خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جابجایی وزراء در کابینه مشکلی را حل نمی کند»

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:روحانی باید از نیروهای جوان ، تازه نفس و پا به رکاب در کابینه دولت دوازدهم استفاده کند.

ابوالفضل شکوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه چینش کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: جابجایی وزراء خیلی مشکلی را حل نمی کند، بنابراین باید دنبال نیروهای تازه نفس باشیم. به طور مثال وزیری که در وزارت صنایع است را اگر به وزارت دیگری منسوب کنند مشکلی راحل نمی کند. وزرای دولت یازدهم که سن بالاتری دارند و خسته شده اند را می‌توان به عنوان مشاور به کار گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید از انتخاب‌های سفارشی اجتناب کرد و اصل را بر شایسته سالاری گذاشت . در انتخابات گذشته دیده ایم که برخی افراد با سفارش وارد لیست شده اند و در مقابل افراد شایسته به لیست راه نیافتند. از سویی افرادی باید وارد کابینه شوند که همسو با دولت و رئیس‌جمهور باشند. متاسفانه افرادی در دولت یازدهم با شعار اعتدال به کابینه راه یافتند اما هیچ همگرایی و همسویی با دولت و خواسته های مردم نداشتند. وزیری که با دولت همسو نباشد نمی تواند همکاری جدی و صادقانه ای داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه وزرایی که انتخاب می‌شوند باید از نظر مردم خوشنام بوده و سابقه خوش خدمتی داشته باشند خاطر نشان کرد: این وزرا نباید جزو اشراف باشند. متاسفانه اشرافی گری دامن‌گیر بخشهایی  از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شده است. افرادی باید به عنوان وزیر برگزیده شوند که دنبال پر کردن جیب خودشان نباشند. این وزرا همچنین باید مشورت پذیر باشند. من یک استاندار دولت یازدهم سراغ دارم که اصلا هیچ اعتقادی به مشورت ندارد. چنین افرادی به درد وزارت ، معاونت و استانداری نمی خورند.

شکوری با اشاره به اینکه بخش صنعت و اقتصاد دولت به اصلاح نیاز دارد، تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت متاثر از تیم اقتصادی دولت مرحوم هاشمی است. این تیم برای دوران بحران اقتصادی ساخته نشده بود در حالی‌که ما اکنون دچار بحران  اقتصادی و رکود بوده و همچنان در شرایط تحریم هستیم. بنابراین وزرایی در این بخش باید به کار گرفته شوند که مدیریت بحران در اقتصاد و اقتصاد سیاسی بلد باشند. بخش صنعت هم به اصلاح جدی نیاز دارد و باید از نیروی جوان در این بخش استفاده کرد. به نظر من این بخش در دولت یازدهم ناتمام بود.

وی در پایان گفت:‌ تیم تبلیغاتی دولت هم کارآیی لازم را نداشت بنابراین باید یک تیم قوی تر انتخاب شود تا برنامه های خوب دولت به اطلاع مردم برسد. زیرا صدا و سیما با این دولت همراه نیست بنابراین باید ازافرادی در بخش تبلیغاتی دولت به کار گرفته شوند که تجربه کافی در زمینه تبلیغات و رسانه را داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا