خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار نسبت به وقوع سیلاب در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه از روز دوشنبه جبهه باران زا وارد استان می شود گفت:سیلابی شدن معابر و مسیل ها براثر بارش ها دور از انتظار نیست.

محسن صالحی کرمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در پی این بارش ها با توجه به فرارسیدن ایام تعطیل و مسافرت های نوروزی حالت آماده باش و هشدار در استان اعلام شده است.

وی اظهار کرد: بارش های چند روز آینده کرمان، مناطقی از این استان را تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود بارشها زیاد باشد.

وی با بیان اینکه سیلابی شدن برخی معابر و مسیل ها طی چند روز آینده بر اثر بارش ها دور از انتظار نیست تصریح کرد: بارش ها در مناطق کوهستانی استان کرمان به صورت برف خواهد داد.

وی ادامه داد: لازم است مسافرانی که قصد تردد از این مسیرها را دارند خودرو خود را به وسائل ایمنی، زنجیر چرخ و تجهیزات مناسب مجهز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارش باران و سیلابی شدن مسیل ها طی ماه گذشته در کرمان گفت: موارد زیادی از خسارات سیل اخیر در این استان بویژه در زمینه خسارات انسانی، سیلاب به سمت مردم نیامده بلکه مردم به سمت آب و سیلاب رفته اند که در این رابطه باید توصیه های ایمنی جدی گرفته شود.

وی افزود: سیلاب در استان کرمان گاهی به صورت سیلاب خشک و ناگهانی اتفاق می افتد لذا افراد حتی در زمان آفتابی بودن هوا در مسیر سیلاب ها و رودخانه ها اقامت نکنند.

صالحی کرمانی با اشاره به تخریب تعدادی از بندهای خاکی در سیلاب اخیر گفت: با توجه به اینکه حجم سیلاب بالا بوده برخی از بندهای خاکی هنوز ترمیم نشده و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در همه ایام سال آمادگی لازم را برای خدمت رسانی دارد گفت: ستاد ویژه امداد و نجات سفرهای نوروزی در دستگاه های امدادی این استان تشکیل و در تمام دستگاه ها تا سه رده جانشینی مشخص شده است.

وی اظهار کرد: بهتر است مردم زمان سفرهای نوروزی را با توجه به وضعیت جوی در مناطق مختلف کشور از جمله استان کرمان انتخاب کنند و هنگام سفر تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا