خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای «ایران کنترا» با بازی کالین فارل سریال می‌شود

شبکه آمازون ماجرای موسوم به ایران کنترا را که به رسوایی در دولت رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین امریکا در دهه 1980 میلادی ختم شد، به یک مینی سریال تبدیل می‌کند و قرار است کالین فارل بازیگر مشهور هالیوود نقش اصلی را در این سریال بازی کند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از آی سینما، ورایتی گزارش داده که فیلمنامه این مینی سریال را انزو میلتی و اسکات ویلسن نویسندگان «تماس مجدد» به نگارش درمی‌آورند و داستان الیور نورث را روایت می‌کند که در مرکز این ماجرا قرار داشت.

ماجرای ایران-کنترا در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و طی سال‌های 1985 تا 87 رخ داد و منابع امریکایی مدعی شدند که دولت امریکا در برابر فروش سلاح به ایران، قرار بود آزادی گروگان‌های امریکایی در لبنان را به دست آورد و به شورشیان کنترا در نیکاراگوئه کمک مالی کند. این ماجرا در ایران با نام مک فارلین شناخته می‌شود.

سرگرد الیور نورث که در آن زمان در شورای امنیت ملی امریکا فعالیت می‌کرد، این نقشه را تغییر داد تا عواید احتمالی فروش سلاح به ایران برای تامین بودجه شورشیان کنترا صرف شود. این در حالی بود که کنگره تامین بودجه کنتراها از سوی دولت امریکا را ممنوع کرده بود. از ایران-کنترا بعد از واترگیت به عنوان دومین رسوایی بزرگ سیاسی در امریکا در قرن بیستم یاد می‌شود.

عده‌ای می‌گویند که الیور نورث به جای ریگان تقصیر را به گردن گرفت و تنبیه شد. او ومک فارلین برکنار شدند و کار نورث به دادگاه کشید،اما مقصر شناخته نشد. فارل که اخیرا در فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» بازی کرده، قرار است نقش این نظامی سابق امریکایی را بازی کند.

این سریال را که هنوز نامش اعلام نشده، بن استیلر و نیکی واین‌استاک از کمپانی Red Hour تهیه خواهند کرد و یورگس لنتیموس به عنوان کارگردان انتخاب شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا