خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه از کاندیداتوری چند عضو شورای عالی اصلاح طلبان

محمد مهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعداد بالای داوطلبین اظهار داشت: نه می‌توان به این موضوع ایراد گرفت و نه می شود آن را تعریف کرد این مشکل در فرهنگ انتخاباتی ما است که در آن ضعف داریم.

عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به عدم کار کرد حزبی در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما احزاب فقط در ایام انتخابات فعالیتی از خودشان نشان می‌دهند و تا انتخابات بعدی سکوت اختیار می‌کنند و حالت انفعال به خود می‌گیرند؛ در حالی که اگر همیشه فعال باشند وضعیت این چنین نداریم و مردم هم به یک آگاهی می‌رسند.

تندگویان به بررسی صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم در بررسی صلاحیت ها به سابقه اجرایی و حضور تخصصی افراد دقت کافی شود تا برخورد های سیاسی و نگرش های گروهی باعث حذف افراد اصلح نشود.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران: با بیان اینکه نیاز شهر و کشور حضور افراد تخصصی است، گفت: در حال حاضر مشکل شورای شهر در کل کشور عدم وجود یک شورای تخصصی است.

تندگویان ادامه داد: یکی از ضعف ها ما در شورای اول همین حضور افراد سیاسی بود که شناخته شده های سیاست را انتخاب کردند و زیاد وارد موضوعات تخصصی نشدند.

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران گفت: این حق احزاب است تا افراد و اشخاص مد نظر خود را انتخاب نمایند اما ما بیایم در یک موضوع خدماتی مثل شورای شهر سیاسی بودن را در ارجحیت قرار دهیم کار درسی نیست در حالی که در حزب ها ما از افراد تخصصی برخورداریم.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند که در لیست بندی ها سابقه سیاسی مورد توجه قرار بگیرد و رعایت شود گفت: وقتی که فردی به عنوان عضو اصلاح طلب وارد شورای شهر می‌شود و عملکرد دیگری از خود نشان می‌دهد مردم مطالبه گری می‌کنند.

محمد مهدی تندگویان به لیست های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: این که در حوزه های تخصصی لیست های تخصصی ارائه کنیم بحثی بوده که همیشه رایج بوده و مشکلی ندارد اما در عملکرد حزبی کار غلط و اشتباهی است.

عضو شورای شهر ادامه داد: لیست اصلاح طلبان باید یک لیست واحد باشد و از ارائه لیست های متعدد که فقط باعث رای شکنی می‌شود خود داری کرد.

تندگویان با توجه به نام نویسی برخی اعضای شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران گفت: شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که تشکیل شد به ما گفتند کسانی که می‌خواهد ثبت نام کنند و یا کسانی که عضو شورای فعلی هستند چون ذی نفع محسوب می شوند،  نمی‌توانند عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان باشند و ما هم نتوانستیم در شورایعالی حضور پیدا کنیم.

سخنگوی اصلاح طلبان شورای شهر با بیان اینکه کسی که قرار است انتخاب کند نمی‌تواند در معرض انتخاب باشد خاطر نشان کرد: قرار بود اصلاح طلبانی که مثل بنده به صورت حزبی فعالیت نمی کنند و در حزبی عضویت ندارند به عنوان افراد بی طرف در شورایعالی حضور داشته باشیم اما به همین دلیل که ممکن است شائبه ای صورت گیرد نتوانستیم حضور پیدا کنیم.

تندگویان به وظیفه عضو شورای شهر اشاره کرد و گفت: مهمترین اولویت هر عضوشورای شهر در وضعیت فعلی شفاف سازی است و افرادی باید در شورای شهر حضور پیدا کنند که شفاف موضوع گیری کنند شفاف برخورد کنند و شفاف پای حرفشان هم بایستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا