خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقال وسایل همایون خرم از انبار موزه به سالن مشاهیر

به دنبال اعتراض خانواده همایون خرم از نحوه نگهداری آثار و وسایل پدرشان در انبار موزه موسیقی، علی مرادخانی از وسیع شدن سالن مشاهیر موزه و قرار گرفتن وسایل همایون خرم در این سالن خبر داد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری موسیقی ایران، چندی پیش علی خرم فرزند همایون خرم درگفتگو با خبرنگار آژانس خبری موسیقی ایران با اعتراض به نحوه نگهداری وسایل پدرش در موزه موسیقی گفته بود که اگر قرار باشد لباس ،دستخط، و وسایل پدر به مکانی سپرده شود باید شانیت و جایگاه هنرمند نیز در نظر گرفته شود که متاسفانه تا کنون این مسئله درنظر گرفته نشده و وسایل پدر در انبار موزه نگهداری می شوند.

به دنبال این اعتراض علی مرادخانی معاون هنری ارشاد و مدیر موزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موسیقی ایران در این خصوص گفت: ما در بخش مشاهیر جای اندکی داریم و تعداد وسایلی که در اختیار موزه قرار می گیرند بسیارند بنابراین تلاش کردیم سالن مشاهیر را بزرگتر کرده و در برخی بخش های موزه فضای جدیدی ایجاد کنیم به طوری که برای نوروز این تغییرات در بخش مشاهیر اعمال می شود و وسایل مرحوم همایون خرم در این فضا جانمایی و به نمایش در خواهد آمد.

معاون هنری وزیر ارشاد در خصوص شرایط نگهداری آثار همایون خرم در انبار موزه اظهار داشت: این وسایل در شرایط نامناسبی نگهداری نمی شود چرا که تمام تلاشمان در موزه نگهداری وسایل در شرایط خوب است حتی یک بخشی از انبار موزه ایزوله است و هنرمند خوبمان «امیر عطایی» دائما به این آثار سر می زند و شرایط آنها را به لحاظ تغییرات چوبی و پوستی سازها بررسی می کند.

وی ادامه داد:ما به دنبال شرایط بهتری هستیم که تنها نمایش دهنده وسایل شخصی استادان نباشیم بلکه هدفمان این است که با نصب کد «کیو آر» توضیحات مرتب و منظمی را تدوین کنیم که مخاطبان با این امکان به زندگی مشاهیر ورود کنند و شناخت و معرفتشان نسبت به آنها و شیوه کارشان بیشتر شود.

*بخش آرشیو صوتی موسیقی موزه راه اندازی می شود

مدیر موزه موسیقی با بیان اینکه جانمایی وسایل همایون خرم تا نوروز انجام خواهد شد، اظهار داشت: تمام تلاشمان بر این است که این جانمایی به زودی انجام شود و همه وسایل در جایگاهشان قرار گیرند.

مرادخانی از راه اندازی بخش آرشیو صوتی موزه موسیقی خبر داد و گفت:ما آرشیو غنی و بی نظیری از موسیقی را در اختیار داریم که این بخش هم به زودی راه اندازی خواهد شد تا بازدید کنندگان با جریان موسیقی و دوره های مختلف زمانی آشنا و از شنیدن این آثار لذت ببرند.

وی افزود: طی سالهای گذشته با جستجوهای صورت گرفته آثاری به دست آوردیم که در اطلس موسیقی ایران نامی از آنها نبوده و ما توانستیم با همراهی برخی عزیزان در سراسر کشور این آثار را در اختیار بگیریم.

مدیر موزه موسیقی با بیان اینکه مستندنگاری بخشی از وظایف ماست، بیان داشت:این مستندنگاری ما را به سمت داشتن یک مجموعه از آثار موسیقی ایران هدایت می کند و باعث می شود که بسیاری از اتفاقات موسیقی را که کسی از آنها خبر نداشته ، کشف و در اختیار پژوهشگران و دانشجویان قرار دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا