خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اهدای 1100 رایانه به مدارس مناطق محروم

مؤسسه خیریه مهرگیتی با همیاری نیکوکاران و با اجرای طرح “رای به” – رایانه برای همه – بیش از یکهزار و یکصد دستگاه رایانه به مدارس مناطق محروم کشور اهدا کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، بر روی رایانه های اهدایی برچسبی با این مضمون چسبانده شده است: «این رایانه صرفا” جهت استفاده دانش آموزان اهدا شده است و هرگونه استفاده توسط غیر از دانش آموزان از نظر اهدا کنندگان اخلاقا” مجاز نیست».

این موسسه درباره ی طرح اهدای رایانه با عنوان «رایانه برای همه» توضیح می دهد: در کشور تلاش بسیاری از سوی دولت و نهادهای مردمی و نیکوکاری صورت می گیرد تا با ساخت مدارس، تأمین تجهیزات آنها و تهیه کتب و نوشت‌افزار، نیازهای اولیه سواد آموزی برآورده گردد. جد و جهد فراوان نیکوکاران در این راه که سابقه‌ای چندین ده ساله دارد، توجه ایشان را از این نکته غافل نموده است که امروز مفهوم “سواد” از تعاریف گذشته فراتر رفته و دیگر نمی توان به کسی که به کار با رایانه آشنا نیست، با دنیای اینترنت غریبه است و زبان انگلیسی را بلد نیست باسواد گفت. از سوی دیگر در شرايطی که امکان تأمین فیزیکی بسیاری از نیازهای فرهنگی و آموزشی در مناطق دور افتاده میسر نیست، می توان با فراهم کردن رایانه، بسیاری از این نیازها را از دریچه اینترنت در این نقاط تأمین کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا