خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اصلاح طلبان برای انتخاب اعضای لیست شفاف عمل کنند»

«مهدی محمودیان» درباره شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما باید الگوی شفافیت را در این شورا پیاده سازی کنیم و مشخص باشد کسانی که به عنوان نماینده معرفی می‌شوند با چه معیاری به لیست رسیده اند.

این عضو حزب اتحاد ملت به انصاف نیوز گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تعیین و معرفی کاندیداهای اصلاح طلب به جامعه است. از مهمترین نقدهایی که اصلاح طلبان به جناح صاحب قدرت دارند این است که نهادهای تصمیم گیری شفافیت ندارند. حالا بهتر است ما این شفاف سازی را از نهادهایی که تحت کنترل خودمان است شروع کنیم. این هم سندی است بر درخواست ما درباره شفافیت. پس اگر قرار است لیستی تهیه شود بهتر است بر اساس ضوابطی شفاف و به دور از شبهه باشد.

وی به طور مثال به لیستی که برای انتخابات شورای شهر ارائه خواهد شد اشاره کرد و ادامه داد: باید ما بر اساس معیار های مشخص به این افراد برسیم. آنگاه مهم نیست این افراد آقازاده باشند یا جوان باشند یا زن. باید به طور شفاف امتیاز دهی شود و نتایج هم به طور شفاف ارائه شود. اگر این اتفاق رخ دهد آنگاه می‌توانیم خودمان را به عنوان مظهر شفافیت و شایسته سالاری به مردم نشان دهیم. شفاف سازی به نفع شورای عالی اصلاح طلبان و به نفع لیست مورد تایید آنهاست. اگر این شفاف سازی رخ ندهد این ائتلاف در بلند مدت ادامه پیدا نمی‌کند. شورای عالی اصلاح طلبان هم باید معیار و اساس انتخاب لیست و 21 نفره را اعلام کند.

وی افزود: ما بنا بر شرایط فعلی باید تا اطلاع ثانوی لیست واحد داشته باشیم و نمی توانیم لیست دیگری هم داشته باشیم. این تنها راه باقی مانده برای وارد نشدن به بحران های جدی تر است.

محمودیان در پاسخ به سوالی درباره انصراف برخی اعضای شورای عالی برای کاندیداتوری در شورای شهر نیز گفت: افرادی که قرار است این 21 نفر عضو لیست را انتخاب کنند، اگر آنها خودشان در انتخابات کاندیدا باشند، یا باید انصراف دهند یا باید ساز و کاری تهیه شود که آنها در رای گیری درباره ی لیست تاثیری نداشته باشند البته طبیعی است که با توجه به اینکه اشخاص در شورای عالی نماینده های احزاب هستند اگر شخصی انصراف دهد حزب می‌تواند نفر دیگری را جایگزین آن کند. این اتفاق در مورد حزب اتحاد ملت افتاده است و دکتر انصاری انصراف دادند و حزب شخص دیگری را به شورا معرفی کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا