خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی تئاتر

ایرنا بوکوا مدیر کل سازمان جهانی یونسکو به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرنا بوکوا،  مدیر کل سازمان جهانی یونسکو به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی منتشر کرد که در متن این پیام آمده است:

«روز جهانی تئاتر، توسط مؤسسه بین‌المللی تئاتر در ۱۹۶۱ تأسیس شد تا یکی از کهن‌ترین و پرتکاپوترین اشکال بیان هنری بشریت را جشن بگیرد. تاریخ تئاتر به پیدایش زبان بازمی‌گردد و اشکال مختلفش در بیان بازتابی از تنوع فرهنگی است. یونسکو تنوعی از اشکال تئاتری تشریح شده در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشری، همانند کومیودوری، تئاتر موزیکال سنتی اوکیناوا (ژاپن)، نمایش رازآلود الچه (اسپانیا) و تئاتر ماک یونگ  (کلمبیا) محافظت و ارزش‌گذاری می‌کند.

تئاتر بیشتر فرمی از سرگرمی است. با بی‌واسطگی تئاتر، با رابطه کمیک یا تراژدیک  که آن را میان صحنه و مردم تنها می‌سازد، تئاتر اهرم منحصر به فردی در بیان، بازتاب و تعامل است. در مقام هنری زنده همتراز با تعالی، تئاتر حقایق، رویاها و پرسش‌های جهانی را به تصویر می‌کشد که جوامع بشری را سامان‌دهی می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد خودشان را بازنمایی کنند، حتی در لحظات قاطع. به ویژه در موقعیت‌های پساستیز، فرهنگ و تئاتر به انجمن‌ها کمک می‌کند تا دیالوگ را از سر گیرد، مصالحه را تسریع بخشند. برای مثال در ۲۰۱۴، در رویداد پروژه تحت مدیریت ITI با حمایت صندوق بین‌المللی یونسکو بابت تنوع فرهنگی در چاد دیدیم.

مؤسسه بین‌المللی تئاتر که در ۱۹۴۸ توسط یونسکو تأسیس شده، شریکی اساسی در انتشار این پیام برای زندگی و در ارتقای تئاتر است. با هم، تعهدمان را برای حمایت دولت‌ها در اتخاذ سیاست‌های خلاق، گسترش فعالیت‌های تهیه‌کنندگان، هنرمندان و گروه‌های تئاتری و به واسطه آنها خانواده کامل و دانستن چگونگی فرهنگ و سرگرمی، به مثابه نیرویی برای صلح و ترقی به یادگار نگاه می‌دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا