خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فریب احمدی نژادی ادامه دارد»

«علی شکوهی» روزنامه نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «فریب احمدی نژادی ادامه دارد» نوشت:

✅ در حالی که سازمان زندان های تحت نظر قوه قضاییه مسوولیت اداره زندانها را برعهده دارد، بقایی علی البدل احمدی نژاد در یک ژست تبلیغاتی از روحانی خواست که با هم از بند 209 زندان اوین بازدید کنند!

✅ بقایی در کانال خود نوشته است: در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی به آقای حسن روحانی پیشنهاد می نمایم از بند 209 زندان اوین که تحت امر وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید است، به همراه اینجانب بازدیدی داشته باشند، تا از وضعیت، شرایط نگهداری و نحوه برخورد با شهروندان محبوس جهت مطابقت با بندهای منشور حقوق شهروندی که چندی قبل توسط ایشان رونمائی گردید، مطلع شوند.

✅ خوب است چند نکته به آقای بقایی یادآوری شود:

✅ 1- دکتر روحانی با مطرح کردن منشور حقوق شهروندی گامی بزرگ برای اجرایی شدن قانون اساسی بخصوص فصل مربوط به حقوق ملت برداشته است. این مباحث در 8 سال دولت احمدی نژاد نه تنها مطرح نمی شد بلکه در عمل هم خلاف آن رفتار می شد.

✅ 2- دکتر روحانی از برخوردهای امنیتی انتقاد دارد و هر کسی در هر نهادی به امنیتی کردن فضای سیاسی و فضای رسانه ای اقدام کند با نقد روحانی مواجه می شود. چگونه است که آقای بقایی مخالفت علنی رئیس جمهوری را در این زمینه می بیند اما باز عمدا او را مخاطب قرار می دهد؟

✅ 3- قوه قضاییه مسئول اداره زندانهای کشور است و اجازه نظارت و بازرسی [در اختیار دیگران نیست]. بارها دولت و نمایندگان مجلس خواستار ورود به این حیطه شدند اما هر بار با موانعی مواجه شدند. اکنون هم با همکاری قوه قضاییه می توان در مسیر بهبود شرایط زندانهای کشور از جمله زندان اوین گام برداشت و خوب است که مخاطب این گونه اظهارنظرها همان نهادی باشد که مسئولیت مستقیم این کار را برعهده دارد.

✅ 4- بخش بزرگی از بازداشتها و دستگیریها از سوی نهادهای امنیتی موازی صورت می گیرد که تحت نظر دولت نیستند و اساسا وزارت اطلاعات هم یکی از ضابطین قضایی و امنیتی است که بدون احکام قضایی نمی تواند کاری انجام دهد. بقایی و احمدی نژاد اگر واقعا هدف سیاسی ندارند و اصلاح امور جامعه مدنظر آنهاست خوب است به عملکرد نهادهای امنیتی موازی اعتراض کنند که در سالهای اخیر مهمترین کارهای این حوزه را آنان انجام داده اند.

✅ 5- یکی از بدترین دوره های عملکرد وزارت اطلاعات بخصوص در برخورد با مخالفان و منتقدان مربوط به سالهایی است که مسئولیت این وزارتخانه [در دولت احمدی نژاد] بود. …

✅ 6- برخی از ژستها به برخی از افراد نمی آید. ادعای رعایت قانون و حقوق شهروندی و حقوق مخالف و عدالت قضایی و بهبود شرایط زندان و مواردی از این دست از جمله مواردی است که اصلا با مواضع و عملکرد جریان احمدی نژادی جور در نمی آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وقاحت وبی شرمی حدیقفی ندارد راستی این حرکات یک عمل دنکیشوتیست؟ یا در پس این شعارها ودر انبانشن چیزهایی هم هست که طرف های اصلی سکوت کرده اند؟الله اعلم.

  2. در سال 48 شهربانی از دانشجویان دانشکده حقوق برای بازدید از زندان قزل حصار دعوت کرد ، بازدید هم آزادانه صورت گرفت . ولی حالا اجازه بازدید نمیدهد؟ مگر در زندانها چه خبر است؟!

  3. اب که سر بالا بره قورباغه ابو عطا میخونه .رمالهاو احمدینزادها جایشان زندان است اگر انها را بگیرند و محاکمه کنند از این پوپولیستی بودن دست بر میدارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا