خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حکم‌های ۶۷ به رییسی ابلاغ شده بود»

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی می‌گوید: این مسلم است که آقای رییسی جزو آن دسته افرادی بودند که حکم درباره‌ی زندانی‌های سال ۶۷ به او ابلاغ شده بود.

موسوی تبریزی در گفت‌وگویی با خبرنگار انصاف نیوز در واکنش به انتشار ادعایی در کانال تلگرامی خبرگزاری فارس درباره ی مسوولین قضایی سال ۶۷ گفت: «این ادعا که من در سال ۶۷ دادستان انقلاب بوده‌ام دروغ محض است. من در سال ۶۷ و  ۶۸ در قوه قضاییه نبوده‌ام بلکه نماینده‌ی دوره‌ی سوم مجلس بودم».

کانال تلگرامی وابسته به خبرگزاری فارس (فارس پلاس) ادعا کرده بود که دادستان کل انقلاب در سال ۶۷ موسوی تبریزی بوده است.  همچنین در متن ادعایی این کانال تمامی مناصب قضایی سال 67 به افرادی در جناح چپ از جمله موسوی خوپینی‌ها، [مرحوم] موسوی اردبیلی، موسوی تبریزی، مجید انصاری و محسن آرمین نسبت داده است. این متن ادعایی فارس در کانال های هواداران رییسی به طور گسترده منتشر شده است.

موسوی تبریزی در این باره گفت: «این مسلم است که آقای رییسی جزو آن دسته افرادی بودند که حکم درباره‌ی زندانی‌های سال ۶۷ به او ابلاغ شده بود. رییسی بعد از آقای لاجوردی جانشین دادستان انقلاب تهران بود و این موضوع را از خود آقای رییسی باید بپرسید. از سال ۶۲ دادستان انقلاب تهران و دادستان کل کشور ادغام شده و جدا نبوده است».

همچنین این موضوع در زندگینامه‌ی سیدابراهیم رییسی تایید شده که توسط سایت وی منتشر شده است. وی از سال ۶۴ تا ۶۸ جانشین دادستان انقلاب تهران بود. البته بخشی از متن منتشر شده در فارس پلاس صحیح است؛ همچنان که موسوی تبریزی می‌گوید: «در سال 67،  آیت الله موسوی اردبیلی رییس شورای عالی قضایی و موسوی خویینی‌ها، دادستان کل کشور بوده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بالاخره یا آن چه در دهه شصت شده خوب بوده یا بد بوده است. اگر خوب بوده است چرا هر گروهی سعی دارد آن را به گردن گروه رقیب بیندازد؟ و اگر بد بوده است چرا راست و حسینی نمی گویند بد بوده است؟

  2. دوستان خودشان هم میدانند چه کرده اند بویژه بعد از اظهارات ایت الله منتظری ، اما چاره چیست ، لاجرم تجاهل میفرمایند !

  3. حالا چرا فارس اینقدر اصرار داره که وقایع تابستان 67 را بندازده گردن کس دیگه؟ مگر نمیگفتند اعدامی ها جزو مجاهدین خلق بودند و اعدامشان اجرای حکم خدا بود؟ البته جای شبهه برای ما نمانده. کسانی که ان فایل صوتی را شنیده اند میدانندچه کسانی در آن جلسه روبروی مرحوم آیت الله منتظری نشسته بودند و هیچ جوابی هم نداشتند. و همینطور میدانیم اگر همه انها که اعدام کردند جزو مجاهدین بودند و دستشان به خون مردم آغشته بود از دستگاه قضایی خودمان حکم حبس نمیگرفتند که اینها بیان اعدام کنند و اعتراض مرحوم منتظری را بر انگیزند.

  4. بعضی از منتقدین آقای رئیسی معتقدند که جناب رئیسی سابقه کارهای اجرائی ندارد و مملکت داری مثل تولیت آستان قدس نیست و…
    خوب بفرمائید اینهم سابقه و تجربه ، تجربه ای که جای شبهه ای باقی نمیگذارد !!

  5. جناب رئیسی ادعای ۳۰ سال سابقه کارهای اجرائی دارند .
    این سابقه از سال ۶۴ تا ۶۸ ، و فعلا هم تولیت آستان قدس !!
    گوئی در اردوگاه اصول گرایان قحط الرجال است .
    بر عکس در اردوگاه اصلاح طلبان ، شخصیت های در خور ریاست جمهوری فراوانی وجود دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا