خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفاهم‌نامه‌ای برای ترویج خبرنگاری صلح و کاهش تعارضات مجازی

با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ای، ترویج خبرنگاری صلح و افزایش سواد رسانه‌ای برای کاهش تعارضات میان فردی در فضای مجازی و حقیقی تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان «باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکوـ ایران» و «ستاد ملی صبر» امضا شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی نوریجانی ـ رئیس فدراسیون باشگاه های یونسکو ـ ایران اظهار کرد: کمیسیون ملی یونسکو زبان گویای کشورها در صحن این سازمان است و اگر به وظیفه خود به خوبی عمل کند حرف ملت ها در این جمع جهانی به گوش دنیا می رسد.
وی با اشاره به ارائه تعاریف مختلف یونسکو از سواد تصریح کرد: اگر بتوانیم تعاریفی دقیق از سواد رابطه، مفاهمه با دیگران، سواد صبر و … ارائه و ترویج دهیم، می‌توان از اختلافات جلوگیری کرد و در صورت بروز اختلاف احتمالی به سوی حل و فصل آن رفت. تلاش باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکوـ ایران آموزش سواد مفاهمه به جامعه است.

رئیس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکوـ ایران با اشاره بر ضرورت آموزش عمومی “صبر” به جامعه و تشریع اثرات آن، بر عزم جدی باشگاه برای تحقق این مهم تاکید کرد.

نوریجانی با اشاره به عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در یونسکو و خروج آمریکا از این سازمان در اعتراض به این مساله، این موضوع را ظرفیتی خوب برای جمهوری اسلامی برای بیان دغدغه‌ها دانست.

وی تصریح کرد: موضوعاتی همچون اخلاق رسانه و پرداختن به مساله خبرنگاران آسیب‌دیده از جنگ در صحن یونسکو مطرح است. و براساس این تفاهم‌نامه می توانیم موضوع صلح و خبرنگاری صلح را مورد توجه ویژه داده و آن را به عنوان یکی از موضوعات مورد دغدغه جمهوری اسلامی ایران از طریق دبیرکل کمیسون ملی یونسکو آقای دکتر ایوبی در صحن یونسکو مطرح کنیم تا مورد توجه ملتها قرار گیرد.

در این مراسم ابوالفضل محبی ـ رئیس ستاد ملی صبر نیز با اشاره به اینکه در متون فقهی و حقوقی محور اصلی «اخلاق» است، تاکید کرد: علاوه بر این وحدت و اشتراک معنایی و مفهومی در مکاتب مختلف حقوقی، “عدالت” به‌عنوان مهمترین مساله ذیل اخلاق درنظر گرفته شده است. عدالت کارآمد یا کارآیی در عدالت؛ عدالت ترمیمی و نه صرف برخورد و واکنش سخت به اتفاقات و تلاش برای ترمیم روابط آسیب دیده.

وی با اشاره به اینکه امروز مساله صلح مورد تاکید دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین علت‌هایی این مهم، تاکید بر حل و فصل اختلافات است. ما معتقدیم صدور حکم منجر به “سکوت” می‌شود و نارضایتی برای یک‌طرف همواره وجود دارد اما صلح “سکون” و “آرامش” می‌آورد.

محبی علت‌های دیگر تاکید دستگاه قضایی بر موضوع صلح را ترمیم روابط آسیب‌دیده و«پیشگیری از اختلافات بعدی» عنوان کرد و گفت: ما باید به سمت تحقق صلح و دعوت به صبر حرکت کنیم تا جنبه‌های پیشگیرانه از جرایم بعدی نیز محقق شود.

این تفاهم‌نامه با توجه به رسالت طرفین جهت رفع نیازهای علمی، آموزشی و نوآوری کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، از طریق گسترش ارتباط، همکاری، همفکری، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌ها، نوآوری و آموزش مفهوم علمی سواد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین و در راستای تقویت اکوسیستم رسانه و نوآوری‌های حقوقی و قضایی کشور منعقد شده است.

بر این اساس، طراحی و اعطای نشان صلح ملی و همکاری مشترک در زمینه تولید محتواهای فاخر و موثر در ارتقای اخلاق اجتماعی، تاب‌آوری عمومی، سواد رسانه‌ای و… از جمله موارد موردتفاهم در این نشست بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا