خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقلال-لوکوموتیو؛ هجومی‌ترین‌های ایران و ازبک

استقلال در ادامه مسابقات خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف لوکوموتیو ازبکستان می‌رود و با شکست این تیم می‌تواند از شانس بالایی برای صعود برخوردار شود.

به گزارش مهر، استقلال، تیمی که با عبور از مرحله «پلی آف» و بعنوان چهارمین و آخرین نماینده کشورمان موفق شد خود را به مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برساند، در پایان مرحله رفت این مسابقات عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت و با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه اول این دیدارها قرار گرفت تا از این تیم بعنوان تیمی پر امید برای صعود به مرحله بعدی یاد شود. همین تیم صدرنشین، حالا باید به مصاف تیمی از ازبکستان برود که در انتهای همین جدول قرار گرفته است. به تعبیری باید گفت دیدار استقلال و لوکوتیو، دیدار تیم های ابتدا و انتهای جدول چهار تیمی این مسابقات است.

شاگردان علیرضا منصوریان که در لیگ برتر عنوان تهاجمی ترین تیم مسابقات را در اختیار دارد و عادت پسندیده این تیم «گلزنی» در همه بازی هایش است، این عادت خوب را به آسیا هم کشانیده و نه تنها در همه دیدارهای آسیایی اش هم گلزنی کرده، بلکه عنوان تهاجمی ترین تیم ایرانی در آسیا را هم به خود اختصاص داده است. حالا این تیم گلزن و تهاجمی باید در دیداری حضور پیدا کند که پیروزی در آن می تواند به منزله صعود این تیم از گروه مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

البته پیروزی در این دیدار برای استقلال به سادگی هم به دست نمی‌آید. حریف آبی پوشان علاوه بر آنکه در خانه بازی می‌کند، در تهران هم نشان داد حریف ساده‌ای نیست و آبی پوشان با زحمت هوشیاری توانستند دو بار دروازه این تیم را باز کنند. حالا همین تیم سخت کوش، دونده و فوتبال بلد می‌داند اگر در خانه هم مثل بازی رفت مغلوب آبی پوشان تهران شود، شانسش برای صعود از این مرحله به حداقل خواهد رسید. این موضوع قطعا کار شاگردان منصوریان در تاشکند را سخت تر از حالت عادی می‌کند.

* تفاوت و تشابه دو تیم

دو تیم در لیگ‌های داخلی خود وجوه تشابهی دارند. از جمله این که هر دو تیم در جدول رده بندی لیگ‌های کشورشان در رده سوم قرار گرفته‌اند و از آن مهمتر این که هر دو تیم تهاجمی ترین تیم‌های کشورشان هستند و در لیگ‌های خود دارای بهترین عملکرد در خط حمله هستند. استقلال با ۳۹ گل در ۲۶ بازی و لوکوموتیو با ۹ گل در ۴ بازی بهترین خطوط حمله لیگ‌های داخلی خود را در اختیار دارند.

وجه تفاوت دو تیم اما به لیگ قهرمانان آسیا باز می‌گردد. جایی که آبی پوشان تهران تا قبل از این دیدار با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گرفته‌اند و تیم لوکوموتیو با ۳ امتیاز در قعر همین جدول قرار دارد.

* ترکیب احتمالی استقلال

گرچه منصوریان هنوز ترکیب نهایی تیمش را به طور کامل انتخاب و اعلام نکرده است، اما می توان چنین گمانه زنی کرد که اگر اتفاق خاصی روی ندهد استقلال در درون دروازه‌اش از سید مهدی رحمتی استفاده می‌کند. مدافع چپ این تیم میلاد زکی پور است و وریا غفوری هم در پست مدافع راست برای این تیم بازی می‌کند. همچنین مثل همه بازی‌های آسیایی استقلال دو مدافع برزیلی این تیم (پادوانی- رابسون) در قلب خط دفاعی آبی‌ها انجام وظیفه می‌کنند.

یکی از تغییر ناپذیر ترین بازیکنان استقلال امید ابراهیمی است. حضور این بازیکن در زمین قطعی است. در کنار وی نیز دیگر امید آبی‌ها در مرکز زمین انجام وظیفه می‌کند تا یکبار دیگر زوج نورافکن-ابراهیمی کمربند خط میانی آبی پوشان را مستحکم نماید. فرشید اسماعیلی یکی از بهترین بازیکنان این فصل استقلال به احتمال زیاد هافبک چپ آبی پوشان است. اما ابهام بزرگ در پست هافبک راست برای استقلال پیش می‌آید و انتخاب از بین خسرو حیدری و بهنام برزای، یکی از کارهای سخت منصوریان در این بازی است. شواهد نشان می دهد که در این انتخاب کفه ترازو بیشتر به سمت خسرو حیدری سنگینی می‌کند.

کاوه رضایی هم همچون امید ابراهیمی یکی از تغییر ناپذیر ترین بازیکنان استقلال در این فصل است. حضور این بازیکن در پیشانی خط حمله استقلال هم قطعی است. ضمن این که به احتمال بسیار زیاد علی قربانی دیگر بازیکن آبی پوشان است که نقش مهاجم دوم این تیم در این بازی را ایفا می‌کند. مهاجمی که در اغلب دقایق بازی به سمت چپ زمین تمایل پیدا می‌کند تا فرشید اسماعیلی از آن جناح آزاد شده و بعنوان هافبک تهاجمی انجام وظیفه کند.

* کدام بازیکنان بیشتر از بقیه دقت کنند

در جمع بازیکنان استقلال ۵ بازیکن در دیدارهای گذشته این تیم در این مسابقات اخطار گرفته‌اند و در معرض محرومیت از دیدار بعدی این تیم هستند. خسرو حیدری، میلاد زکی پور، رابسون جانواریو، بهنام برزای و جابر انصاری ۵ آبی پوشی هستند که باید بیش از سایر هم تیمی های خود دقت کنند تا با کارت زرد داور جریمه نشوند.

* ضربات ایستگاهی

هر دو تیم تبحر خاصی روی استفاده از ضربات ایستگاهی دارند و هیچ بعید نیست که گل یا گل های این بازی بیشتر از روی ضربات ایستگاهی شکل گیرد. منصوریان بیشترین وقت خود در تمرینات را در فاز تهاجمی استفاده از ضربات ایستگاهی و در فاز تدافعی ممانعت از باز شدن دروازه‌اش روی ضربات ایستگاهی صرف کرده است. اطلاعات رسیده از تیم ازبکستانی هم موید این واقعیت است که آنها نیز همچون استقلالی‌ها روی ضربات ایستگاهی کار کرده‌اند و امیدوارند بتوانند از این ناحیه به استقلال لطمه وارد کنند.

* عملکرد لوکوموتیو در لیگ ازبکستان

لیگ ازبکستان هفته پنجم خود را سپری می کند و حریف استقلال در این لیگ با احتساب یک بازی عقب افتاده اش مقابل «متالورگ بکوبود»، ۴ بار به میدان رفته که حاصل این ۴ بازی آنها ۳ پیروزی و یک شکست است. این تیم با ۹ امتیاز بعد از تیم های «کوکند ۱۹۱۲» و «ناویا هور» که هر کدام شان از ۵ بازی با ۳ پیروزی، یک مساوی و یک شکست ۱۰ امتیازی هستند در رده سوم جدول قرار گرفته است.

لوکوموتیو در این ۴ دیدار ۹ گل زده است و ۲ گل خورده و مثل استقلال که بهترین خط حمله لیگ برتر ایران را در اختیار دارد، دارای بهترین خط حمله در لیگ کشور ازبکستان است.

تنها شکست این تیم در لیگ ازبکستان در روز پنجشنبه ۱۷ فروردین مقابل تیم «شورتن گازور» حاصل شده است که حریف آبی پوشان در این دیدار با حساب دو بر صفر در خانه حریف بازی را واگذار کرده  است.

بهترین نتیجه این تیم هم در روز ۱۱ فروردین مقابل تیم «اولمالیک» به دست آمد که موفق شد این حریف را با حساب ۵ بر صفر مغلول کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال لوکوموتیو ازبکستان و استقلال ایران در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۵:۳۰ روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در ازبکستان برگزار خواهد شد. استقلال با ۶ امتیاز در صدر گروه اول مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و لوکوموتیو ۳ امتیازی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا