه طبس (پخش از تلویزیون در سال 1360) از فعالیت‌های هنری محمد مهدی حیدریان است.

حجت‌الله ایوبی رئیس پیشین سازمان سینمایی وزارت ارشاد بود که طی چند روز گذشته شایعه‌های مبنی بر استعفایش شنیده می‌شد اما او شایعات را تکذیب کرده بود.

او از ابتدای دولت تدبیر و امید در شهریور ماه سال 92 حکم ریاست سازمان سینمایی را از علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا