خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعاهایی درباره بازداشت هنگامه شهیدی و …

به گزارش انصاف نیوز، «علی قلهکی» از فعالان رسانه ای اصولگرای همکار سایت «جهان نیوز» و یکی از خبرگزاری های نهادی خاص، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «چند نکته درباره هیاهوی پسابازداشتی «هنگامه شهیدی»» ادعاهایی عجیب مطرح کرده که در پی می آید:

باید فعال شدن موتور بازداشت دستگاه اطلاعاتی دولتی آن هم طی چند هفته اخیر را به فال نیک گرفت. البته برای ناظران سیاسی – رسانه ای این ماجرا محل تامل است، دولتی که زحمت ویژه ای در نزول دادن به میزان بازداشت ها نسبت به دولت های قبل داشته، چرا به ناگاه شروع به بازداشت های هدفمند می کند؟

خواندن چهار نکته در این زمینه خالی از لطف نیست:

1 – دقیقا متهمانی که توسط دستگاه اطلاعاتی غیر دولتی «نشان شده‌اند»، به فاصله زمانی کمی توسط دستگاه اطلاعاتی دولتی بازداشت می شوند. این میزان حساسیت نسبت به سبد بازداشتی مجموعه موازی و اقدام نمودن قبل از آنکه دستگاه اطلاعاتی غیر دولتی کاری انجام دهد، جای سوال دارد.

2 – هنگامه شهیدی نیز به مانند دیگر افرادی که طی چند ماه گذشته بازداشت شده اند، یدک کش اتهاماتی بوده و طبیعتا بازداشت شده، ولی جنس هیاهویی که پس از دستگیری وی در حال جریان است، چندان قابل هضم نیست. حجم تولید محتوا در دو شبکه اجتماعی توئیتر و تلگرام در مورد بازداشت “شهیدی”، به میزان قابل توجهی بالاتر از سایر هم بندان وی و حتی بند مجاورش قرار دارد.

3 – عناصر بازداشت شده توسط مجموعه زیر نظر “سید امنیتی” چه اسراری در سینه خود داشته اند که اینگونه هراسان و بدون فوت وقت برای جلوگیری از عدم بازداشت آنها توسط یک مجموعه موازی، دستگیر می شوند؟ قرار بوده اعترافات آنها چه لطمه ای به دولت بزند که دولت حاضر به – خرد کردن ژست پایین آوردن میزان بازداشت های خود – کرده است؟ اعترافات آنها قرار بوده چه سنگی را در جلوی پای دولت بیاندازد؟

4 – دستگیری های متناوب انجام شده از این جنس، عموما نسبتی با مسوولین ارشد دولتی داشته اند، از «ط… ق…» تا . . .  این ماجرا را کمی پیچیده تر می کند که اطلاعات حاصل از بازجویی های این متهمین در چه رده ای ارزش گذاری و طبقه بندی می شوند؛ “خیلی محرمانه”؟! “سری”؟! یا “به کلی سری”؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. از این مثلا تحلیل گران که بیشتر به محلل میمونن، این تحلیل های آبکی اصلا دور از انتظار و ذهن نیست ، اینا هدفشون تطهیر بقول خودشون اون دستگاه موازی است که بطور غیر قانونی بسیار فعال بوده و در کار دستگاه امنیتی و قانونی کشور اختلال ایجاد میکند، وگرنه اظهرمن الشمس است که این گفته ها و نوشته ها و تفاسیر و تحلیل هایشان ، خزعبلاتی بیش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا