خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وکیل آزاده صمدی به رای دادگاه حجاب

اعتماد نوشت: شب گذشته انتشار رای دادگاه برای پوشش متفاوت آزاده صمدی در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را درپی داشت و کاربران زیادی نسبت به این حکم صادره انتقاد داشتند. 

واکنش وکیل آزاده صمدی به رای دادگاه حجاب

آزاده صمدی در جریان مراسم خاکسپاری رضا حداد یکی از کارگردانان تئاتر ایران به همراه برخی از بازیگران زن با کلاه در این مراسم حاضر شد. این حضور حواشی زیادی را برای این بازیگر رقم زد، بلافاصله عکس‌های او در فضای مجازی منعکس و بازتاب گسترده‌ای داشت. 

بعد از این حضور بود که برای آزاده صمدی پرونده‌ای تشکیل شد و طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه با اظهار کشف حجاب آزاده صمدی به دادسرا احضار و پرونده جهت تحقیقات به دادسرا ارسال شد.

حالا حکم دادگاه آزاده صمدی منتشر شده است. در حکم آزاده صمدی هم مقرر شده است: متهم به مدت ۶ ماه (دوره مراقبت) از استفاده از فضای مجازی به‌ صورت مستقیم یا با واسطه سایرین به عنوان بستر ترتیب‌دهنده و ترویج‌دهنده بزه موضوع پرونده – با خارج از دسترس نمودن کلیه خطوط تلفن همراه و ثابت و سریال گوشی‌های همراه مورد استفاده متهم (متعلق به متهم یا در مالکیت غیر) از شبکه مخابراتی و توقیف صفحات وی در فضای مجازی- ممنوع باشد. متهم باید با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضداجتماعی (نیاز به دیده‌شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضداجتماعی) به‌صورت هر دو هفته یک‌بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارایه نماید.

همچنین براساس آن چیزی که در متن رای دادگاه آمده متهم در دادگاه گفته: بنده همیشه معتقد به قوانین کشورم هستم، زین پس هم همیشه نسبت به رعایت حجاب کوشش خواهم کرد، بنده سال‌هاست با کلاه تردد می‌کنم و در سریال در حال پخش در پلتفرم هم کلاه بر سر دارم.

رای دادنامه نباید رسانه‌ای می‌شد

ما با حسن آقاخانی وکیل دادگستری و یکی از وکلای پرونده آزاده صمدی درباره چند و چون این حکم صادر شده گفت‌وگویی انجام دادیم، آقاخانی گفت: درخصوص رای دادگاه سرکار خانم صمدی، ابتدا باید اعلام نمایم، هم موکل و هم وکلای ایشان سرکار خانم‌ مریم کیان ارثی و اینجانب تاکید بر عدم‌انتشار عمومی دادنامه داشتیم. اما در کمال تعجب رای صادره در فضای مجازی منتشر شد.

این وکیل در ادامه صحبتش افزود: درخصوص دادنامه مذکور، متاسفانه قاضی محترم در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر نموده است. درحالی که مطابق قانون قاضی مکلف است در زمان صدور دادنامه موارد قانونی را مورد ملاحظه قرار دهد. عمل اعلامی دادسرا از ابتدا مورد انکار و رد موکل قرار داشت، زیرا ایشان با کلاهی که کاملا سر ایشان را پوشش داده ظاهر شده است. چگونه دادرس دادگاه به بی‌حجابی ایشان رسیده است ‌الله اعلم. آقاخانی در ادامه گفت: تاسف‌انگیزترین بخش از دادنامه، نسبت دادن مراتب و موارد غیرواقعی به خانم صمدی است که در این قسمت از رای هیچ نوع نگاه حقوقی و قضایی مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا