خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر نفت: بعضی از داخلی‌ها رفتاری با ما کردند که از دشمنان بدتر بود

مهندس زنگنه وزیر نفت گفت: در ماجرای عقد قراردادهای نفتی بعضی از داخلی‌ها رفتاری با ما داشتند که از دشمنان بدتر بود.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در تشریح فراز و نشیب‌های کاری خود در سالی که گذشت اظهار کرد: در سالی که گذشت ما از یک‌سو کاهش قیمت نفت را داشتیم ولی از سوی دیگر هم با تأخیر اجرای طرح‌های تولید گاز روبه‌رو بودیم که این مسئله در زمستان به ما فشار عظیمی وارد کرد.

زنگنه اضافه کرد: اما بهرحال خوشبختانه با اجرایی شدن برجام، تولید و بویژه صادرات نفت ما، بیش از دو برابر شد. ما ضمن اینکه تولید را بالا بردیم، موفق شدیم بخش اصلی سهمیه خود را در اوپک پس بگیریم.

وی تأکید کرد: اوپک هم قانع شد که تولید را بدون ایران کاهش بدهد. از طرفی هم قیمت نفت رو به صعود بود که این مسئله در بودجه سال 96 منعکس شد.

زنگنه همچنین درباره اینکه گفته می شود شرکت های خارجی تا بعد از انتخابات از امضای قراردادهای نفتی با ایران خودداری می کنند، تصریح کرد: ممکن است این مسئله وجود داشته باشد، اما بهرحال چندین مذاکره برای عقد قراردادهای نفتی در دست انجام است. برای پارس جنوبی با توتال در حال مذاکره جدی هستیم. این مذاکرات به صورت جدی دنبال می شود و احتمالا تا قبل انتخابات سال آینده این امکان وجود دارد که قرارداد بسته شود.

وزیر نفت درباره نگاه خود به سال 96 گفت: به طور کلی دلم می خواهد که کشور در مسیر توسعه و پیشرفت باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا