خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحريم … واقعيت ملموس؛ گوشه آن چه بر نفت آمد!

محمد خان بیگی، کارشناس حوزه نفت و انرژی در یادداشتی با عنوان «تحريم … واقعيت ملموس، گوشه ای از آن چه در دوران تحريم بر سر نفت كشور آمد!» که دراختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در دوران دولت احمدي نژاد برنامه اي به شركتهاي بالادستي توليد نفت ابلاغ شد تحت عنوان «كاهش تكليفي». بدين معنا كه به علت عدم وجود مشتري براي نفت، شركت ها موظف شدند هر كدام به ميزان معيني توليد نفت خود را كاهش دهند.

اما مهمترين چالش اين برنامه آن بود كه براي چاه نفت بستن موقت معنا نمي دهد و چنانچه چاه بسته شود نفت به لايه هاي دروني نفوذ مي كند و به طور دائمي نفت دهي آن چاه متوقف شده و اصطلاحا چاه “متروكه” مي شود. چاه نفت بمانند پستان مادر است كه اگر نوزاد شير ننوشد خشك مي شود.

چاره اي كه براي اين معضل انديشيده شده بود عبرت آموز است!

«روزانه در ساعات معيني نفت چاه به گودال سوخت (Burn pit) ريخته شده و سوزانده شود تا چاه خشك نشود»

در اثر اين بي تدبيري، بدين طريق روزانه شايد دهها هزار بشكه نفت سرمايه هاي ملي مملكت دود مي شد و به هوا مي رفت! مرحبا به غيرت آنكس كه اين صحنه را ببيند و ادعاي عزتمندي كند!

عزت اما اينجاست كه به لطف تدبير و اميد، سقف توليد به ميزان قبل از تحريمها برگشته و جامعه جهاني ناچار از قبول سهم ايران در بازار است. چاه هاي نفت در حداكثر نرخ نفت دهي بوده و شريان هاي نفتي كشور پربارتر از هميشه در مسير سازندگي كشور جاري اند.

ديگر حتي يك قطره نفت هم به علت سوء مديريت دود نمي شود.

امروز صنعت نفت به عنوان يادگار نهضت ملي شدن نفت در مسير بالندگي است.

اينجا ايران، درود بر غيرت جهادگران عرصه نفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. امروز صنعت نفت به عنوان يادگار نهضت ملي شدن نفت در مسير بالندگي است. اما منتاسفانه نامى از بانى ملى شدن بميان نمى ايد و واقعا مصدق كبير از هر طرف مظلوم واقع شد، مردم ما هم هيچ تلاشى نكردند كه لاأقل سالى يكبار بر سر قبر اين بزرگوار جمع شوند و فاتحه اى برايش بخوانند، ما مردمى نمك نشناس هستيم و بزرگانيكه باعث سرافرازى مملكت ما شده اند همه فراموش شده اند و حتى نام كوچه اى براى نام كبير انها در نظر گرفته نشده در صورتيكه براى خارجيهائيكه كوچكترين كارى براى كشور و منافع ملى ما نكرده اند اتوبان و جاده بنامشان زده اند ولى خبرى از ايراندوستان واقعى نيست و ايكاش سرگذشت ملى شدن نفت را در مدارس تدريس ميكردند كه با چه سختى و بدبختى باعث اين غرور ملى شدند زمانيكه حتى هزار و پانصد دلار پول وكيل را در دادگاه لاهه نداشتيم و در نهايت كودتا با كمك داخلى ها عليه اين مرد بزرگ به موفقيت رسيد و بقيه مسائل

  2. ظاهرا دولت روحانی دست خیلی ها را که از ایران مانند سرزمینی مفتوحه بهره میبردند در حد اختیارات خود بسته است که نا بسامانی های به وجود امده از دولت قبل را توی سر این دولت میزنند ، کسانی که دولت احمدی نژاد را زنده کننده ارزشها میخواندند یا از دعای امام زمان برای پیروزی او خبر میدادند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا