خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهپیمایی سرد مخالفان دیپلماسی دولت +عکس

فراخوان مخالفان دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران، با واکنش بسیار سرد و نزدیک به صفر مردم مواجه شد؛ به طوری که در شهر 10 میلیون نفری تهران، تنها چند ده نفر پس از نماز جمعه ی تهران از آن استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، معترضان مهرآباد که با دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی و گفتگوی مقامات ایران و آمریکا در نیویورک مخالفت کرده بودند، برای روز جمعه فراخوان تجمع و راهپیمایی داده بودند؛ درخواستی که به خودی خود نوعی وزن کشی ایرانی های مخالف دیپلماسی دولت جدید است.

این جمع که در روزهای اخیر با شعار صیانت از منافع کشور بیانیه هایی صادر می کند، جمعه را «جمعه ی شفافیت و صداقت با مردم» خوانده و نوشته بود: از ملت شریف ایران می خواهد در سلسله راهپیمایی های «مرگ بر آمریکا» طبق روال گذشته، این جمعه (۲۶ مهرماه) را به نام جمعه «صداقت و شفافیت با مردم» نامگذاری کرده و مطالبه ی رسای خود مبنی بر درخواست روشنگری از پیشنهادات ایران و توافقات کلی صورت گرفته در مذاکرات را به گوش مسئولین و رسانه ها برسانند.

این جمع در بیانیه ی فراخوان راهپیمایی، رفتار جواد ظریف، وزیر امور خارجه در ژنو را «شوق و ذوق غیردیپلماتیک» خوانده و با تمسخر آنچه «دیپلماسی لبخند» خوانده اند، از عدم برداشته شدن یک شبه ی تحریم هایی که در 8 سال دولت محمود احمدی نژاد و دوره ی 5 ساله ی دبیری سعید جلیلی بر شورای عالی امنیت ملی به ایران تحمیل شد، ابراز نارضایتی کرده اند!

طی مدت اخیر، حسن روحانی برای دریافت نظر مردم نسبت به دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران، خواستار نظرسنجی از مردم شده است و نتیجه ی فراخوان مخالفان می تواند نشان این باشد که در ایران 75 میلیون نفری، چند نفر مخالف سیاست های دولت جدید در روابط خارجی هستند.

روز جمعه این جمع پس از نماز جمعه از مقابل دانشگاه تهران تا میدان انقلاب که به طور طبیعی محل عبور نمازگزاران جمعه است را به عنوان مسیر راهپیمایی اعلام کرده بودند و در حالی که جمعیت آنها حدود چند ده نفر بود، با در دست گرفتن چند پلاکارد و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، مخالفت خود را با دیپلماسی دولت حسن روحانی اعلام کردند.

در مسیر مذکور به دلیل جمعیت طبیعی نمازگزاران جمعه، دست فروشان نیز به فروش اجناس خود می پردازند و تصاویر ویژه ی خبرگزاری فارس از این جمع، نشان دهنده ی این است که صرفا چند نفر جلوی این جمع از نمازگزاران با شعاردهندگان همراهی می کرده اند. خبرگزاری های ایسنا، مهر و ایرنا، هیچ گزارش و عکسی از این راهپیمایی محدود منتشر نکرده اند.

این در حالی است که این جمع در وب سایت خود، این حرکت چند ده نفره را «خروش ملت در جمعه شفافیت و صداقت با مردم» خوانده و از ابراز رضایت طرف های غربی از مذاکرات ژنو ابراز نگرانی کردند. حضور یکی از طلاب حوزه مشکات که در فرودگاه مهرآباد نیز حضور داشت در راهپیمایی جمعه جلب توجه می کرد.

ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران پس از نماز جمعه ی این هفته گزارش داد: ائمه جمعه سراسر كشورمان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با تاكيد بر ضرورت حفظ عزت و اقتدار ملت ايران، از رويكرد جديد تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران با گروه ۱+۵ در ژنو حمايت كردند.

75 درصد ایرانی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 امیدوارند

در
عین حال، همزمان در روز جمعه نتایج نظرسنجی ایسنا نشان داد که 75 درصد
ایرانی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 امیدوار هستند.

به
گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 در حالی در ژنو به‌ پایان رسید
که همه طرف‌ها از این مذاکرات ابراز رضایت کردند و معتقد بودند با مذاکرات
پیشین تفاوت داشته و احتمالا نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

ایسنا
پیش از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو از مخاطبان خود پرسیده بود که “تا
چه اندازه به مثبت بودن نتایج مذاکرات ژنو خوش‌بین هستید؟”.

بر
اساس نتایج نظرسنجی انجام شده که به مدت سه روز از تاریخ دوشنبه (22
مهرماه) تا چهارشنبه (24 مهرماه) در صفحه اصلی سایت ایسنا انجام شد، در
مجموع 75 درصد از مخاطبان ایسنا “خیلی” یا “تا حدودی” به نتایج مذاکرات ژنو
خوش‌بین بودند.

از 8032 نفری که تا پیش از پایان مذاکرات ایران و
1+5 در این نظرسنجی شرکت کردند، 39.28 درصد معتقد بودند که این مذاکرات
“خیلی” نتایج مثبت خواهد داشت. هم‌چنین 35.86 درصد به گزینه “تاحدودی” و
24.86 درصد به گزینه “کم” رای داده بودند.

راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه تهران در اعتراض به عدم رابطه با آمریکا

راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه تهران در اعتراض به رابطه با آمریکا

راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه تهران در اعتراض به رابطه با آمریکا

DSC02381

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا