خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر احمد خاتمی درباره‌ آزادی: “به معنای واقعی در کشور وجود دارد”

‘سیداحمد خاتمی’، عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است: امروز در کشور آزادی به معنای واقعی وجود دارد و از خفقان زمان طاغوت خبری نیست و مردم هرچه دوست دارند می‌گویند.

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد خاتمی در سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغین در مجتمع آموزشی فرهنگی امام زاده سید علی قم عنوان کرد: تبلیغ و ترویج دین از اهمیت بالایی برخوردار است و پیامبر اسلام (ص) تبلیغ دین الهی را افتخاری برای خود می‌دانست.

وی افزود: مبلغان دینی در هدایت گری جامعه همان مسیر انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) را می‌پیمایند، تبلیغ دین سرمایه‌ای عظیم و ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در راه تبلیغ دین باید اخلاص و تقوا داشت و خدمت خالصانه و صادقانه به دین و جامعه را مد نظر قرار داد.

عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: تبلیغ دین و آموزه‌های دینی دارای برکات و آثار گرانقدری در جامعه است.

وی با اشاره به بزرگداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام الگوی تمام عیار بشریت و از شأن و منزلت والایی برخوردار است.

خاتمی خاطرنشان کرد: درباره شخصیت و فضیلت‌های حضرت فاطمه زهرا (س) سخن زیاد است و موسوعه ایبالغ بر ۳۰ جلد نوشته شده است.

وی گفت: برخی به دنبال این هستند که شأن نزول اصلی بعضی آیات قرآن را مخفی کنند و می‌گویند منظور از سوره کوثر حضرت فاطمه (س) نیست در حالی که تمامی شواهد و قرائن نشان از آن دارد که منظور از کوثر، فاطمه زهراست.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: خطبهفدکیه دنیایی از معارف فاطمی است و باید یکی از مهمترین منابع تبلیغی باشد.

وی تصریح کرد: فاطمیه شناسنامه تشیع است و تداوم مکتب تشیع مرهون دفاع جانانه حضرت زهرا (س) از ولایت است.

خاتمی بیان کرد: همزمانی فاطمیه و این دهه مبارک، فرصتی برای مبلغان به شمار می‌رود که به هر دو موضوع بپردازند.

وی اظهار کرد: اعزام مبلغان روحانی در این مناسبت بزرگ دارای سبقه فاطمی است و نخستین وظیفه همه مبلغان بیان معارف و اهداف حضرت زهرا (س) می‌باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) محبوب و مورد تکریم رسول گرامی اسلام (ص) بودند و همواره به ایشان احترام می‌گذاشتند به طوری که به استقبال دخترشان می‌رفتند و تکریم می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات شیعه و سنی، حجاب کامل حضرت زهرا (س) در هنگام قرائت خطبه مورد تاکید قرار گرفته و حتی گفته شده ایشان چادر بر سر داشتند.

خاتمی ادامه داد: بانوان نیز باید در عرصه دفاع از دین و ارزش‌ها به صورت فاطمی وارد شوند و فاطمی وار حجاب و عفاف را مورد توجه قرار دهند.

وی عنوان کرد: ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین ارزش‌های انقلابی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها یک رویداد سیاسی نبود بلکه روح انقلاب کاملاً دینی و معنوی بود.

وی گفت: نظام اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) را احیا کرد و شکوهی که امروز فاطمیه دارد هرگز پیش از انقلاب دیده نمی‌شد.

خاتمی عنوان کرد: در حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد نظامی که مصداق بارز حکومت دینی و حضور همه جانبه مردم در عرصه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: خداوند به وعده خود وفا کرده و سایه ولایت بر سر این مردم گسترده شده و طوفان‌های سهمگین نتوانستند این نظام را براندازند.

عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به سران اروپا پیغام داد در طول سه ماه با همراهی شما جمهوری اسلامی را سرنگون خواهیم کرد.

وی گفت: این انسان بی عقل امروز می‌بیند سه سال از آن روز گذشته و کاری از پیش نبرده است و بداند که سال‌های متمادی می‌گذرد و او و همه همدستانش می‌روند و خاکستر می‌شوند اما این انقلاب پابرجا خواهند ماند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امروز مشکلات اقتصادی فراوان است و گرانی افسارگسیخته بیداد می‌کند و هر روز قیمت‌ها افزایش می‌یابد نباید مشکلات را انکار کرد اما باید در کنار مشکلات، دستاوردها و خوبی‌ها را نیز ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: از جمله خوبی‌ها و دستاوردها این است که انقلاب اسلامی سبب شد تلاش‌های دین زدایی رضاخان و پسرش خنثی و احکام اسلام در جامعه جاری شود.

عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین بیان کرد: در زمان شاه، ایران به سرسپرده آمریکا و انگلستان تبدیل شده بود و محمدرضا شاه از سفارت ایالات متحده دستور می‌گرفت.

وی گفت: انقلاب اسلامی سبب شد ایران مستقل شود و روی پای خود بایستد در حالیکه تا پیش از انقلاب، حتی سران ارتش شاه به ژنرال هایزر می‌گفتند که دستور چیست و چه باید کنند.

خاتمی تاکید کرد: امروز در کشور آزادی به معنای واقعی وجود دارد و از خفقان زمان طاغوت خبری نیست و مردم هرچه دوست دارند می‌گویند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا