خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ابطحی به نکات مثبت و منفی نامه مشایی

به گزارش انصاف نیوز، سید محمدعلی ابطحی رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، در واکنش به نامه آقای اسفندیار رحیم مشایی به آقای خاتمی، در اينستاگرام خود نوشت:

پيرو نامه آقای مشايی به آقای خاتمی، چند نكته مهم بايد گفت:

١- ‏اصلاح طلبان براساس قواعد جامعه مدني با كانديدا شدن همه جناح ها موافقند. رد كردن فله اي را هم نمي پذيرند. مردم در نهايت بايد با انتخابشان سرنوشت كشور را بسازند. اما كانديداتوري اقاي بقايي را از آن جهت شوخي ميدانيم كه گمان كرده اند كسي كه طعم احمدي نژاد داشته باشد مي تواند راي بياورد.

٢- نامه آقاي مشايي برائت نامه از اصولگرايان است، يادمان نرفته كه طيف اصولگرا دين و امام زمان و همه نوع حمايت را به پاي احمدي نژاد قرباني كردند، اما اينكه به اين واقعيت رسيده اند كه اصولگرايان در جامعه پايگاهي ندارند و آن را اعلام ميكنند گرچه نمكدان شكستن است اما نشان مي دهد واقعيت را فهميده اند.

٣- اصلاحات و شخص اقاي خاتمي با جريان احمدي نژاد بيشترين فاصله را دارند. اما اين نامه نگاري نشان مي دهد آنها هم فهميده اند كه يك تَكرار ميكنم خاتمي به اندازه همه دستگاههاي تبليغي رسمي اثر دارد. دليل نامه نگاري مي تواند آسيب زدن به محبوبيت بي نظير خاتمي باشد. در اين امر اشتباه ميكنند. جامعه فاصله بين تفكر احمدي نژاد و خاتمي و اصلاح طلبان را درك ميكند.

٤- آقاي خاتمي و اصلاح طلبان با همه انتقادهايي كه دارند و ظلم هايي كه به آنها شده است، نظرشان به نظام و رهبري نظام نزديكتر است تا به تفكر احمدي نژاد كه آسيب هاي اخلاقي و اقتصادي و سياسي هشت سال حكومتش بدترين دوران ايران معاصر را رقم بزند.

٥- نامه آقاي مشايي به نحو اغراق آميزي مودبانه بود. اين رويكرد از مجموعه اي كه بد اخلاقي و بي ادبي را در كشورن نهادينه كرد، قابل تقدير است. كاش آقاي مشايي به عنوان پدر معنوي تفكرشان در رووزهاي مناظره سال ٨٨ كمي به اقاي احمدي نژاد اخلاق و ادب توصيه ميكردند كه نتيجه اش زخم اتفاقات پس از انتخابات نبود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه عجب ؟! آقاى ابطحى بعد از مدتها تونست يه كاراكتر محكم و جدى از خودش ارائه كنه ! به نكات خوبى هم اشاره كرده

  2. واکنش آقای ابطحی به دور از “انصاف” است. بعید میدانم جناب خاتمی هم چنین برخوردی با قضیه داشته باشد.
    به ترتیب عرض میکنم:
    1. اینکه احمدی نژاد یا بقایی یا هر فرد دیگری رأی بیاورد یا نیاورد به تشخیص ملت ایران بستگی دارد. آقای ابطحی چکارست این وسط؟
    ثانیاً با تمام نفرتی که از احمدی نژاد و اطرافیانش دارم اما کل نامۀ آقای مشایی به یک دلیل نوشته شده است: بر حذر داشتن از بی اخلاقی های پیش از انتخابات. رفتار آقای ابطحی و تکرار همان حرفها، تکرار و پافشاری بر بی اخلاقی و تلاش برای غلبه و حذف سایر جریانها است.
    2. در بند دوم آقای ابطحی تلاش میکند اختلاف بین اصولگرایان و طیف احمدی نژاد را تشدید کند. فقط یک … میتواند از دشمنی و درگیری دیگران لذت ببرد.
    3. اتفاقاً اصلاحات و جریان احمدی نژاد شباهت های زیادی باهم دارند. از جمله اینکه هر دویشان برای رسیدن دوباره به قدرت دست و پا میزنند. اما بفرض که این شباهتها کم باشد. تأکید و تمرکز و برجسته سازی اختلاف ها و اغراق در آنها در حالی از سوی ابطحی انجام میشود که فرد مقابلش (به فرض بدترین دشمن) در کمال ادب و متانت، از شباهت ها سخن میگوید و درواقع دعوت به زدودن نفرت ها و کینه ها می کند. به نظرم اگر ابطحی کمترین سمت را هم در وزارت امور خارجه داشت با این نگاه تنگ نظرانه الآن ایران به باد هوا رفته بود!
    4. بدترین دوران ایران معاصر؟؟!! واقعاً بی انصافیست. در این تردیدی نیست که 8 سال دولت احمدی نژاد برای اصلاح طلبان دوران سختی بود. اما احمدی نژاد و اطرافیانش هم در اظهارات و روزنامه های اصلاح طلب به شیوۀ ناجوانمردانه ای تخریب و لجن مال شده اند. اتفاقاً رفتار سیاسی دو طرف بسیار به هم شبیه است. اما جالب اینست که در این مکالمه، آقای رحیم مشایی دعوت به رعایت انصاف میکند و آقای ابطحی بد و بیراه تحویل میدهد.
    ضمناً خود ابطحی هم میداند که هزینه کردن از رهبری شاید تنها در این موارد به دردشان بخورد وگرنه این حرفها از زبان این افراد، در کوچکترین پس کوره های سیاست داخلی نیز دیگر پشیزی خریدار ندارد.
    5. اولاً ادب اغراق آمیز اصلاً به چه معناست؟ طرف ادب را رعایت نمیکنه یکجور اعتراض میکنند ادب را رعایت میکنه یکجور. خب بنده خدا باید چجور با شماها حرف بزنه؟
    ثانیاً برگرداندن ابطحی به سال 88 تنها کینه ورزی و تنگ نظری خودش را نشان میدهد. این بعنی امثال ابطحی، احمدی نژاد و مشایی و… را به آن شکل میشناسند و هیچ رقم هم حاضر نیستند از موضع خود برگردند ولو اگر زمین و آسمان خلاف آنرا نشان دهد
    در مجموع به نظرم پاسخ آقای ابطحی به شدت ناشیانه، دور از ادب و تنگ نظرانه بود. بعید میدانم خاتمی هم اینگونه پاسخ دهد و واقعاً اگر خاتمی چنین ادبیاتی داشته باشد قضاوت چندین و چند ساله ام از او به هم خواهد ریخت. اظهار نظرهای ابطحی اکثراً همین شکل است و موضع گیری های این آدم به نظرم قدر پیت حلبی هم ارزش ندارد

  3. سلام-هر دو گروه از خط اسلام ناب محمدی (ص) فاصله گرفتند و به نوعی از اسلام ایرانی وباستان گرائی گرایش پیدا کردند اصول گرایان اگر حماقت کنار بگذارند وعقلانیت را در نگاه به مسائل روز پیشه کنند به هدایت نزدیکتر هستند

  4. درود
    نه احمدی نژاد و نه خاتمی و هیچکدام که در این نظام و حاکمیت هستند بین اکثریت ملت جایی ندارند و همگی به زودی رفتنی هستند چون همگی فرصت ها را سوزاندند

  5. سیدبررگوارخاتمی محبوب قلب هاهمواره دوست داشتنی وعمیقادردل ملت جای دارد؟ایشان اصلادرحدقابل مقایسه باامثال احمدی نژاد،،،نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا