خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ساخت داروی جدید برای ترمیم دی ان ای

محققان دانشگاه‌های هاروارد و نیوساوت‌ولز در آمریکا یکی از مکانیزم‌های کلیدی را که مانع ترمیم دی ان ای در بدن می شود، شناسایی کردند.

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، محققان با استفاده از این اطلاعات در یک آزمایش توانستند کارآیی سلول‌های یک موش پیر را به طور کامل بازیابی کنند تا به سطح کارآیی یک موش جوان برسد.

محققان در سال 2011 میلادی در جریان تحقیقاتی که در مورد نقش مولکول‌هایی به نام NAD در بدن انجام گرفت، یک ترکیب شیمیایی موسوم به NMN ساختند که موجب تولید مولکول‌های NAD می شد و قابلیت جذب قند در بدن موش‌های مبتلا به دیابت را بازیابی کرد و متابولیسم بدن آن‌ها را به وضع طبیعی باز گرداند. اکنون محققان با تغییر جزئی آن ترکیب شیمیایی توانستند به درون سلول‌ها نفوذ کنند و مانع پیری آن‌ها شوند.

مولکول‌های NAD نقش بسیار مهمی در تعامل بین برخی از پروتئین‌های بدن بر عهده دارند و کارکرد کلی بدن را کنترل می کنند؛ اما به مرور زمان مولکول های NAD ضعیف‌تر می شوند و در نتیجه علائم پیری در بدن ظاهر می‌شود. محققان برای از بین بردن این علائم، با استفاده از ترکیب NMN مولکول‌های NAD جدید در بدن تولید می‌کنند.

آنها امیدوارند ظرف چند سال آینده بتوانند داروی ضدپیری را تولید کنند. همچنین انتظار می‌رود با استفاده از این شیوه بتوان ساختار دی ان ای را که در اثر تشعشعات اتمی آسیب دیده است، درمان کرد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science‌ منتشر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا