خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا «رئیسی دهه شصت» بسیار وحشتناک است؟!

«هادی یاسمنی» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی به بهانه ی برخی اظهارات و تصویر سازی ها در فضای مجازی درباره ی نقش ابراهیم رئیسی در دهه ی شصت، نوشت:

بی انصافی است که برخی طرفداران رقبای جناب رییسی در انتخابات به دلیل عملکرد ایشان در اواخر دهه شصت، تصویری بسیار وحشتناک از وی نشان می دهند. اگر این مطلب را یک ضد انقلاب مطرح کند حرجی نیست. چون در جواب اینکه خب فلانی هم در دهه شصت این چنین کرده، خواهد گفت بله، همه شان سر و ته یک کرباسند!

ولی فردی که به تفاوت های جریانات داخلی واقف است و طرفدار یک جریان فعال آن است، اگر صرفا به ایرادات طرف مقابل اشاره کند یا آن را بیش از حد بزرگنمایی کند، چندان منصفانه نیست. چرا که بهرحال تمام جریانات داخلی که مسوولیت هایی در دهه ابتدایی انقلاب، یعنی دهه شصت داشتند، به نسبتی در اتفاقات آن دهه سهیم هستند.

اگر قرار بر توجه به اقدامات جناب رییسی در اواخر دهه ی شصت است، بی انصافی است که همزمان به اقدامات سابق دیگر تاثیرگذاران آن سالها هم اشاره نشود که در غیر این صورت قبیله گرایی قطعی است. برای یادآوری، یک وزیر همین دولت هم همراه نامزد رقیب دولت در آن وقایع بوده!

شاید همین انتخابات پیش رو، بهانه خوبی برای توجه همه جانبه به آن برهه از تاریخ باشد اما اگر عده ای بنا را بر اصل گذر زمان می گذارند، رقیب را هم شامل این قاعده کنند و به نقد روش، برنامه و توانایی های فعلی اکتفا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ما اصلی به نام اصل گذر زمان نداریم. اصل خودساخته ایست برای ماست مالی حق الناس در تاریخ.
    یک اصل داریم و آن هم خدای متعال است که اجازه نادیده گرفتن حق حیات برای بی گناهان را نمی دهد.

  2. افرادیکه دهه شصت را تجربه کرده اند بهترمیتوانند نظر بدهند / در جریانات دهه شصت یک طیف وجود داشتند که آقای رئیسی یکی از آنان بوده ونبایست تمامی کاسه وکوزه ها را سر ایشان شکست ضمن آنیکه منصب تولیت آستانقدس رضوی چه از جهت مادی وچه از باب معنویات جایگاه بسیار رفیعیست وچه افرادی سالها با مرحوم طبسی چالش داشتند تا بجای ایشان بنشینند / بزعم حقیر سیاستمداران برای آنکه بتوانند ایشان را ” سید خراسانی ” خطاب کنند واز برخی اخبار تاریخی سوء استفاده نمایند ایشانرا وادار به ثبت نام نمودند و نظر قلبی ایشان همان تولیت آستانقدس است

    2
    4
  3. به نظر من آقای رئیسی در این زمان بهترین گزینه برای رئیس جمهوری هستند چون گذشته به مراتب روشن تری نسبت دیگر کاندیداها دارند حداقل میشه امیدور بود کابینه ای که در آمریکا تحصیل و زندگی کرده باشن انتخاب نخواهن کرد خیلی از وزرای دولت کنونی زمان تحصیل در آمریکا انتخاب شدند برای این سمتها .خیلی از اتفاقها در این چند سال اخیر با برنامه از پیش تعیین شده بوده

    3
    3
  4. بدتر از همه بدیهای گذشته هر کس، اصرار او به درستی و ادامه آن رویه است زیرا این دیگر به معنی تکرار همان بدیها در فرصتهای پیش رو است و این همان چیزی است که خطرناک است

    1
    3
  5. تحلیل منصفانه ای بود و شایسته انصاف نیوز،
    اصلا بحث این نبود که تغییر شرایط باعث تطهیر بشه یا نشه،
    اصلا بحث این نبود که اصل موضوع خوب بوده یا بد،
    جان کلام این تحلیل این بود که: لطفا زاویه نگاه رو برای همه یکسان در نظر بگیرید،
    درسته که ممکنه شدت و ضعف هم داشته باشه،
    اما با مبنای مقایسه یکسان،
    اگه خوبن همه خوبن،
    و اگه بدن همه بدن!

  6. آقای انصاف نیوز خر خودتی به دو دلیل :

    اولا” علیرغم اینکه مسئولیت های قضایی دهه شصت بر عهده افراد جناح چپ که امروز پدر خوانده های اصلاحات هستند بوده با پیش کشیدن اسم وزیر دولت فعلی به بهانه همدردی با آقای ریسی قصد داری مسئولیت آنرا به گردن آقای ریسی بیندازید .

    ثانیا” تلویحا” می خواهی بگی که اتفاقات دهه شصت بر خلاف آنچه که مسئولین نظام عنوان می کنند وحشتناک هست ( برای جلب آرا جریانهای ضد انقلابی ).
    به جرات می توان گفت تنها عملکرد مثبت پدرخوانده های اصلاح طلبان همان اقدامات دهه شصت شان می باشد و بس .

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا