خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستاد کل نیروهای مسلح اظهارات نماینده اصولگرا را تکذیب کرد

اداره حقوقی و امور مجلس «ستاد کل نیروهای مسلح» اظهارت اخیر یکی از نمایندگان مجلس درخصوص هدیه خارجی به نمایندگان را «نسنجیده» و «خلاف واقع» عنوان کرد.

به گزارش اداره حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح در پی اظهارات اخیر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس درخصوص اهدای ادکلن خارجی از سوی رئیس ستاد کل به نمایندگان، توضیحاتی ارائه کرد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال اظهارات نسنجیده و خلاف واقع جناب آقای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شریف شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در دقایق پایانی جلسه مورخه 15 فروردین 96 صحن مجلس با عنوان هدیه ادکلن خارجی به نمایندگان مجلس توسط رئیس ستادکل (تحت عنوان اخطار اصل 110 قانون اساسی!) و اصلاح و عذرخواهی نکردن ایشان از همان تریبون پس از گذشت 2 روز و با وجود توصیه نمایندگان محترم مجلس و توضیح به ایشان و پذیرش ایشان به اصلاح اظهارات خویش در جلسه چهارشنبه مورخ 16 فروردین 96 مجلس، لازم دیده شد جهت تنویر افکار هموطنان عزیز توضیحات لازم ارائه شود.

1- در پایان تلاش مجاهدانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تدوین و درج ملاحظات دفاعی و امنیتی در قانون برنامه 5 ساله ششم کشور، حقوقی و امور مجلس ستادکل نیروهای مسلح پیشنهاد نمود لوحی جهت تقدیر از تعداد معدودی (انگشت‌شمار) از نمایندگان موثر در این موضوع با امضای رئیس ستادکل تقدیم شود که این مساله در اواخر اسفند ماه سال 95 به انجام رسید.

2- حقوقی و امور مجلس ستادکل به همراه این لوح تقدیر صرفا برای تعداد مذکور که عموما سابقه خدمت نظامی داشته‌اند (بازنشسته نیروهای مسلح) از جمله نماینده مذکور به عنوان همکار و تشکر و قدردانی عطری معمولی تهیه نموده و به همراه الواح تقدیر به نمایندگان ذکر شده تقدیم نموده است.

3- تاکید ستادکل نیروهای مسلح بر ضرورت رعایت صرفه و صلاح بیت‌المال و خودداری از خرید کالاهای خارجی که در داخل کشور تولید می‌شود در سراسر نیروهای مسلح با دستورالعمل‌های مکرر ستادکل جاری است.

4- اینکه نامبرده بدون سوال از کم و کیف ماجرا از سایر نمایندگان مجلس وحقوقی و امور مجلس ستادکل و شناختن فرد مسئول در تهیه یک هدیه ناچیز، اینگونه اظهارات ناصواب و فتوای حرمت شرعی قطعی صادر کند و بدون توجه به حرمت قطعی تهمت در اسلام آن هم به فردی که مسئولیت در اصل ماجرا نداشته است جای تامل  اساسی دارد.

5- ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری حقوقی و قضایی اظهارات خلاف واقع و نسنجیده نماینده مذکور را از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مرجع قضایی برای خود محفوظ می‌دارد.

ستادکل نیروهای مسلح ضمن قدردانی مجدد از تلاش رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اجرای صحیح وظیفه خطیر قانونی خود امید دارد نمایندگان محترم همانگونه که در اکثر موارد اینطور است، در بیان نکات و ایراد سخنان از تریبون در حال پخش این نهاد مقدس، سخنان و نکات موردنظر خود را به طور صحیح و متقن و به دور از بی‌اخلاقی بیان دارند و موجبات نگرانی و دغدغه بی‌جهت و وهن نهاد مقدس مجلس و نمایندگان ملت شریف را فراهم نیاورند.

به گزارش فارس، این توضیحات از سوی سردار مسعود مطهر مشاور رئیس ستاد کل و رئیس اداره حقوقی و امور مجلس نیروهای مسلح منتشر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کدام قسمت از اظهارات نماینده مجلس خلاف واقع بوده است ؟!
    عطر را ادکلن تصور کرده یا فرانسوی نبوده و تقلبی بوده است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا