خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش استاندار به تحصن 100 نفره یک شهرستان 15 هزار نفره

امام جمعه موقت شهرستان «بشرویه» در خراسان جنوبی با طرح این ادعا که استاندار از ابتدای حضورش در استان حاشیه سازی می کند، به تحصن حدود 100 – 150 نفره در این شهرستان 15 هزار نفره اشاره کرده و گفت: استاندار به تذکرات محترمانه دلسوزان اسلام توجه نکرد بلکه نامه زشت و تهدید آمیزی را نیز ارسال کرده است»

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام رضا بهشتی فر امروز در نماز جمعه در آزادی کامل درباره ی استاندار اتهاماتی را مطرح کرد از جمله گفت: «استاندار مطالبی را عنوان می کند که با هیج دین و مذهب اسلامی سازگاری ندارد و از هیج تفکر دینی و بسیجی بهره نبرده است».

بنا بر ادعای وی، «استاندار در جلسه با هنرمندان 7 مرتبه می گوید که باید تفکر را تغییر داد، مگر چه تفکری در خراسان جنوبی بجز تفکر انقلابی حاکم است که می خواهید تغییر بدهید؟ استاندار مطرح کند که تفکر طالبانی در استان خراسان جنوبی نفوذ کرده است».

تصاویر منتشر شده در رسانه های محلی نشان می دهد که تحصن معترضان به سخنان استاندار حداکثر به 150 نفر می رسد. شهرستان «بشرویه» در خراسان جنوبی، بالغ بر 15 هزار نفر جمعیت دارد.

در حالی که حل مشکلات معیشتی از سوی دولت به عنوان یکی از اولویت ها مطرح می شود، اما برخی مخالفان دولت در آستانه ی انتخابات اعتراض به مسایل حاشیه ای را پررنگ کرده اند.

روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حدود 20 روز پیش در توضیح برداشت هایی از سخنان او اعلام کرده بود: «استاندار خراسان جنوبی که صبغه و سابقه فرهنگی زادگاهش خراسان شمالی که به عنوان «سرزمین گنجینه فرهنگ ها» شناخته شده است را در خاطر داشت و در آنجا زنان اقوام گوناگون با حفظ مواریث و فرهنگشان، در نهایت پوشیدگی، در حالی که هنرمندان موسیقی سنتی در مراسمات مختلف هنرنمایی می کنند، در این مجالس حضور می یابند را یادآور شد و افزود: در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می شود ؛ زنان می رقصند، مردان می رقصند که این شادمانی با آموزه های دینی منافاتی ندارد .

آنچه بدیهی است رقص ذکر شده بیشتر حرکات موزون که یک هنر آیینی است مد نظر بوده که در دیگر نقاط ایران عزیز از جمله خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان ، کردستان، لرستان و بسیاری استان های دیگر اجرا می شود و رقص مختلط و هنجارشکنانه که نه تنها با آموزه‌های دینی بلکه با اخلاقیات انسانی نیز در تضاد است، مد نظر نبوده است و قطعا آقای استاندار که وابسته به خاندان معظم سادات است ، نه تنها با این ابتذال مخالف بوده و نه تنها این برداشت ناصواب و تحریف شده را به شدت تکذیب کرده ، بلکه آن را بشدت تقبیح می نماید». [لینک متن کامل اطلاعیه استانداری]

یادداشت مرتبط: «درباره رقص آیینی و محلی زنان و مردان | علیکم بالمتون!»

گزارش انصاف نیوز از سخنان امام جمعه ی موقت بشرویه – حجت الاسلام رضا بهشتی فر – در نماز جمعه ی این هفته را به نقل از سایت محلی «پیام بشرویه» می خوانید:

– همه ما موظفیم تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده کنیم تا جامعه به گرداب گناه نیفتد و در قضیه استاندار هم تمام ائمه جمعه با احترام تذکرات لازم را دادند که متاسفانه استاندار توجهی نکرد.

– رسالت اصلی ائمه جمعه امر به معروف و نهی از منکر است چرا که علما و روحانیون پاسداران و حافظان اسلام هستندو در این راه از پای نمی نشینند. به فرموده امام صادق اندیشمندان شیعی همچون مرزبانان هستند که از دین محافظت می کنند با این تفاوت که هیج حقوق مرزبانی دریافت نمی کنند.

– استاندار از ابتدای حضورش در استان حاشیه سازی می کند. استاندار مطالبی را عنوان می کند که با هیج دین و مذهب اسلامی سازگاری ندارد و از هیج تفکر دینی و بسیجی بهره نبرده است.

– در این اواخر استاندار در جمع هنرمندان اهانت بزرگی را به دین اسلام کرده است و از همان ابتدا نیز محترمانه تذکر داده شد که وی اعتنا نکرد. علاوه بر اینکه استاندار به تذکرات محترمانه دلسوزان اسلام توجه نکرد بلکه نامه زشت و تهدید آمیزی را نیز ارسال کرده است. چطور می شود نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، مردم و دلسوزان همه تذکر می دهند ولی استاندار بر حرف های خود پافشاری می کند.

– همه وظیفه داریم روشنگری کنیم و دین خود را حفظ کنیم و ما نگران این هستیم که عده ای قلیل از مسوولان دین ما را منحرف نکنند. با دقت در بیانات استاندار متوجه می شویم که موضع گیری های انقلابی بجا بوده است؛ بیانات استاندار با تفکر بسیجی و سیره شهدای انقلاب اسلامی مغایرت دارد و هر کسی که می خواهد در رابطه به سخنان استاندار قضاوت کند باید به اصل سخنان مراجعه کند و کامل گوش بدهد تا متوجه شوند چرا نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، روحانیون و مردم انقلابی تجمع و تصحن می کنند.

– کسانی که می خواهد اظهار نظر کنند صحبت های استاندار را به خوببی گوش کنند، وی در جلسه با هنرمندان 7 مرتبه بیان می کند که باید تفکر را  تغییر داد، مگر چه تفکری در خراسان جنوبی بجز تفکر انقلابی حاکم است که می خواهید تغییر بدهید؟

– از طریق نماینده ولی فقیه در استان به استاندار تذکر داده شد که گوش ندادند سپس ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه تذکر دادند باز هم اعتنایی نکردند و بلکه  ائمه جمعه را تهدید کردند که اگر سخن بگویند ما هم واکنش نشان می دهیم!

– بارها تذکر داده شد ولی توجهی نشد این در حالی است که دولت در چند ماه گذشته منشور حقوق شهروندی رونمایی می کند و واقعا جای سوال دارد که مردم انقلابی خراسان جنوبی، خانواده شهدا، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و جاماعات و روحانیون آیا جز شهروندان نیستند که توجه نشود؟

– در سه روزی که ائمه جمعه و جامعات و روحانیون تحصن کردند مردم  نیز به آنان می پیوستند تا آنجا که دیگر جایی برای نشستن نبود و خیلی ها هم از شهرستان ها تماس می گرفتند که آمادگی ملحق شدن را داریم که جا نبود و حتی  تمام ائمه جمعه خراسان بزرگ و حوزه علمیه خراسان بزرگ هم اعلام آمادگی کرده اند چرا که سخنان استاندار مخالف سیره شهدا و دین اسلام است.

– تحصن بخاطر سخنان نابجای استاندار در سومین مرحله بعد از تذکرات مکرر صورت گرفت و روز گدشته نیز  قائم مقام وزیر کشور برای بررسی حضور پیدا کرد و در آنجا نیز هرچند تا ساعت 10 شب معطل کردند و سخنان را شنیدند  و اعلام کردند که ما سخنان متحصنین را به تهران اعلام می کنیم و تصمیم گیری برای موضوع خواهد شد.

– ائمه جمعه همچنان تحصن خود را تا وصول نتیجه ادامه خواهند داد چرا که بحث دین مطرح است و هیچ وقت اجازه نخواهیم داد کسی به دین ما دهن کجی کند، کدام پیامبر و امام معصوم گفته است که رقص زن و مرد به دین لطمه نمی زند و یا استاندار مطرح کند که تفکر طالبانی در استان خراسان جنوبی نفوذ کرده است اینها جزئی از صحبت های نابجای استاندار است.

– برخی می  گویند استاندار منظوری نداشته؛ آنها که اینچنین فکری می کنند پاسخ دهند اگر استاندار منظوری نداشته چرا حاضر نمی شود که از مردم استان که به آنها تهمت طالبانی زده و در دین اسلام خلل ایجاد  می کند عذرخواهی کند؟ و جالب است که 7 بار تاکید می کند که باید این تفکر استان را تغییر دهیم که مشخص است که بدون منطور صحبت نکرده است. این صحبت ها چراغ سبزی است برای افرادی که می خواهند از این نوع فضاها سو استفاده کنند و موجب می شود تا مساله امر به معروف از جامعه رخت بربندد.

– امام جمعه موقت بشرویه با بیان این که «انقلاب اسلامی با هدف حاکمیت دینی بوده»، گفت: مگر ما برای چه انقلاب اسلامی را ایجاد کرده ایم جز این است که در سایه اسلام برایرفع مشکلات مردم تلاش کنیم؟ نه اینکه باید نگران شویم که عده  قلیلی از مسئولان دین را منحرف می کنند.

– برخی از کلمه شادی سوء استفاده می کنند. در کدام وصیت نامه شهید آمده است که شادی در دین اسلام با رقص ایجاد می شود و نشاط می آورد که برخی به دنبال آن هستند؟ این همه سختی را تحمل کردیم و شهید دادیم که اسلام را نگه داریم؛ هر کسی بخواهد به دین لطمه ای بزند و با عقاید ما بازی کنند و آن را منحرف کند در مقابل وی خواهیم ایستاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. تاریخ ادبیات را تورق کنید شاید……..ولی واما این شروعش شده باقی غزل را ……..بعد از قتل خلیفه دوم امام فرمود بنای خلیفه کشی گذاشته شد……..حضرات بهوش باشید دقیقا دیگر انان با کمربند انتحاری نمیایند………

  1. انقد دین دین … دین دین … کردن
    انقد خانواده شهدا … کردن
    انقد مردم انقلابی .. کردن
    که با شنیدن این واژه ها ترس تمام وجودمو میگیره

  2. (اندیشمندان شیعی همچون مرزبانان هستند که از دین محافظت می کنند با این تفاوت که هیج حقوق مرزبانی دریافت نمی کنند.)!!! — (خیلی ها هم از شهرستان ها تماس می گرفتند که آمادگی ملحق شدن را داریم که جا نبود)!!! آها، يادم اومد، من هم تماس گرفتم و گفتم که ميخواهم بيايم تحصن، اما گفتند که جا نيست. — (جز این است که در سایه اسلام برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم؟) راس ميگي!!؟ نميدونستم که هدفتون از تلاش ، رفع مشکلات مردمه! روشن شدم حاج آقا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا