خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقایسه تلویحی احمدی نژاد با مرحوم منتظری

به گزارش انصاف نیوز، «عبدالله گنجی» مدیر مسوول یک روزنامه ی زیر نظر یکی از نهادها که نباید در انتخابات جانبداری کند اما جانب اصولگرایان را می گیرد، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

بعد از ثبت نام دکتر احمدی نژاد در انتخابات رسانه های رسمی و مجازی اصلاحات با دو واژه «برائت» و «توبه» در صدد سرزنش یا بی بصیرت خواندن نیرهای انقلاب هستند.

حقیقت موضوع را باید به گونه دیگری فهمید. فهم مساله ممکن است الزاما با خروجی رفتار سیاسی یکی نباشد. و نیاز به نورتابانی بیشتر باشد. اما در آن سو، مثلا رهبری در باره فتنه 88 مطالبات علنی و مشخص را از خاتمی دارند اما او به جای پاسخ به مطالبات طرح شده، آشتی ملی را طرح می کند. یعنی از اصول مشخصی که در عرف انقلاب اسلامی است پیروی نمی کند.

اما برخورد نیروهای انقلاب با افراد و پدیدها از اصول مشخص و اعلام شده ای پیروی می کند و تعلقات عاطفی آنان را اسیر نمی کند و حتی تعلقات جناحی مانع دیدن پلشتی ها نمی شود. الگوی آنان سیره امام در مواجهه با افراد است.

امام در این باره می فرمایند:

«من بارها اعلام کرده ام که با هیچ کس در هر مرتبه ای که باشد عقد اخوت نبسته ام.‏‎ ‎‏چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب الله اصل‏‎ ‎‏خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است.»

امام سالها از آیت الله منتظری به عنوان «فقیه عالیقدر» و «حاصل عمر» خویش نام می برند و این ادبیات در تاریخ روابط این دو ثبت است.

اما آیت الله منتظری به جایی می رسد که امام در باره اش می فرماید «تاریخ اسلام پر از خیانت علمای اسلام به اسلام» و یا می فرماید «شما می خواهید بعد از من حکومت را به لیبرالها و از طریق آنان به منافقین بدهید» و یا اینکه «حرف های شما اینقدر دیکته شده منافقین بود که من چاره ای برای آن نمی یافتم» و یا از دست او طلب مرگ می کند و….. حال می توان گفت امام در فهم چیستی آیت الله منتظری بی بصیرت بوده است؟

اعتراف امام در جمله ذیل را خدایی ناکرده باید به حساب بی بصیرتی ایشان گذاشت یا همین نقطه قوت امام بود؟:

«من در طول مدت نهضت و انقلاب، بواسطه ی سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسایل سوء استفاده شود و میزان در هر کس، حال فعلی اوست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. فضاحت این قیاس بقدری مشمئز کننده است که ادمی را از هرچی تحلیلگر اینچنینیست متنفر میکند این عناصر همانانی هستند که همه شان تاروپود احمدی نژاد را میشناختند وفقط اورا سوگلی خودشان قرار دادند تا شخصیت های با تبار والسابقون را از سپهر سیاسی ایران خارج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا