خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با دوستان اصلاح‌طلب؛ از رهبری هزینه نکنیم

«سیاوش خوشدل» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی با عنوان سخنی با دوستان اصلاح طلب / از رهبری هزینه نکنیم» نوشت:

یک راست بروم سر اصل مطلب؛
استناد به توصیۀ رهبری برای عدم حضور در انتخابات از سوی جناح اصلاح‌طلب و دوستداران آن به نظرم قدری عجیب است. مگر وقتی رهبری اعلام می‌کند که داشتن نظر متفاوت با او ایرادی ندارد و اختلاف نظر و سلیقه هم طبیعی است، این ما نیستیم که این سخنان را در رسانه‌هایمان تیتر می‌کنیم و در صفحاتمان بازنشر می‌دهیم؟ یا وقتی مطهّری و افروغ و زائری و امثالهم در این باره سخن می‌گویند، این ما نیستیم که از سخنانشان استقبال می‌کنیم؟

اطاعت از رهبر در چارچوب قانون مسأله‌ای است و تبعیت محض مسأله‌ای دیگر. اگر ما معتقد به تبعیت محض بودیم، در سال 88 که رهبری صراحتاً اعلام کردند نظرشان به نظر رئیس‌جمهوری وقت نزدیک‌تر است، باید نظرمان را عوض می‌کردیم. یا لااقل ابرازش نمی‌کردیم. چگونه می‌شود مایی که معتقد به آن تفسیر نبوده‌ایم، حالا عدم تبعیت فرضی آقای احمدی‌نژاد را دستمایۀ نقد و تقبیح قرار دهیم؟

برای انتقاد از آقای احمدی‌نژاد آن قدر دستمان خالی نیست که نیاز باشد، به تفسیری که باور نداشته‌ایم استناد کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همه ما باید از یک چیز تبعیت کنیم و آن هم قانون است. و همین قانون به احمدینژاد اجازه داده نامزد انتخابات شود. حتی رهبری هم به او نگفتند نیا. گفتند صلاح نمیدانم. حالا بعضی از ما کاسه داغتر از آش شدیم و میگیم نیا یا از شورای نگهبان درخواست رد صلاحیتش را داریم درحالی که با مسئله نظارت استصوابی از اساس مشکل داریم و انتخاب نامزد نهایی را حق خود احزاب میدانیم نه نهادی اصولگرا که بارها نشان داده رویکرد جناحی دارد. در برابر احمدینژاد هم دو برخورد قانونی بیشتر نمیشه کرد. یکی اینکه اگر مرتکب جرمی شده پرونده اش را به جریان بیندازند و محاکمه اش کنند و اگر نشده یا نمیخواهند به جرمش رسیدگی کنند اجازه دهند شرکت کنه و جوابش رو از مردم بگیره.

  2. اصلاح طلب ها از رهبرى هزينه كنند ؟!
    ————
    پناه بر خدا ! كى ؟! كجا ؟! احتمالاً اشتباهى رخ داده وگرنه اين گونه امور چه دخلى به اصلاح طلبها داره ؟! نه در حوزه تخصصى شونه و نه تجربه اى در اين زمينه دارند ! شايد و چه بسا سؤالى در اين مورد براشون پيش اومده باشه كه مثلاً : دكتر جان ! تو كه ميگفتى رابطه من با مقام معظم رابطه پدرى فرزنديه حالا چطور شد بر خلاف نظر ايشون و دو عدد قول نامه اى كه نوشتى زير قولت زدى ؟! مگر نميدونى عاق والدين عقوبت داره ؟! حالا هم اگر نظر جديدى يا مجوز دوباره اى از ايشون گرفتى خب همين الان رو كن لامصّب ! چرا كشش ميدى ؟! و از اين قبيل گله گزاريهاى مؤدبانه ! نه اينكه خداى ناكرده مجرم و نالوطى و بى حيا خطابش كنيم يا زبونم لال فرزند ….ع فلان جناح بدونيم ! در چنين قضايائى اگر بصيرت نداشته باشى جواب نميده يا بعبارتى نميتونى هزينه كنى ! لذا اگر به ما باشه كه ميگيم : خوش آمدى خوشگله ! عجبا ! كه ياد ما كردى ، بى وفائى مگر چه عيبى داشت ؟! كه پشيمان شدى وفا كردى ؟!

  3. آفرین بر آقای خوشدل
    دقیقا همین مساله رو چندروز قبل در یکی ار کامنتها عنوان کردم.
    حرف ایشون کاملا درسته.
    نباید در ماجرای نامزدی احمدی‌نژاد هیچ دخالتی کنیم
    علی الخصوص که طرف ِِ احمدی‌نژاد ما نیستیم.

  4. احمدی نژاد مثل هر رجل سیاسی حق شرکت در انتخابات را دارد و حتی اگر قرار باشد که شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کند ما اصلاح طلبان وظیفه داریم به این رد صلاحیت اعتراض کنیم چرا که برای ما پیشبرد دموکراسی باید مهمتر از هر چیز دیگری باشد حتی اگر مردم قرار است اشتباه کنند و به آقای احمدی نژاد رای دهند این حقشان است و این بازی آزمون و خطا بخشی از بازی دموکراسی است منتها عقلای قوم باید اشتباهات سال 90 را تکرار نکنند حتی اگر اشتباه 88 را مرتکب شده باشند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا