خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | ساز ناکوک موتلفه

محمد توکلی، انصاف نیوز: می توان مهمترین خبر جمعه هجدهم فروردین 1396 را در بین اخبار متنوع مربوط به انتخابات گفته های دو چهره موتلفه ای دانست. اسدالله بادامچیان درباره نوع مواجهه حزب متبوعش با سازوکار انتخاباتی جمنا گفت: «موتلفه همچنان بر روی کاندیدای خود مصر است». از سوی دیگر حسین انواری یکی دیگر از چهره های این حزب با سابقه نیز درباره امضای میثاق نامه انتخاباتی جمنا توسط مصطفی میرسلیم، نامزد معرفی شده از سوی موتلفه، گفت: «میرسلیم به میثاق نامه موتلفه اسلامی متعهد شده است و طبیعتا امضای هرگونه تعهدنامه دیگری از سوی وی به دور از اخلاق اسلامی خواهد بود».

– تعدادی از صندوق‌های رأی گیری الکترونیکی که قرار است در برخی شهرهای کشور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد استفاده قرار گیرد در حاشیه همایش دبیران، بازرسان و مسوولان کمیته‌های حقوقی هیات‌های نظارت سراسر کشور رونمایی شد.

– سید ناصر موسوی لارگانی نماینده تندروی مجلس در خصوص عملکرد دولت در ماه های اخیر مدعی شد: « انجام مطالبات مردم از سوی دولت در روزهای منتهی به انتخابات سوء استفاده تلقی می‌شود». کریمی قدوسی نیز پرداخت سود سهام عدالت نزدیک انتخابات را که مطابق برنامه زمان بندی در حال اجراست برای جمع کردن رای دانست. در همین راستا الیاس نادران نامزد ناکام در انتخابات اخیر مجلس فعالیت های دولت در زمینه افتتاح طرح های مختلف را نشانه انتخاباتی بودن عملکرد دولت دانست.

– حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور، در پاسخ به این ادعاها در یادداشتی نوشت: «بنا به تقسیم منطقی سه نوع افتتاح پروژه داریم؛ زودهنگام/ دیرهنگام/ به‌هنگام. دو نوع افتتاح زود هنگام داریم: اگر اعتبارات برخی پروژه‌ها را به صورت اختصاصی افزایش دهند می‌توان سرعت عمل را بالا برد و پروژه را زودتر از موعد به پایان رساند و افتتاح کرد (مانند مجموعه اجلاس سران در زمان آقای خاتمی که در کمتر از شش ماه آماده شد). گاهی هم به علت ضرورت‌های سیاسی پروژه‌هایی بدون اینکه تکمیل شده باشند، افتتاح می‌شوند (مانند راه‌آهن اصفهان – شیراز در زمان آقای احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات ۸۸). اما آنچه در کشور ما رواج دارد، افتتاح دیرهنگام است. به طور متوسط پروژه‌های بزرگ ما دو برابر زمان مصوب به طول می‌انجامد و حدود ۱۲ سال به طول می‌انجامد. سوال این است آقای دکتر روحانی طرح‌های تکمیل شده دوره خود را چه هنگام باید افتتاح کند؟ شما نمی‌توانید همزمان به او تهمت بزنید که دولتش ناکارامد و پیر و خسته و… است و وقتی فقط در یک مورد با افتتاح پروژه‌‌هایی به ارزش ۲۴۰۰ میلیارد تومان در استان گیلان مواجه می‌شوید به او تهمت بزنید که اقداماتش انتخاباتی است. بهتر است شما و دوستان هم از تهمت زدن دوری کنید.»

– محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در توئیتر خود نوشت: «اطمینان می‌دهم لیست انتخابات شوراها بر اساس ضوابط بسته می‌شود. افراد ذی‌نفع در شورایعالی و در شورای استان‌ها، در تصمیم‌گیری نقشی نخواهند داشت».

– سید محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در خصوص عملکرد انتخاباتی صداوسیما اظهار داشت: « متاسفانه رسانه ملی به جای کمک و همکاری با دولت به فکر کاندیدای جریان مقابل روحانی است. این سازمان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند تا نامزدهای احتمالی جریان مخالف روحانی در صدا و سیما حضور پیدا کنند که روحانی ازاین ابزار بی‌بهره است. او باید بخشی از کمبودها را به فضای مجازی و رسانه های مکتوب بسپارد تا جبران شود به خصوص ارتباط با طرفداران و حامیان باید ارتباط گسترش دهد.»

– مشایی در حاشیه نشست خبری اخیر محمود احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: «بقایی برای شرکت در انتخابات با من مشورت کرد. قطعا از حضور او استقبال کردم . او بسیار به احمدی نژاد شباهت دارد.» مشایی با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در کنفرانس خبری درباره تناقض‌های موجود در اظهارنظرهای احمدی‌نژاد درباره حمایت و عدم حمایتش از کاندیدای خاص در انتخابات گفت: «خبرنگاران می‌گویند تو به چه حقی یک ماه پیش چنین گفتی و الان چیز دیگری می‌گویی؟ خب چرا ناراحتید؟ احمدی‌نژاد یا هرکس دیگری، اگر امروز چیزی بگوید و شب درباره آن مطالعه کند و نظرش را اصلاح کند، چه ایرادی دارد؟»

– احمدی نژاد در ادامه تحرکات انتخاباتی اش پیش از موعد مقرر تبلیغات دست در دست حمید بقایی در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) که به گفته پایگاه خبری «دولت بهار»، محفل پهلوانان و باستانی کاران تهران است حضور یافت.

– ویدئویی از حمید بقایی در فضای مجازی منتشر شده است که او در آن مدعی می شود که رهبری نظام او را از دست کسانی که «آقایان» می نامد نجات داده اند. بقایی می گوید: «از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که مرا از دست این آقایان نجات داد و خودم را قدردان و مدیون ایشان می دانم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا