خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برنامه‌ی جایگزین نماز جمعه در رادیو تهران

حمیدرضا صحراگرد، مدیر شبکه رادیویی تهران گفت: رادیو تهران آمادگی کامل دارد با حضور ائمه محترم نماز جمعه در استودیوی پخش رادیو تهران یا حضور در دفتر حضرات، سخنرانی مشابه نماز جمعه را به سمع شنوندگان برساند.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیما، حمیدرضا صحراگرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر برگزار نشدن تجمعات مذهبی، مدتی است که نماز جمعه در کشور برگزار نمی‌شود.

مدیر رادیو تهران افزود: خطبه‌های نماز جمعه، تبیین کننده بسیاری از سیاست‌های اصلی کشور برای مردم است. خطبه اول نماز جمعه که عبادی است، برای مردم راهگشاست و خطبه دوم نماز جمعه که به مسائل روز کشور و جهان اختصاص دارد، مشخص کننده مسیر حرکت نظام اسلامی و جهت‌گیری دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: رادیو تهران، تنها رسانه‌ای است که در میان شبکه‌های صدا‌وسیما و رسانه‌های داخلی، خطبه‌های نماز جمعه تهران را به صورت مستقیم در قالب برنامه «در ساحت حضور» پخش می‌کند. در برنامه هفته گذشته «در ساحت حضور» آیت‌الله سید‌احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران حضور داشت و از سخنان ایشان بهره مند شدیم و در برنامه جمعه 22 فروردین نیز از آیت‌الله امامی‌کاشانی در برنامه دعوت شده‌ است.

صحراگرد تصریح کرد: با عنایت به ظرفیت‌های بالقوه رسانه ملی، شبکه رادیویی تهران آمادگی کامل دارد با حضور ائمه محترم نماز جمعه در استودیوی پخش رادیو تهران یا حضور در دفتر حضرات، سخنرانی مشابه نماز جمعه را به صورت هفتگی همچون گذشته به سمع شنوندگان برساند تا از یک سو زمینه پخش آخرین دیدگاه‌های تریبون نماز جمعه مهیا و از سوی دیگر خلأ برگزار نشدن آن به نوعی جبران شود. همچنین این رادیو آمادگی همکاری لازم با تصمیمات شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را دارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا