خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل شورای هماهنگی انجمن های اسلامی دانشجویان استان گلستان

«شورای هماهنگی انجمن های اسلامی دانشجویان استان گلستان» با صدور بیانیه ای موجودیت خود را اعلام کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می آید:

« بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

باید که از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند. اینان رستگارانند. (آل عمران آیه 104)

تاریخ پر افتخار کشور عزیزمان ایران، مملو از رشادت ها و جانفشانی های زنان و مردانی است که برای اعتلای نام میهن مان از جان و مالشان گذشتند تا ایران قدرتمند، آزاد، قانونمند و متکی به مردم شکل و قوام گیرد. مبارزات آزادی خواهانه مردم ایران زمین از مشروطه تا انقلاب شکوهمند اسلامی در جهت آرمان های ملتی بود که سالیان متمادی تحت سلطه ی حاکمانی زورگو و بیگانگانی استعمارگر، آرزوی ایرانی مستقل و مردم سالار را در سر می پروراندند.

بدون شک نقش جوانان و دانشجویان در حرکت های عظیم ملت شریف ایران علیه ظلم و جور طاغوتیان بر کسی پوشیده نیست و دانشجویان با تکیه بر تعقل و تدبیر و همچنین با اعتماد مردم به آنان، همواره جلودار و پیش قراول کنش های اصلاحی ضد استعماری و ضد استبدادی در طول تاریخ معاصر کشورمان بوده اند. جنبش دانشجویی کشور با ماهیتی مستقل از قدرت های بیرونی و با شور همراه با شعور در گردنه های حساس تاریخی نقشی اساسی و ناجی مآبانه داشته است. انتخابات دوم خرداد 1376 که آغازگر دوره ای نوین در تاریخ ایران موسوم به دوران اصلاحات بود از درخشان ترین و مهم ترین کنش های دانشجویی کشور پس از انقلاب اسلامی بود که الحق و الانصاف دورانی بس شکوفا و طلایی بود.

اما اکنون قریب به چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و به نظر می رسد که امروزه حتی انقلاب اسلامی ایران نزد بدخواه ترین دشمنانش نیز مورد پذیرش و تثبیت واقع گردیده است. بنابراین، اینک زمان مناسبی است تا با رویکردی نقادانه و بدون مصلحت اندیشی به آنچه که در طول این چهار دهه کرده ایم بیاندیشیم و به درکی درست و منطقی از وضعیت کشور و نقاط ضعف و قوت نظام دست یابیم. پر واضح است که نیل به این هدف میسر نمی شود مگر با دگرگونی اساسی در نگرش تصمیم گیران کشور و ایجاد فضایی باز و شفاف برای بیان واقعیت های جامعه.

شوربختانه امروز کشورمان از معضلات عدیده ای رنج می برد که از آن جمله می توان به بیکاری خیل عظیم جوانان و دانش آموختگان، وضعیت ناگوار اقتصادی و رکود کمرشکن، شرایط نابسامان فرهنگی و اجتماعی، فساد عظیم مدیران در سطوح مختلف و غیره اشاره نمود. این مشکلات پدید نمی آمد اگر در حوزه های مختلف مدیریتی و تخصصی از افرادی متخصص، مجرب، شایسته، کاردان و متعهد استفاده می شد، این گونه نمی شد اگر روابط و رفاقت بر مصلحت کشور و مردم ارجحیت نمی یافت، این گونه نمی شد اگر اندکی و تنها اندکی از دعواهای بی فایده سیاسی دست می کشیدیم و به جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اعتماد می کردیم. حال با همه اشتباهات صورت گرفته و دشواری هایی که بر گرده ی مردم سنگینی می کند، باید کاری کرد، باید فکری کرد و طرحی نو در انداخت که این انقلاب حاصل خون هزاران هزار جوان پاک این مرز و بوم است و برماست که از آن به بهترین نحو نگاهبانی نماییم.

ما جمعی از دانشجویان عضو انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان گلستان (متشکّل از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه جامع گلستان، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و دانشگاه فرهنگیان گرگان) با هدف اتحاد جنبش دانشجویی استان و در جهت اعتلای نظام و کشور و بررسی و پیگیری مطالبات مردمی و دانشجویی و با تکیه بر موازین اسلامی، تحت عنوان “شورای هماهنگی انجمن های اسلامی دانشجویان استان گلستان” گرد هم جمع آمده ایم. امیدواریم با همت همه دانشجویان و البته سعه صدر مسئولین محترم استانی و کشوری بستری را فراهم آوریم تا در آن با تکیه بر موازین دینی، اخلاقی، قانونی و انسانی گامی موثر در جهت تحقق مردم سالاری کامل در کشور و توسعه همه جانبه ایران اسلامی برداریم.

شورای هماهنگی انجمن های اسلامی دانشجویان استان گلستان بر این باور است که راه پیشرفت کشورمان تحمل سلایق متفاوت در جامعه، احترام به یکدیگر، شایسته سالاری و توجه به تخصص ها و دانش افراد در عزل و نصب ها و در یک کلام آزادی است و از این رهگذر است که می توان خوشبینانه به افق های دور دست خیره شد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شورای هماهنگی انجمن های اسلامی دانشجویان استان گلستان »

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا