خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دولت به وعده‌ها در خراسان جنوبی عمل کرد

دولت تدبیر و امید دومین سفر خود به استان خراسان جنوبی را نوروز امسال انجام داد و در این سفر، وعده‌های مطرح شده در سفر اول را محقق کرد. از جمله این وعده‌ها افتتاح کارخانه سیمان، گاز رسانی و آب رسانی روستایی و افتتاح ورزشگاه است.

به گزارش انصاف نیوز، حسن روحانی برای اولین سفر خود در سال 96، استان خراسان جنوبی را انتخاب کرد. سفری که با هدف بهره برداری از 16 طرح عمرانی و تولیدی که در سال 93 در اولین سفر خود به استان، وعده داده بود انجام شد. در این سفر طرح‌های از جمله کارخانه سیمان باقران، مخازن نفتی حاشیه شهر بیرجند ، ورزشگاه 15 هزار نفری مرکز استان، پروژه گازرسانی به شهرهای اسفدن از توابع شهرستان قاینات و حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه و گاز رسانی به تعدادی از روستاهای مسیر و 137 کیلومتر راه اصلی افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز از سربیشه به نهبندان و عملیات گاز رسانی به شهر دیهوک شهرستان طبس پس از سال ها انتظار آغاز شد.

رییس جمهور در این سفر از آمارهایی سخن گفت که اگر چه از چشم رسانه‌ها دور ماند اما جای تامل بسیاری داشت. به عنوان مثال در حوزه گاز رسانی به روستاها تا سال 92 در مجموع به 14 هزار روستا گاز رسانی شده است در حالی که تنها در چهارساله دولت یازدهم 9 هزار روستا از نعمت سوخت ارزان و پاک بهره مند شدند. آماری که می‌تواند تمجید هر منتقد منصفی را به همراه داشته باشد.

حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این سفر در مراسم بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی به 45 روستا در استان خراسان جنوبی گفته است که میزان آب رسانی به روستا ها در سال 95 نسبت به سالهای قبل از دولت یازدهم بیش از 10 برابر  افزایش داشته است. بر اساس سخنان رییس جمهور در طول دولت یازدهم تا کنون به 5 هزار 200 روستا آب رسانی شده است.

برخی از فعالیت‌های دولت یازدهم در استان خراسان جنوبی در جدول زیر آمده است:

5780930984

کارخانه سیمان باقران از جمله 36 طرح ملی و کشوری در اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی است که توسط محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

استان خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت ، سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است و بر اساس سرشماری سال 95، 769هزار نفر جمعیت دارد. این استان مرزی دارای محرومیت است و به همین دلیل مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا