خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو فرضیه برای انتخابات پیش رو

به گزارش انصاف نیوز، «محسن فرجادی» در یادداشتی درباره ی انتخابات پیش رو نوشت:

تبديل انتخابات رياست جمهوري دوازدهم به يك بزنگاه بيشتر از آنكه تلاش اصلاح طلبان يا اصولگرايان باشد، تكاپوی جرياني سياسي يا شبه سياسي است. شيواتر آنكه ردپا و تقلاي جدي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري مشاهده نمي شود و در بهترين شرايط اين جناح سياسي تماشاگراني هستند كه به وقتش سر سفره مواهب احتمالي نتايج انتخابات خواهند نشست. جريان سنتي اصولگرا نيز مشي و كانديداي خودش را دارد و آهسته و پيوسته با هدف نهادينه سازي تحزب، موتلفه را سر پا نگه مي دارد.

بر اساس آنچه گفته شد و با توجه به رفتارهاي به ظاهر خلق الساعه جمنا و تحركات احمدي نژاد بايد از منظر ديگري به رويدادهاي پيش رو نگريست و فرضيه هاي زير را مرور كرد:

١. روحاني و احمدي نژاد رد صلاحيت شده و ميدان رقابت براي رئيسي تسطيع مي شود.

٢. همه چهره هاي سياسي تاييد صلاحيت مي شوند و احمدي نژاد پيش از پايان آخرين مناظره به نفع رئيسي كناره گيري مي كند. راي آوردن رئيسي منافع بيشتري براي احمدي نژاد داشته و مي تواند جايگاه او را به عنوان منجيِ بخشي از اصولگرايان در فضاي سياسي كشور تثبيت كند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با عرض پوزش، تحلیلی به شدت سطحی و پیش پا اقتاده بود. رد صلاحیت روحانی یعنی میخ آخر را بر تابوت دمکراسی کوبیدن. اصلا فکر این موضوع را هم نیاید کرد.

  2. @ كناره گيرى محموت به نفع نامزد ديگر ؟!
    اى خدا ! اين احتمالات چطور به ذهن ظريفت رسيده فرجادى جون ؟! نكنه آلرژى فصلى دارى يا خداى ناكرده با برادر حسين مى پرى ؟! خودت كه ميدونى اين روزها جنس خيلى ها و خيلى از جنس ها خرابه. اگر ميگفتى در كدام حالت و در چه ساعتى از شبانه روز به اين احتمالات رسيدى بهتر ميتونستيم به نتيجه برسيم ولى احتمال قوى ميدم هنوز موئى در اقيانوس وجودى اين موجود شريف تر نكردى و آدرسى از كيش شخصيتى او ندارى وگرنه سر از آرادان درنمى آوردى !

  3. دوستانی که کنار رفتن احمدی نژاد به نفع رئیسی را به سخره می گیرند فراموش نکنند هنوز درباره عدم تمکین احمدی نژاد موضع رسمی اعلام نشده شاید توصیه ای دیگر و برنامه ای دیگر … خدا داند

  4. با کل این مطلب کاری ندارم اما نکته دوستمون فرشاد قابل تامله چون وقتی خاتمی و روحانی حرف میزدن نهایت یک روز بعدش جواب شدید و تندی از جاهای مختلف می گرفتن ولی این آقا اینطور علنی کاری به این سنگینی کرده و هیچ نشانه ای نیست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا