خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | «برادر مومن» ، «توصیه» رهبری را دور زد

محمد توکلی، انصاف نیوز: بیست و سوم فروردین تحت الشعاع حضور رییس جمهور پیشین در ستاد انتخابات وزارت کشور بود. احمدی نژاد به همراه دو یار دیگرش، مشایی و بقایی، به وزارت کشور مراجعه کرد و برای انتخابات 96 ثبت نام کرد. نکته جالب توجه آن است که او پیشتر از این در برابر توصیه رهبری نظام در مورد عدم حضور در انتخابات 96 در بیانیه‌ای از عدم حضور در این انتخابات سخن گفته بود.

ـ احمدی نژاد پس از ثبت نام در جع خبرنگاران گفت: «مقام معظم رهبری سفارش کردند که به عنوان کاندیدا ثبت نام نکن. گرچه توصیه ایشان به معنای نهی نبود و توصیه بود. توصیه ایشان مانع از حضور نبود و فشار گسترده‌ای از ناحیه اقشار مختلف مردم است که وارد انتخابات شوم اما من به قول اخلاقی که در انتخابات دادم، پایبندم. ثبت نام من برای حمایت از برادر عزیزم بقایی است و برای حمایت از ایشان ثبت نام کرده‌ام. بنده، بقایی و مشایی جزو معدود کسانی هستم که تمام زندگی ما توسط نهادها و رسانه‌های گوناگون داخل و خارج و دستگاه‌های اطلاعاتی بارها شخم زده شده است.»

احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال که اگر بقایی رصد صلاحیت شود، شما شرکت می‌کنید؟ گفت: «شما چی فکر می‌کنید؟ چرا نباید تأیید شود. اصل بر برائت است برای همه ملت.»

ـ ثبت نام غیر منتظره رییس جمهور پیشین واکنش‌هایی را از سوی فعالان سیاسی در پی داشت که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم.

معصومه ابتکار: «برخی امتحان خود را پس داده‌اند و وضعیت آنها هم برای مردم و هم دستگاه‌های نظارتی مشخص است.»

یاسر هاشمی: «ثبت‌نام احمدی‌نژاد سند بصیرت آیت‌الله هاشمی است»

محسن سرخو: «اگر احمدی نژاد خود را برای شرکت در این رقابت آماده کرده باید پاسخگوی همه پرسش‌هایی باشد که در دوره 8 ساله ریاست جمهوری بی پاسخ مانده و هنوز هم با ابهاماتی روبروست»

الیاس نادران در توئیتر نوشت: «پایان احمدی نژاد! علی برکت الله»

حسین کنعانی مقدم: «توصیه مقام معظم رهبری یک حکم است نه یک سفارش و احمدی نژاد با ثبت نام خود در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر نافرمانی خود را نشان داد و ماجرای قهر 11 روزه خود را تکرار کرد.» [ایرنا]

مهدی کوچک زاده: «با حرکت امروزتان برخلاف صلاحدید امام محرومان و مستضعفان و مجاهدان (ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری) باورم شکسته شد. شما به اندازه تمام ظلم‌هایی که دیدید، ظلم کردید»

محسن غرویان: «تمرد از نظر رهبری، خیلی خطرناک است. این اقدام راه را برای سرکشی‌های بیشتر باز خواهد کرد»

ابولقاسم رئوفیان: «ادعای ولایتمداری احمدی‌نژاد کذب بود»

خبرگزاری فارس نیز که در زمان دولت احمدی نژاد تا اواخر آن به شدت از دولت او حمایت می‌کرد در دو یادداشت احمدی نژاد را با تعابیر ناپسندی مانند بی حیا، خوشیفته، فسق و … مورد حمله قرار داد.

ـ این خبر بازتاب‌هایی را هم در رسانه‌های جهان داشت. این رسانه‌ها با تاکید بر عبور احمدی نژاد از توصیه رهبری نظام خبر از ثبت نام او در انتخابات 96 دادند.

ـ حمید بقایی هم پیش از احمدی نژاد برای حضور در انتخابات 96 ثبت نام کرد. پیش‌تر خبرهایی مبنی بر پرونده مفتوح او در دستگاه قضایی منتشر شده بود.

ـ آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، درباره حمایت از نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: «ما مطلقاً درباره حضور و یا عدم حضور هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر و توصیه‌ای نکرده و نخواهیم کرد.» لازم به یادآوری است که چند روز پیش این مرجع تقلید در دیدار با چهره‌هایی از جمنا آنان را به وحدت و معرفی نامزدی واحد توصیه کرده بود.

ـ مسیعود زریبافان از مدیران دولت احمدی نژاد که در جریان تحقیق و تفحص جنجالی مجلس گذشته از بنیاد شهید نامش مطرح شده بود در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ـ مشایی در خصوص ثبت نام احمدی نژاد و بقایی مدعی شد: «هر کدام از این دو نفر نامزد باشند هیچ رقیبی ندارند. سرجمع رأی همه با آنها قابل قیاس نیست.»

ـ حزب اتحاد ملت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت روحانی را موفق می‌دانیم و از او برای حضور دوباره در انتخابات دعوت می‌کنیم.»

ـ مصطفی میرسلیم در سخنان تأمل برانگیزی در خصوص آرا احمدی نژاد در انتخابات 88 گفت: «آقای احمدی‌نژاد خودش در آن سال نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود و توانست آرایی از مردم را با یک روشی که در آن زمان اتخاذ کرد به دست آورد. اما آیا آن روش امروز مورد تأیید مردم هست یا خیر؟ دلایل مختلفی وجود دارد که نه به لحاظ عرفی و نه به لحاظ شرعی نمی‌توان به آن روش اتکا کرد.»

ـ در پی انتشار خبری در رسانه‌های اصولگرا مبنی بر حضور محسن آرمین در رأس مدیریتی زندان اوین در سال ۶۷، او این خبر را تکذیب کرد. محسن آرمین گفت:‌ «من از سال ۶۵ تا ۶۸ به واسطه حضورم در وزارت ارشادی که سید محمد خاتمی وزیر آن بود به عنوان رایزن فرهنگی به کشور لبنان سفر کرده و در آن جا مستقر بودم. همین مسئله نشان می‌دهد که سایر منابع خبری این گونه خبرگزاری‌ها چقدر صادق هستند.»

ـ محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمالی کاندیداتوری‌اش در انتخابات گفت: «من قصد کاندیداتوری برای انتخابات را ندارم، مگر اینکه شما خبرنگارها بخواهید من را کاندیدا کنید.»

ـ مصطفی تاج زاده در تحلیلی پیرامون آمدن ابراهیم رییسی گفت: «آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری را باید به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد؛ چراکه این موضوع به سود کشور است. هم انتخابات را گرم و پرشور می‌کند و موجب افزایش مشارکت می‌شود و هم به سود جریان اصلاحات و اعتدال است؛ زیرا بسیاری از شهروندانی را که تردید داشتند در انتخابات شرکت کنند یا خیر یا تردید داشتند که آیا باید به آقای روحانی رأی بدهند یا خیر، ترغیب می‌کند که مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند و به آقای روحانی رأی بدهند.‌ من آقای رئیسی را رقیب مقتدری برای آقای روحانی ارزیابی نمی‌کنم؛ زیرا مهم‌ترین مشکلی که کشور ما با آن دست به گریبان است، اقتصادی است. اگر مردم قرار باشد به روحانی رأی ندهند، باید به کسی رأی دهند که آن فرد را بهتر از رئیس دولت یازدهم بدانند؛ درحالی‌که آقای رئیسی تجربه‌ای در زمینه مدیریت مسائل اقتصادی ندارد که بتواند آن را عرضه کند؛ بنابراین نمی‌تواند به لحاظ رفع معضلات اقتصادی امیدی بیافریند. مشکل دیگر این است که در شرایط کنونی بین‌المللی نیز ما نظریه‌ای از سوی آقای رئیسی نمی‌بینیم و همین موضوع باعث می‌شود در مقابل حسن روحانی که در این دو مورد کارنامه روشنی داشته و صاحب تجربه است، یک گام عقب‌تر باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه حدّت ذهنى داره ياسر هاشمى ! انصافاً پاسخ جامع و مانعى داده. بيخود نگفته اند : خيرالكلام قلَٰ و دلٰٓ. از همه بهتر تيترتون فوق العاده است،كاش ميدونستم سليقه كداميك از دوستان بوده ؟! دست مريزاد ميگم از صميم قلب.

  2. عبارت ریاکارانه کوچک زاده (دقیقادقیقادقیقاهمطراز ودر حدوحدود احمدی نژآد)را مجددا بخوانید عمق شیطنت وریای این عناصر را بنگرید.

  3. بنده یک اصولگرا هستم که سالهاست در هنگام رای گیری ، رایم را در سبد اصلاح طلبان میگذارم / هر روزه از اینکه فسادهای مختلف رکورد میشکنند دلگیرتر از دیروزم ، از اینکه دوستان شهیدم را در آن عالم ببینم هراسناکم وبدون پاسخ ! اما از اصولگرایانی که فقط وفقط شعار دادند ومیدهند نیز خسته شده ام و بریده ! دم از امام میزنند وبسهولت بر علیه افکار امام ” ره ” قدم برمیدارند ووو………. اگر چه اصلاح طلبان ستاره ای دنباله دار هستند که در انتهای دنباله شان ممکن است افراد ملحد نیز آویزان باشند اما بزرگانشان چونان سید یزدی و امیر دوران خوش امام از بسیاری از اصولگرایان شعاری جلوتر پاکدست تر وپاک طینت ترند

    1. درود بر شما برادر اصول گرا اما صادق. محمدرضا جان ! درست تشخيص دادى ، حجت اصلاح طلبى ما هم افكار امام راحل و شاگرد با شخصيتش سيد محمد خندانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا