خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاکسازی ساحل دریا در سالروز تولد ملیکا

ملیکا رضا زاده کودک 10 ساله اهل بندرانزلی در اقدامی تحسین برانگیز در روز تولدش با جمع آوری 10 کیسه زباله و با این پیام که به دنیا آمده است تا طبیعتش را پاکیزه نگه دارد ، اقدام به پاکسازی بخشی از ساحل دریای خزر در این شهر ساحلی کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، ملیکا تنها 10 سال دارد و دانش آموز کلاش چهارم ابتدایی است اما دهها برابر بیشتر از کسانی درک دارد که بدون هیچگونه ملاحظه ای زباله های خود را در طبیعت رها کرده و تنها به خوش گذرانی می پردازند.
ملیکا ، تنها دلیل این کارش را آن هم در روز تولدش ، رنجش خاطر از بی مهری های نامهربانان با طبیعت زیبا عنوان می کند و معتقد است کسانی که زباله خود را در طبیعت رها می کنند به جمله معروف همه جای ایران سرای من است ، هیچ اعتقادی ندارند.
او دل نوشته ای برای طبیعت بر روی برگی از کاغذ نگاشته و درآن گفته است : سلام طبیعت زیبا ، من ملیکا هستم و 10 سال قبل در بیستم فروردین به این دنیا آمدم و دیده ام که برخی از مردم با تو نامهربانند و چهره زیبای تو را با ریختن زباله زشت می کنند و خواستم که در روز تولدم درکنار تو باشم و ساحل زیبایت را از زباله پاکیزه و آن را آراسته کنم و به تو بگویم که من به دنیا آمده ام تا تو را زنده نگه دارم.
ملیکا هم سن و سالانش را نیز به ترویج این فرهنگ فرا می خواند و خطاب به میهمانان و گردشگرانی که به این استان سرسبز و شهرساحلی زیبای انزلی سفر می کنند می گوید که تنها خدمتشان به طبیعت ، همراه داشتن یک کیسه زباله است و بس.
پدرش که همراه او فقط شاهد منش والای فرزندش است با ذوقی وصف ناپذیر از داشتن چنین فرزندی تنها او را تحسین می کند و می گوید: دختر، عشق باباست و نمی دانم چه باید بگویم .
وی ادامه می دهد : وقتی ملیکا از من خواست در این کار فرهنگی و اجتماعی فقط همراهش باشم تنها از داشتن چنین فرزندی شکرگذار خدای خود شدم .
اقدام فرهنگی و قابل ستایش این کودک 10 ساله اگرچه شاید از نظر برخی ها کم اهمیت جلوه داده شود و خیلی ها بگویند ما هم می توانستیم ، اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است و کودکی که می توانست در روز تولدش و در کنار خانواده با برپایی جشن تولد و دعوت از دوستانش لحظات خوشی را برای خود رقم بزند ، اینگونه روز تولدش را در کنار طبیعت زیبایی که معتقد به حفظ آن است جشن می گیرد و الگویی می شود برای همه کسانی که حداقل حمایتشان از این کار بزرگ این بانوی کوچک، نریختن زباله در طبیعت باشد و کودکان هم سن و سال ملیکا نیز مانند وی و به مانند همیار پاکبانان از این به بعد با گوشزد کردن به والدین خود در راستای حفظ محیط زیست برای آیندگان ، در این کار فرهنگی بزرگ سهیم باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا