خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند تغییر در جشنواره‌ی سینماحقیقت!

فراخوان شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اوایل هفته آینده منتشر شده و امکان ثبت‌نام آثار روی وب‌سایت جشنواره مهیا خواهد شد.

به گزارش ایسنا،مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با اعلام این خبر افزود: عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ی جشنواره، تا روز یکم مهرماه 96 فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود (تولید فروردین 1395 به بعد) را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کرده و نسخه‌ای از فیلم خود را جهت بازبینی به دفتر جشنواره سینماحقیقت ارائه نمایند.

شهنام صفاجو تاکید کرد: ساختار برپایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در ورود به دومین دهه‌ی حیات خود، تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل پیدا کرده است. از جمله اینکه بخاطر تعداد محدود فیلم‌های مستند با کیفیت زیر 30 دقیقه و فاصله گرفتن از کار موازی با جشنواره فیلم کوتاه تهران، دو بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» یازدهمین جشنواره سینماحقیقت در دو گروه مستندهای کوتاه (تا 45 دقیقه) و مستندهای بلند (بالای 45 دقیقه) برگزار خواهد شد که این زمانبندی منطبق با جشنواره‌های معتبر مستند دنیا نیز هست.

وی افزود: بخش مسابقه بین‌الملل «سینماحقیقت» بواسطه‌ی اعلام قبلی فراخوان نزد نهادهای بین‌المللی فیلم مستند، امسال هم در همان سه گروه مستندهای کوتاه (زیر 30 دقیقه)، نیمه‌بلند (30 تا 60 دقیقه) و بلند (بالای 60 دقیقه) برگزار می‌شود.

صفاجو تصریح کرد که در بخش جنبی جشنواره که بصورت غیررقابتی برگزار می‌شود نیز دو بخش «مستند سیاسی» و «مستندهای مردم‌شناسی» اضافه شده است.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ادامه داد: مثل همه‌ی این سال‌ها، تمرکز مسئولین بر اجرای یک جشنواره حرفه‌ای بین‌المللی، استانداردسازی بخش‌های مختلف جشنواره، برپایی کارگاه‌های تخصصی با حضور مدرسان خارجی، تاکید بر اهمیت اقتصاد سینمای مستند با برگزاری بازار فیلم و پخش مطلوب آثار منتخب ایرانی و خارجی، با هدف تکریم مستندسازان و علاقمندان فرهیخته‌ی سینمای مستند است.

وی افزود: ثبت‌نام اینترنتی آثار بخش مسابقه‌ی ملی یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» از اوایل هفته آینده روی وب‌سایت www.irandocfest.ir آغاز شده و حدود دو ماه و نیم ادامه خواهد داشت. آخرین فرصت برای ارائه‌ی فیلم‌های مستند به دبیرخانه جشنواره هم روز 15 مهرماه 96 اعلام شده که این مهلت تمدید نخواهد شد.

شهنام صفاجو در پایان گفت: اگرچه فرصت ثبت‌نام و ارائه‌ی فیلم به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» نزدیک به سه ماه ادامه خواهد داشت، اما از تمامی فیلمسازان محترم تقاضا دارم که هر چه زودتر نسبت به اعلام شرکت در جشنواره یازدهم سینماحقیقت و ارائه‌ی فیلم خود به دفتر جشنواره اقدام کرده و این مهم را به یکی دو روز پایانی کار موکول نکنند.

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا