خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک پیش بینی 1384: جریان واپس‌گرای داخلی در مقابل رهبری هم خواهد ایستاد

«جریان واپس‌گرای داخلی که سعی دارد تا اقتصاد و دانشگاه و مدیریت نظام را فاسد و غیراسلامی نشان دهد، رهبری انقلاب را نیز مورد حمله قرار خواهد داد و در صورت ادامه روند، قطعاً در مقابل ایشان خواهد ایستاد». [نقل قولی از سال 84]

انصاف نیوز متن کامل گزارش یک سخنرانی در 28 مرداد ماه سال 1384 یعنی اولین روزهای ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که در آن پیش بینی مهمی شده بود، را برای مرور و یادآوری بازنشر می‌کند.

متن گزارش سال 84

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد در 28 مرداد 1384، سید محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران روز پنجشنبه، در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه (ص) با بیان مطلب فوق افزود: امروز جوامع اسلامی با 2 مشکل روبرو هستند، اول ستمگران خارجی که نمی‌خواهند در ایران مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد تا دنیای استعماری زیر سؤال رود و مردم، گرایشات منحط داخلی که بیشترین کمک را به بیگانگان می‌کنند و نمی‌خواهند که در کشورهای اسلامی پیشرفت حاصل شود.

وی در تشریح برنامه استعمارگران خارجی برای تحت سلطه درآوردن دیگر کشورها گفت: استعمارگران از هر کشوری که پیشرفت و آباد و آزاد باشد در هراسند و جنگ و تحریم را به آن کشور تحمیل می‌کنند. افکار عمومی را بر می‌انگیزانند و اسلام را دیو خشونت و حامی تروریسم معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکل امروز ما، مشکل انرژی هسته‌ای نیست، بحث فناوری است. ما مدتی است که در مورد فناوری‌های 2 منظوره تحت تحریم هستیم و اگر امروز فرزندان شما در علوم هسته‌ای موفقیتی به دست آورده‌اند، جنگ تبلیغاتی راه می‌اندازند و نهادهای بین‌المللی را تحریک می‌کنند و قطعنامه صادر می‌نمایند تا جلوی پیشرفت شما و ایران را بگیرند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که «البته دشمن فقط در خارج نیست»، اظهار داشت: در داخل هم دشمن وجود دارد. جریان متوهم واپس‌گرایی که عادت به پرستش تعصبات خود کرده و ضد اندیشه‌اند. اخلاق آنها خشونت، و ابزار آنها تهمت و ترور شخصیت و اگر بتوانند، ترور افراد است.

خاتمی افزود: جریانی که انقلاب را یک انحراف می‌خواند و مخالف انقلاب بود، امروز می‌خواهد تا با نام امام (ره)، راه امام (ره) را سد کند.

وی گفت: می‌گویند پس از انقلاب، همه چیز غیر اسلامی است، دانشگاه و اقتصاد و مدیریت و دیگر ارکان جامعه را فاسد و غیر اسلامی می‌دانند و به شعور و انتخاب مردم توهین می‌کنند و اسلام را نیز هدف قرار می‌دهند و قطعاً در مقابل رهبری نظام نیز خواهند ایستاد.

وی با بیان این مطلب که اسلام این جریان واپس‌گرا به حق، حامی تروریسم و خشونت پرور است، بیان داشت: مشکل فقط ظاهر پرستی و سنت‌پرستی نیست، البته ظاهرپرستی مشکل هست، اما آنچه مهم‌تر است این می‌باشد که ظاهرپرستی به صورت یک سازمان و تشکیلات درآمده و خود را به عنوان اندیشه اصلی، به جمهوری اسلامی تحمیل می‌کند.

سید محمد خاتمی ادامه داد: مشکل اینجاست که همان جریان متحجر با لعاب فلسفی زیبا می‌شود و قربانیان آن، جوانان و صاحبان احساسات پرشور هستند.

وی گفت: در داخل اسلام، جریانی به صورت القاعده ظهور کرده و در ایران نیز این تفکر به شکل مکتبی و فلسفی درآمده و هر 2 جریان تغذیه کننده دشمنان خارجی هستند.

خاتمی تاکید کرد: افراطیون جهان اسلام، بهانه به دست ترورگران و استعمارکنندگان می‌دهند و اسلام آنها که در مقابل اسلام امام و اسلام اخلاق و آزادی است، بهانه به دشمن می‌دهد تا با مسلمانان برخورد کنند.

وی اسلام واپس‌گرا و دشمنان خارجی را 2 قطعه واقعیتی دانست که در مقابل پیشرفت و رشد جوامع اسلامی قد علم کرده‌اند و خاطرنشان ساخت: امروز باید ایستاد، حتی اگر نیاز به قربانی دادن داشته باشیم، همان طور که علی (ع) قربانی جهل و تعصب شد.

وی گفت: اگر جامعه قربانی بخواهد، باید پذیرفت، چه قربانی جان باشد و چه قربانی آبرو، امروز آن اسلام، از اسلام انقلابی استقلال و آزادی و پیشرفت خواه جدا شده و افراطیون و مقدس مآبان نمی‌توانند تنها اسلام را اسلام خشونت بدانند.

خاتمی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در 2 دوره دولت خود یادآور شد: تلاش‌گران جامعه ما به موقعیت خوبی رسیده‌اند و از افتخارات دولت من این است که توانسته‌ایم شرایطی را مهیا کنیم که می‌شد در آن، چشم‌اندازی را برای 20 ساله آینده ترسیم کرد.

وی تحویل دولت به رئیس جمهوری جدید را نشان دهنده پیشرفت کشوری با سوابق استبدادی دانست و برای رئیس جمهوری جدید و دولت وی آرزوی توفیق کرد.

خاتمی همچنین در ابتدای سخنان خود، در جمع صدها تن از زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم (ع) بیان داشت: ما که افتخار شیعه بودن علی (ع) را داریم. مبادا بگذاریم که شخص علی، شخصیت علی را بپوشاند و باید بدانیم که عظمت علی (ع) در شخصیت اوست، نه در آن انسانی که روزی متولد شد و روزی نیز وفات یافت.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، علی (ع) را ولی و سایه خدا بر زمین دانست و در عین حال تصریح کرد: به خاطر شخصیت بزرگ علی است که او سایه خدا بر زمین می‌شود، نه اینکه چون او حاکم است، پس ظل‌الله، یا سایه خدا بر زمین می‌شود.

وی با بیان این مطلب که مساله سایه خدا بر زمین بودن مانند بسیاری دیگر از حقایق تحریف شده است، گفت: جبارانی که با زور و قتل و غارت آمده و قدرت جهنمی را به مردم تحمیل کرده‌اند نیز خود را سایه خدا بر زمین می‌دانند، اما شخص باید متخلق به اخلاق خدایی باشد تا سایه خدا بر زمین شود.

خاتمی، ادامه داد: علی (ع) با تمام بزرگی و عصمتی که داشت، با تمام شایستگی‌هایی که حتی علم و حکمت به دامان وجود او نیز نمی‌رسید، درسی بزرگ به بشریت داد و آن این بودکه با اینکه از سوی خدا منتصب به حکومت هستم، حکومت را نمی‌پذیرم، مگر مردم راضی باشند.

وی افزود: اکنون پس از 1400 سال، در فلسفه سیاسی می‌گویند که مطلوب‌ترین نظام، نظام مبتنی بر رأی مردم است و این اصل، حاصل رنج بشر از جنگ‌های متوالی است.

وی اظهار داشت: تا مردم به سوی علی (ع) هجوم نیاوردند، علی حکومت را نپذیرفت، امام علی (ع) نهاد عدل نیز بود، عدالت او اما فراگیر بود، در برابر فقر و تبعیض ناآرام بود. اما شاخصه عدل او حرمت نهادن به انسان بود، برای او انسان محوریت داشت. علی (ع) به مسلمان و یهودی و مسیحی و مخالف و موافق به یک شکل حرمت نهاد، چون همه انسان بودند و حقوق یکسان داشتند.

وی با بیان این مطلب که امام علی (ع) با هیچ کدام از مخالفین خود برخورد قهرآمیز نکرد بیان داشت: 3 جنگی که در زمان علی (ع) اتفاق افتاد، بر او تحمیل شد. در زمان او اسلام در بیرون از مرزهای خود مشکلی نداشت، اما همه مشکلات در داخل بود.

خاتمی افزود: علی (ع) در برابر ستمگران و پیمان شکنان و سنگ‌دلان متعصبی که به جای خدا، ذهنیت‌های منحط خود را می‌پرستیدند و با هیچ کس انعطافی نداشتند ایستاد و در پایان هم به دست همان مدعیان اسلام خواهی کشته شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف جان ! قبول كن، مردم هم بى گناه نيستند كه اين روزها بجاى دانشمندان فهيمى چون ايشان [کسانی] مثل محموت بر مقدرات سياسى ما حضور دارند. ما اصلاح طلبها هم از همه بدتر قدر نعمت را ندانستيم و با ندانم كارى هاى خود مقصران اصلى هستيم

  2. (مبادا بگذاریم که شخص علی، شخصیت علی را بپوشاند – علی (ع) درسی بزرگ به بشریت داد و آن این بودکه با اینکه از سوی خدا منتصب به حکومت هستم، حکومت را نمی‌پذیرم، مگر مردم راضی باشند.) – درود بر گوينده اين کلمات. پايدار و پاينده باد سيد خندان و دوست داشتني، و چشم حسود از وي دور و کور باد.

  3. سلام.آن روزهااحمدی نژادبانقاب وصورتک پیروی واطاعت کامل وبی چون وچرا ازولایت فقیه نظردینداران وافرادصاحب نفوذراجلب امادرنهایت دردوره دوم کاررابه جایی رساندکه ادعاداشت اگرحمایت لفظی و علنی رهبرمعظم را نداشت چه بساارای اوبسیاربیشترازاینهاوخارج ازحدتصور میشد!واماقالیباف بادواشتباه بزرگ باعث حذف خود وبه مرحله دوم رفتن احمدی‌نژاد شداولین اشتباه او تمجیدازرضاشاه قلدر وکارهای اوبود وادعای اینکه کشوربه یکی ملنندرضاشاه نیاز داردو…ودومین آن هم”نظر قالیباف درباره حکم حکومتی بود: اگر نظر رهبری را قبول نداشته باشم، بر نظرم اصرار می‌کنم

    محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 1384 در پاسخ به سوالی در مورد حکم حکومتی رهبر انقلاب گفته است:

    «من به حاکمیت دوگانه قایل نیستم. در صورتی که من رئیس اجرایی کشور شدم اگر چنین نوع مسائلی به وجود بیاید از دو حال خارج نیست: یا در قانون مشخص شده که دقیقاً حدود اختیار ایشان [رهبر انقلاب] چگونه است و ایشان تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند که در اینجا حاکمیت دوگانه به وجود نمی آید.

    در غیر این صورت من روی نظر خودم اصرار می کنم. در این صورت یا رهبری دلیل می آورند و من توجیه می شوم و یا نمی شوم و اگر نشدم در بازخورد این حکم در جامعه ایشان می تواند صحت و عدم صحت حکم را مورد بررسی قرار دهد.»

    (منبع: نشریه معارف [نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها]، خرداد 1384، شماره 26)
    والان هم باتوجه به سوابق وشرایط بعیداست که این دو نفرتغییری بنیادی کرده باشند.
    

  4. شما از کی تا حالا سینه چاک ولایت فقیه شده اید؟ اگر احمدی نژاد هیچ کاری نکرد الا تبدیل شما لیبرالها به حامی ولایت فقیه برای دنیا و آخرتش کافیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا