خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری درباره‌ی دخالت مدعیان دفتر تحکیم وحدت در یک انتخابات

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه انتخابات شورای مرکزی این انجمن کاملا مطابق با موازین و قوانین آیین نامه تشکل های اسلامی و اساسنامه برگزار شده است، گفت: کسانی حرف از مغایرت انتخابات با آیین نامه‌های وزارت علوم می‌زنند که اتحادیه‌ی متبوعشان در قاموس هیچ یک از اساسنامه‌ها و مرامنامه‌های وزارت علوم نمی‌گنجد.

هادی ذوالفقاری در گفت و گو با انصاف نیوز درباره‌ی مسائل رخ داده پس از برگزاری انتخابات این تشکل، گفت: در رابطه با شائبه‌هایی که در بحث شورای ناظر وارد کرده اند، لازم است به چند نکته اشاره کنم. نخست آنکه شورای ناظر یک ماه قبل از انتخابات به منظور رسمی شدن برخی افراد تشکیل جلسه داد که دو نفر از اعضا موافقت خود را اعلام کردند. شورای ناظر متشکل از سه نفر است؛ دبیر انجمن، نماینده مجمع عمومی و مسوول نهاد نمایندگی رهبری که در جلسه‌ی فوق مسوول محترم نهاد به دلیل عدم شناخت افراد، اعلام نظر خود را به پس از بررسی اسامی موکول کرد اما در همین جلسه دو نفر دیگر از اعضای شورای ناظر موافقت خود را اعلام کردند. این درحالی است که درصورت مخالفت ایشان هم این افراد رسمی می‌شدند. اساسا هم این بحث رسمی شدن افراد ربطی به انتخابات ندارد و یک رویه‌ی عادی در انجمن اسلامی است. از طرفی برگزار کننده ابتدا تا انتهای انتخابات در انجمن اسلامی کمیته انتخابات است که مسوول نهاد نمایندگی در این کمیته هیچ جایگاهی ندارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه اضافه کرد: شامگاه روز چهارشنبه نامه‌ای از سوی هیات نظارت دانشگاه به انجمن اسلامی ارسال شد. در این نامه، بدون ذکر هیچ استناد قانونی، انتخابات انجمن اسلامی که در 16 اسفند ماه برگزار شده بود، مورد تایید هیات نظارت قرار نگرفت. این درحالی است که مطابق با بند دوم ماده 21 دستورالعمل آیین نامه تشکل‌های اسلامی که مربوط به بحث تخلفات انتخاباتی است، هیات نظارت دانشگاه تنها درصورت گزارش نماینده هیات نظارت مبنی بر وقوع تخلف انتخاباتی و یا ارائه گزارش مکتوب و مستند از سوی یک سوم اعضای تشکل اسلامی اقدام به بررسی برگزاری نحوه انتخابات و مطابقت آن با اساسنامه و آیین نامه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از این دو اتفاق در انتخابات انجمن اسلامی رخ نداده است، تصریح کرد: حتی یک شکایت هم از افراد این تشکل به صورت مکتوب به دبیرخانه هیات نظارت ارسال نشده است و هیات نظارت دانشگاه برخلاف نص صریح دستورالعمل آیین نامه تشکل های اسلامی و بدون وقوع این دو موضوع اقدام به بررسی این موضوع کرده است. مورد دیگر اینکه در جلسه هیات نظارت باید برای رسیدگی به تحلفات انتخاباتی، هیات منصفه نیز حضور داشته باشد. مطابق با اطلاع قطعی، هیات منصفه در این جلسه حضور نداشته و هیات نظارت نیز بدون حضور هیات منصفه نمی تواند در بحث انتخابات ورود پیدا کند.

هادی ذوالفقاری یادآور شد: متاسفانه اقدامی که هیات نظارت دانشگاه علامه طباطبایی انجام داد کاملا غیرقانونی و مخالف با دستورالعمل آیین نامه تشکل های اسلامی است. متاسفانه از طرفی شاهد بودیم که پس از انتخابات، برخی اطلاعات درست و نادرست، همزمان از داخل مجموعه به بیرون برده شد که ما پیرامون این مسائل حق پیگیری های لازم از طریق مراجع قانونی را برای خود محفوظ می دانیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه به برخی «مباحث رسانه‌ای نادرست» اشاره کرد و درباره‌ی دخالت‌های جریانی که از بقایای طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت در این سالها فعالیت می‌کند، گفت: مباحث حقوقی درباره برگزاری انتخابات کاملا صریح و روشن است. اما شاهد بودیم نمایندگان دفتر تحکیم وحدت در برخی رسانه‌های خاص و وابسته به نهادهای خاص مطالب کاملا کذب و خلاف واقعی را پیرامون انتخابات انجمن اسلامی مطرح کرده اند. باید تاکید کنم نمایندگان دفتر تحکیم وحدت نه تنها حق دخالت در مسائل داخلی انجمن اسلامی دانشگاه علامه را ندارند بلکه باید بار دیگر یادآوری کنیم؛ انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی دو سال است که از دفتر تحکیم وحدت اعلام خروج کرده و عضو هیچ اتحادیه‌ای نیست. این موضوع سال گذشته در مجمع عمومی آورده شد، اساسنامه تغییر کرد، به تایید مجمع عمومی و شورای ناظر وقت رسید، به دانشگاه هم اعلام شد.

وی اضافه کرد: اینکه برخی افراد دفتر تحکیم این مسائل را مطرح می کنند نشان دهنده خشم و کینه آنها از خروج دانشگاه علامه از دفتر تحکیم وحدت است. به هرحال معتبرترین انجمن اسلامی در دفتر تحکیم وحدت از داخل این اتحادیه بیرون آورده شد و این افراد برای فرار از پاسخ گویی عملکرد خودشان و اینکه چرا برخی مشکلات قانونی نظیر اینکه کمتر از 20 انجمن اسلامی در داخل این اتحادیه هستند؛ مطالب دیگری را بازگو می کنند. کسانی حرف از مغایرت انتخابات با آیین نامه های وزارت علوم می‌زنند که اتحادیه متبوعشان در قاموس هیچ یک از اساسنامه ها و مرامنامه های وزارت علوم نمی‌گنجد.

ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: شورای مرکزی پیشین انجمن اسلامی تا حصول نتیجه و پیگیری های قانونی به فعالیت خود ادامه می دهد. حق قانونی خود می دانیم که پیرامون تحلفات رخ داده پیگیری های قانونی داشته باشیم. از همین جا اعلام می کنیم انجمن علامه خود را بیش از پیش برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آماده کرده و افراد اگر تصور می کنند که با این حاشیه سازی ها و سنگ اندازی ها در روند پرسرعت و رو به رشد انجمن اسلامی علامه خللی وارد کنند، اشتباه گمان کرده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. باقی بخش های بیانیه دفتر تحکیم جایی برای جواب دادن نداشت؟ چرا به این ابهام در بیانیه جوابی داده نشده که … بر اساس اساسنامه نمیتونن تو شورای مرکزی انجمن باشن؟
    مشخصه که بخش هایی از بیانیه جواب داده شده که به دلخواه انتخابش کردند!! بهتره به جای شانتاژهای رسانه ای و بدگویی علیه هم و واکاوی کینه های قدیمی بر اساس مبنا و اصول تشکیلاتی جواب بدیم نه صرفا بازی با کلمات!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا