خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خطای احمدی نژاد» و اختلاف احمدی‌نژادی‌ها

«وحید یامین پور» مجری تندروی تلویزیون که پس از سالها همسویی با جریان احمدی نژاد از چندی پیش نسبت به او موضع می گیرد، در یادداشتی با عنوان «خطای استراتژیک احمدی نژاد» نوشت:

🔹اقدامات اخیر دکتر احمدی نژاد بیش از همه به تغییر معنای اصلی و اصیل او خواهد انجامید. شعار “چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار” مهمترین شعاری بوده که احمدی نژاد را برای طرفداران غیر سیاسی اش از پیش و پس از خودش متمایز کرده است. منشاء و مبنای این معنای متمایز در مفاهیم کار و خدمت قرار دارد.
تلاش این روزهای او برای تولید معانی رادیکال سیاسی از خود یک خطای استراتژیک است. مزیت او در تاکید بر وجوه کار و تلاش و پررنگ کردن دو گانه ی “دولت تنبل- دولت کاری” است و نه برساخته ای اپوزوسيون وار از خود.

🔹او چه در معرفی بقایی و چه در بیانیه ی اخیرش مصرانه راه دولت دهم را می رود درحالیکه در بحبوحه بی عاری و بیکاری که کشور را زمینگیر کرده است، چه حامیان حزب اللهی اش و چه انبوه پابرهنگان و حاشیه نشینان، دولت نهم را انتظار می کشند. در حالیکه اصولگرایان در تلاشند تا اندکی از ویژگی های پرطرفدار احمدی نژادی را برای خود دست و پا کنند، او با دست و دل بازی (!) از آن چشم می پوشد و به یک طرف دعوای سیاسی خود را تنزل می دهد.

♦️از طرفی می شود گفت بخشی از معنای احمدی نژاد در تقابل با اکبر هاشمی رفسنجانی تولید می شد، به عبارتی قوام بخش این هویت، “دیگرانگارانه” بوده و حالا با فوت و فقدان آن “دیگری”، احمدی نژاد تصور می کند که تمایزش کمرنگ و یا کم اهمیت تر از قبل شده است و لذا نهادهایی چون شورای نگهبان را در مقابل خود نشانده است تا تصویر و معنای استقلال خود را بازتولید کند. ولی بی شک این اپوزوسيون وارگی و مخالف خوانی برای عموم مردم به تمامه صفت و خصلت جریان رقیب دانسته می شود و احمدی نژاد در مصادره آن ناکام خواهد ماند. این بازی در میدان رقبای احمدی نژاد است و آنها در این میدان هم کارآزموده ترند، هم بی قید و بند ترند و هم پشتیبانی رسانه ای غرب را به همراه دارند و این ملاحظه ضرورت توجه احمدی نژاد به معنای اصلی خود را بیشتر می کند.

 

سوالی از یامین پور

«آقاجانی» یکی دیگر از اعضای این جریان تندرو نیز در کنایه به یامین پور، در تلگرام نوشت:

«یامین پور عزیز! آیا مشکل احمدی‌نژاد فقط خطای استراتژیک است؟! آیا هدف وی را تایید و تنها روشش را غلط میدانید؟! آیا برای تکرار ادبیاتی که به قول خودتان مختص اپوزیسیون است هدف خوب متصور هستید؟!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اصولگرایی دچار فروپاشی شده است. احمدی نژاد الان مشکل اصولگرایان است وربطی به اصلاح طلبان ندارد کما اینکه واکنش ها به نامه ها و رفتارهای یک مشت بی قید و بند خود را نشان داد.

  2. جناب یامین پور باانهمه مشکلات وفضای بی قیدوبندی فعلی که رییس دولت همسونهم ودهم بباراورده بهترنیست سکوت اختیارکنید!؟ قطعاًاین بسودتان خواهدبود!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا